هاست پرستاشاپ

مهدی شاد
1396-03-08 18:22:32
5788

هاست مناسب برای پرستاشاپ

پرستاشاپ برای نصب و راه اندازی، نیاز به یک سری امکانات مشخص دارد که در سایت اصلی پرستاشاپ و همچنین در مقاله پیش نیازهای پرستاشاپ در بخش مستندات آی پرستا قابل مشاهده است. هر چند موارد مورد نیاز پرستاشاپ، خیلی پیجیده و دور از تصور نیستند ولی با این حال برخی از شرکتهای هاستینگ برای مهیا کردن همین موارد، شما را دچار دردسر میکنند و حتی ممکن است مجبور به تغییر هاست خود شوید. به همین دلیل بسیاری از شرکتهای معتبر هاست و سرور، اقدام به ارائه سرویس هایی مجزا با نام هاست پرستاشاپ کرده اند. البته این به معنی بهینه بودن نیست بلکه این سرویس دهنده ها، حداقل شرایط مورد نیاز برای نصب و راه اندازی پرستاشاپ را فراهم کرده اند.

علاوه بر پیش نیازهای پرستاشاپ، موارد بسیاری برای بهینه کردن پرستاشاپ وجود دارد که میتواند در سرور اعمال شود تا فروشگاه پرستاشاپی شما به حداکثر کارایی برسد. حتی نوع نرم افزار وب سرور و تنظیمات آن هم میتواند در کارایی فروشگاه شما موثر باشد. سایر موارد مانند فعال کردن توابع خاص، بالا بردن محدودیت ها و فعال سازی سیستمهای کش سازگار با پرستاشاپ از جمله موارد تکمیلی هستند که شما در هر سرویس هاستینگی به آنها دسترسی نخواهید داشت.

شاید هاست مناسب برای پرستاشاپ را شرکتهای زیادی بتوانند ارائه دهند ولی بهترین هاست پرستاشاپ، باید شرایط بهینه سازی و توسعه فروشگاه را نیز داشته باشد که اکثر شرکتها نمیتوانند آن را به شما ارائه دهند

چرا آی پرستا هاست ارائه میکند؟

  • شرکتهای بسیار خوب و با اعتباری در ایران میزبان فروشگاههای پرستاشاپی شده اند ولی معمولا شرکت های میزبان پلن های خود را بر اساس برآوردهای فنی و منابع موجود خودشان تنظیم میکنند نه براساس نیاز یک فروشگاه راه اندازی شده با پرستاشاپ.
    دو مشکل مهم همواره در این میان وجود داشت، یکی عدم دسترسی آی پرستا به اطلاعات سایت فروشگاه و پاسخهای شرکت هاستینگ و دیگر اینکه شرکتهای میزبان در برخی مواقع تغییرات مورد نظر که توسط آی پرستا پیشنهاد شده بود را در سرویس خود اعمال نمیکردند که البته از نظر فنی قابل درک بود (به دلیل وجود وبسایتهای متنوع بر روی هر سرور). وجود این دو مشکل بعضا باعث تاخیر زیاد در حل مشکل کاربران میشود. یکی از دلایلی که تیم آی پرستا اقدام به راه اندازی هاست ویژه پرستاشاپ کرده است همین مساله است.
  • دلیل دوم که ما را به سمت راه اندازی هاست آی پرستا هدایت کرد، وجود کاربرانی است که اطلاعاتی در زمینه هاست و دامین ندارند و علاقه ای هم به کسب این اطلاعات نشان نمیدهند. این قبیل کاربران انتظار دارند که آی پرستا این موارد را برای آنها انجام دهد و انتظار بی موردی هم نیست. برای اینکه بتوانیم چنین کاری را به خوبی انجام دهیم، باید کنترل کاملی بر روند این جریان ایجاد میکردیم که قطعا در همکاری با سایر شرکتها، چنین دسترسی هایی به ما داده نمیشد. بنابراین نیاز به راه اندازی این بخش در اینجا هم به شدت احساس میشد.
  • آخرین علت راه اندازی هاست آی پرستا، ارائه سرویس هایی است که در آینده با آنها آشنا خواهید شد. ما از چند سال پیش، هم با شرکت ایران سرور و هم با شرکت برتینا و چند شرکت دیگر برای راه اندازی این سرویسها مذاکره کرده ایم و با اینکه قرار بر راه اندازی این موارد بود ولی پیگیری نشد. اما حالا با راه اندازی بخش هاستینگ آی پرستا، دست ما برای پیاده سازی ایده های تیم، کاملا باز است و با خیال راحت به توسعه سیستم ادامه میدهیم.

