معرف ها ( ارجاع دهندگان )

معرف به معنی سایت هایی می باشد که بازدیدکننده ها را به سایت شما لینک می دهد. در این وبسایت ها لینکی به فروشگاه شما وجود دارد که سبب جذب بازدیدکننده و در نهایت فروش بیش تر می شود.

برخی از این معرف ها نسبت به سایرین اهمیت بیش تری دارند: ممکن است شما همکارانی داشته باشید که روی وبسایت شان لینک هایی به فروشگاه شما داشته باشند، احتمالا شما و همکارانتان تمایل دارید بدانید این لینک ها چگونه موجب افزایش ترافیک سایت شما می شود. حتی می توانید مبلغی را بسته به میزان اهمیت ترافیک برای شما بابت نمایش این لینک به همکارانتان بپردازید.

در حقیقت این بخش بازاریابی نامیده می شود و صفحه " معرف ها " به شما کمک می کند تا بتوانید یک برنامه کامل بازاریابی ایجاد کنید، به طوری که حتی همکاران شما هم می توانند به این بخش متصل شوند تا آمار بازدیدها و فروش هایشان از طریق لینکی که در سایتشان قرار داده اند را مشاهده کنند.

با استفاده از ابزار بازاریابی پرستاشاپ این امکان وجود دارد که علاوه بر کارمندان شما افراد دیگری نیز به بخش آمار دسترسی داشته باشند. زمانی که برای یک سایت کمپین بازاریابی ایجاد می کنید، می توانید اجازه دسترسی به سایت را از طریق لینک زیر همراه با یک نام کاربری و رمز عبور به معرف های (بازاریاب) خود بدهید: http://example.com/modules/trackingfront/stats.php

در لیست معرف ها، مقادیر پایه و درصد بسته به کلیک های واقعی، فروش و درصد فروش از سایت ارجاع دهنده محاسبه می شوند.

افزودن معرف جدید

فضای بازاریابی این امکان را به شما می دهد تا برای همکارانتان دسترسی ویژه ای ایجاد کنید. آن ها به تمامی آمار مربوط به بازدیدگان  از سایت آنها به فروشگاه آنلاین شما دسترسی خواهند داشت. برای این کار ابتدا باید در برنامه بازاریابی برای هریک از آن ها حساب کاربری ایجاد کرده و مبالغ دستمزد را تعیین کنید.

برای ایجاد یک معرف جدید روی دکمه " افزودن جدید" کلیک کنید.

این صفحه دارای دو بخش می باشد که هر دوی آن ها مهم هستند:

واسطه: حساب کاربری همکار شما در برنامه بازاریابی می باشد.

  • نام. برای اتصال به پنل برنامه بازاریابی، همکاران شما نیاز به نامی برای ورود دارند، می توانید از یک نام ساده یا ایمیل استفاده کنید اما از این که شما و همکارتان آن را به راحتی به خاطر می سپارید اطمینان حاصل کنید.
  • رمز عبور. اگر برای اولین بار حساب کاربری را ایجاد می کنید، پرستاشاپ رمز عبور را ذخیره می کند. زمانی که نیاز به ویرایش حساب کاربری دارید (برای مثال، زمانی که نیاز به تغییر کمیسیون دارید) فیلد رمز عبور را خالی بگذارید. البته این به معنی نبود رمز عبور نیست و وارد کردن رمز عبور هنگام ویرایش، منجر به تغییر آن می شود.
  • طرح دستمزد. در این قسمتشما مبالغ کمیسیون را تعیین می کنید- به معنی پولی که شما بابت فعالیت های همکارانتان برای جذب بازدیدکننده برای فروشگاهتان پرداخت می کنید. 
    • دستمزد کلیک. هر زمان بازدیدکننده ای از طریق کلیک روی لینک های موجود سایت همکارتان به فروشگاه شما هدایت شود، در ازای هر کلیک مبلغی را دریافت خواهد کرد.
    • دستمزد پایه. می توانید بابت خریدهایی که از سایت شما با استفاده از لینک های همکار می شود، کمیسیون در نظر بگیرید. توجه داشته باشید که این دستمزد تنها در صورتی اعمال می شود که ارجاع از طریق لینک سایت همکار منجر به فروش شود.
    • دستمزد درصدی. علاوه بر دستمزد پایه (یابه عنوان یک جایگزین برای آن)می توانیدکمیسیون همکارانتان (بازاریاب ها) را به صورت درصدی از فروش هایی که به وسیله ارجاع از طریق سایت آن هاست پرداخت کنید.
  • اطلاعات فنی حالت ساده. این بخش بسیار مهم استو سبب تمایز لینک های مربوط به بازاریابان از یکدیگر می شود. در حین پیکربندی باید برای نمونه دو حساب کاربری ایجاد کنید تا از صحت عملکرد این بخش مطمئن شوید.
    • معرف HTTP. در فیلد "شامل" نام دامنه ای را وارد کنید که از طریق آن می خواهید حساب کاربری همکارتان را پیگیری کنید.
    • درخواست URI. در فیلد "شامل" آخرین بخش کوئری استرینگ (درخواست جستجو) را وارد کنید. سیستم بازاریابی قادر به پیگیری معرف هایی که از یک کوئری استرینگ خاص استفاده می کنند، می باشد. برای مثال، شما می توانید معرف هایی را که از prestaff= argument? در آدرس اینترنتی خود استفاده می کنند را پیگیری کنید. این کار می تواند در آینده برای تمایز بین بازاریابان به شما کمک کند.
  • اطلاعات فنی حالت حرفه ای. در حالت ساده، لغات با استفاده ازتابع "LIKE"MySQL تطابق داده می شوند، اما در حالت حرفه ای شما قادر به استفاده از عبارات منظم MySQL هستید. این روش سبب افزایش قدرت شما در این امر می شود اما نگهداری از آن بسیار سخت است. قبل از این که چیزی در این فیلدها قرار دهید، نحوه استفاده از عبارات منظم را به درستی یاد بگیرید.

بخش " راهنما " به شما برای پیکربندی بهتر این بخش کمک می کند. آن را به صورت کامل مطالعه کنید.

تنظیمات

تنظیمات بخش معرف، ابزاری برای کمک به شما برای تنظیم برنامه بازاریابی می باشد.

امکانات این بخش عبارتند از:

  • فهرست سازی. زمانی که یک معرف جدید را به لیست اضافه می کنید و قصد آنالیز ترافیک های این معرف را دارید، باید روی "به روز رسانی فهرست" کلیک کنید.
  • حافظه نهان. پرستاشاپ داده های جمع آوری شده را کش می کند. با استفاده از دکمه "به روز رسانی حافظه نهان" می توانید حافظه کش را رفرش کنید.
  • ذخیره بازدیدهای بی واسطه. منظور از این گزینه بازدیدهایی است که مستقیما با تایپ آدرس شما در مرورگر به فروشگاهتان هدایت شده اند. اینگونه مشتریان افراد مهمی برای شما به شمار می آیند زیرا این ها کسانی هستند که فروشگاه شما را می شناسند و نسبت به محصولاتتان علاقه مند هستند (برخلاف بازدیدکنندگانی که به صورت اتفاقی به فروشگاه شما هدایت می شوند)، ذخیره این آدرس ها می تواند بار زیادی را به پایگاه داده شما تحمیل کند. به همین علت این گزینه به طور پیش فرض روی خیر تنظیم شده است. تنها در صورتی این گزینه را فعال کنید که از نحوه عملکرد آن آگاهی کامل داشته باشید.