دو اپراتور پستی خصوصی در راه است

مدیر عامل شرکت پست روز گذشته در مصاحبه با خبرنگاران و اهالی رسانه، خبر از راه اندازی دو اپراتور خصوصی پستی در کشور داد. این اپراتورها قرار است بخشی از سرمایه مورد نیاز برای بهبود خدمات پستی در ایران را تامین کنند. به گفته حسین مهری این دو اپراتور باید در سال جاری راه اندازی شوند. جزئیاتی از زمان دقیق راه اندازی و نحوه فعالیت این اپراتورها ارایه نشده است. به گفته مهری نظارت بر فعالیت‌های غیرمجاز و تعرفه‌های پستی نیز با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خواهد بود.

مدیرعامل شرکت پست همچنین اظهار داشت: با کشورهایی ازجمله عراق، افغانستان، ارمنستان و ترکیه موافقت‌نامه‌های مختلفی در زمینه‌ همکاری‌های مشترک مبادله شده است و در شرایطی که در گذشته برای ارسال مرسولات پستی تنها از خطوط هوایی لوفتانزا بهره می‌بردیم، اکنون خطوط هوایی امارات و ترکیه به این بخش اضافه شده‌اند.

3000 ملیار ریال زیان انباشته شرکت پست

مدیر عامل شرکت پست همچنین با بیان اینکه بالغ بر 3000 میلیارد ریال زیان انباشته داریم، درباره درآمدهای سال 94 پست نیز گفت: درآمدهای‌مان سال گذشته به 7500 میلیارد ریال رسید و خرده خرده به سمت جبران زیان انباشته‌ها می‌رویم. وی با یادآوری پرداخت بدهی‌های این شرکت و خروج آن از حالت زیان دهی عنوان کرد: پیش بینی می شود در سال جاری این شرکت بیش از 10 هزار میلیارد ریال درآمدزایی داشته باشد. از سوی دیگر طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در قالب برنامه ششم توسعه شرکت پست موظف به 9 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری است که از این رقم 6800 میلیارد ریال توسط بخش دولتی و مابقی آن توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری خواهد شد.

حال باید دید با توجه به گفته های مدیرعامل شرکت پست و راه اندازی دو اپراتور خصوصی و از طرفی فرصت هایی که پس از برجام برای تبادل با شرکت های بین المللی پستی ایجاد شده است میتوان شاهد خدمات هرچه با کیفیت تر پستی و رقابت واقعی بین شرکت های ارایه کننده خدمات پستی بود یا خیر.

(0 رای)
0 5 1 0
  • payam minushop.ir
    1395-02-10

    بهترین کاری میتونن کنن کاهش تعرفه ها هست. وگرنه هیچ

  • میرزایی
    1395-02-13


    سلام و احترام
    ممنون به خاطر مطالب دست اول شما
    چند صفحه از سایت رو دیدم
    سایت بسیار زیبایی دارید..
    قالب سایت هم خیلی زیباست
    افتخار ما آشنایی با شماست
    رسانه آگهی90
    باسپاسی بیکران