آیا باید حتما از هاست آی پرستا استفاده کنیم؟

جواب این سوال مشخصا خیر می باشد. هیچ اجباری در استفاده از هاست آی پرستا وجود ندارد. هر چند که ما حداکثر تلاش خود را به خرج دادیم تا سرورهای کاملا مناسب، با بهترین تنظیمات و بهینه سازیها را به طور تخصصی برای پرستاشاپ آماده کنیم ولی این به این معنی نیست که کاربران آی پرستا مجبور به انتخاب این سرویس هستند.

شما میتوانید از هر هاستی که حداقل شرایط مناسب برای نصب و راه اندازی پرستاشاپ را داشته باشد استفاده کنید.

هاست آی پرستا چه مزایایی دارد؟

اما چرا شما باید به ما اعتماد کنید و سرویس هاست آی پرستا چه مزایایی برای شما دارد؟ احتمالا این سوالیست که در ذهن شما ایجاد میشود.

هاست شما از چند نظر قابل بررسی است:

  1. کیفیت و امنیت سرور
  2. مدیریت سرور
  3. کانفیگ یا همان تنظیمات فنی سرور

کیفیت سرور

استفاده از هارد NVMe که چند برابر هاردهای SSD سرعت دارند و باعث میشوند که فروشگاه شما به حداکثر سرعت ممکن در انتقال اطلاعات دست پیدا کند. سرورها دارای پورت فیبر نوری 10Gbps میباشند. سرور دارای فایروال سخت افزاری، آنتی شل، آنتی ویروس و آنتی اسپم میباشد و کلیه نکات امنیتی به صورت کامل در نظر گرفته شده است.

مدیریت سرور

متاسفانه در سالهای اخیر شاهد مشکلات برخی از دیتاسنتر های خارجی برای کاربران ایرانی بودیم. مسدود کردن ناگهانی در کشورهای اروپایی و از بین رفتن حجم زیادی از اطلاعات مشتریان شرکتهای ایرانی بارها خبرساز شده اند. به همین علت ما دیتاسنتر آسیاتک را انتخاب کردیم که میتوان گفت در حال حاضر مدرن ترین و بهترین دیتاسنتر ایران هست. همچنین پشتیبان گیری بر بستر کلاد موجب امنیت بیشتر اطلاعات کاربران خواهد شد. نسخه های پشتیبان در چند سرور مجزا در داخل و خارج نگهداری میشوند.

کانفیگ سرور

تمامی توابع و محدودیت ها متناسب با منابع مورد نیاز پرستاشاپ، اعمال شده اند و بهینه سازی های لازم برای رسیدن به حداکثر کارایی در این سرویس ها انجام شده است. برای امنیت بیشتر فروشگاهها، بر روی تمامی پلنها گواهینامه SSL رایگان ارائه میگردد. از سیستم کش redis که نسبت به memcache کارایی بهتری دارد استفاده شده است. همچنین وب سرور برای پرستاشاپ شخصی سازی و بهینه شده است.

اما مهمترین نکته که خیال شما را از بابت کارایی سرویس ها راحت میکند، نظارت و کنترل کیفیت این سرویس ها به وسیله مدیران آی پرستا است. ما تمام نکات لازم برای پرستاشاپ را در نظر گرفته ایم و هر تغییری که برای فروشگاههای پرستاشاپی مورد نیاز باشد، به راحتی انجام خواهد شد تا شما کاربران عزیز پرستاشاپی هیچ نگرانی ای از بابت محدودیت های موجود در هاست خود نداشته باشید.

برای مشاهده پلن های مختلف هاست آی پرستا کلیک کنید

(17 رای)
3.6470588235294117 5 1 17