پیش گفتار

روز چهارشنبه ششم دی ماه سال 1396 طی خبری با عنوان "آی پرستا تنها نماینده پرمیوم پرستاشاپ در ایران شد" اخذ نمایندگی رسمی سطح پرمیوم پرستاشاپ توسط برند آی پرستا در ایران را به کاربران خود اطلاع رسانی کردیم. پس از این اطلاع رسانی سوالاتی در ذهن کاربرانمان ایجاد شد که در این مقاله قصد داریم در مورد آن ها توضیحات تکمیلی را ارائه کنیم. لطفا در ادامه این مقاله با ما همراه باشید و در صورتی که پس از مطالعه آن هنوز سوالاتی داشتید از بخش نظرات آن ها را با ما در میان بگذارید.

نمایندگی پرمیوم پرستاشاپ چیست؟

شرکت پرستاشاپ فرانسه (PrestaShop SA) که مرجع رسمی پرستاشاپ در دنیا می باشد، با شرکت ها، آژانس های وب، اشخاص، تیم ها و غیره، انواع و سطوح و درجات مختلفی از همکاری را داراست. در میان این سطوح نوعی همکاری رسمی بین شرکت پرستاشاپ و شرکت دیگر با عنوان نمایندگی پرمیوم پرستاشاپ وجود دارد.

این سطح از نمایندگی پرستاشاپ، بالاترین درجه همکاری بین دو شرکت می باشد. به همین دلیل تا تاریخ درج این مقاله تنها 4 شرکت iPresta (ایران)، Teapot (انگلیس)، Zedrox (هند) و Invertus (دانمارک) دارای عنوان نماینده پرمیوم پرستاشاپ در دنیا هستند.

در واقع نماینده پرمیوم به نوعی معرف و مبلغ برند پرستاشاپ فرانسه در کشور خود می باشد. هدف از تشکیل نمایندگی پرمیوم در یک کشور توسعه و گسترش پرستاشاپ، ساماندهی و نظم بخشیدن به فعالین حوزه پرستاشاپ در آن کشور، آموزش و تربیت کاربران و توسعه دهنگان پرستاشاپ در کشور مربوطه، ارائه و مدیریت نمایندگی های سطوح برنزی تا پلاتینیوم پرستاشاپ و برگزاری نمایشگاه ها و میت آپ های مختلف پرستاشاپ در کشور و البته سایر وظایفی که در مقاله قبلی اطلاع رسانی کرده ایم می باشد.

تفاوت نمایندگی پرمیوم پرستاشاپ با سایر سطوح نمایندگی در چیست؟

بسیاری از کاربران ما سوال پرسیده بودند که چه تفاوتی میان سطوح مختلف نمایندگان پرستاشاپ وجود دارد؟ پاسخ این سوال این است که:

  • در هر کشور تنها یک نماینده پرمیوم می تواند وجود داشته باشد
  • وظایف نمایندگی پرمیوم بسیار گسترده است و می توان گفت این نوع نمایندگی شعبه ای از شرکت پرستاشاپ در کشور مربوطه و پل ارتباطی میان پرستاشاپ و سایر افراد محسوب می شود
  • سایر سطوح نمایندگی در واقع آژانس های فروش و ارائه خدمات پرستاشاپ می باشند که با اخذ نمایندگی می توانند از مزایای خاص نمایندگی بهره مند شوند
  • نماینده پرمیوم هدایت گر قراردادها، درخواست های نمایندگی، فرصت های همکاری و ... به شرکت پرستاشاپ فرانسه می باشد
  • ارائه نمایندگی سطوح مختلف بر عهده نماینده پرمیوم آن کشور می باشد (در ادامه مقاله در مورد سطوح مختلف توضیحاتی ارائه خواهد شد)
  • تنها نماینده پرمیوم اجازه ارائه خدمات (فنی، آموزشی) پرستاشاپ با عنوان نماینده رسمی در کشور مربوطه را داراست
  • آموزش متقاضیان نمایندگی سطوح مختلف در هر کشور بر عهده نماینده پرمیوم می باشد
  • نماینده پرمیوم وظیفه پیگیری منافع شرکت پرستاشاپ، شرکت خود، سایر نمایندگان و جامعه کاربری را در کشور خود بر دوش دارد
  • نماینده پرمیوم مسئول هدایت فرصت های سرمایه گذاری خارجی برای سرمایه گذاری در کشور خود (در زمینه پرستاشاپ) را داراست
  • نماینده پرمیوم وظیفه انتقال صدای جامعه کاربری پرستاشاپ در کشور خود به شرکت پرستاشاپ فرانسه را بر دوش دارد
  • نماینده پرمیوم وظیفه توسعه، بومی سازی و پشتیبانی پرستاشاپ در کشور خود را داراست

مجموعه آی پرستا با تکیه بر دانش و تخصص خود و با رعایت اصول حرفه، اخلاق کاری و کپی رایت بین المللی موفق شد پس از 6 سال فعالیت در حوزه پرستاشاپ، پشتیبانی و توسعه و همکاری رسمی با شرکت پرستاشاپ فرانسه عنوان نمایندگی پرمیوم پرستاشاپ را به عنوان چهارمین نماینده پرمیوم پرستاشاپ در جهان اخذ نماید. این عنوان نشانگر تخصص و تعهد آی پرستا می باشد.

سطوح برنزی تا پلاتینیوم نمایندگی پرستاشاپ چه تفاوت هایی دارند؟

این سطوح از نظر هزینه هیچ تفاوتی با هم ندارند. البته شایان ذکر است که شما نمی توانید سطح همکاری خود را انتخاب کنید. این امتیاز شماست که تعیین می کند سطح نمایندگی شما چیست. در صورتی که هیچ گونه سابقه ای در زمینه ترجمه، بومی سازی، توسعه پرستاشاپ، فروش محصولات در مارکت رسمی پرستاشاپ و ... نداشته باشید سطح نمایندگی شما پس از اخذ مراحل قانونی و امضای قرارداد برنزی خواهد بود.

سطح نمایندگان بر اساس جدول امتیازدهی که پس از اخذ نمایندگی برای آن ها ارسال می گردد هر 6 ماه یکبار به روز خواهد شد و اگر نماینده به امتیاز مربوط رسیده باشد سطح آن ارتقا خواهد یافت. افزایش امتیاز بر اساس همیاری نماینده برای ترجمه پرستاشاپ، فعالیت در اددانز پرستاشاپ، فعالیت در گیت هاب پروژه پرستاشاپ و ... صورت می گیرد که جزییات آن برای نماینده ارسال خواهد شد.

با ارتقا سطح نماینده به هر سطح مزایایی همچون کارمزد کمتر برای فروش محصولات در اددانز، افزایش دیده شدن برند نماینده در سایت پرستاشاپ، امکان استفاده از علامت ثبت شده پرستاشاپ در وبسایت خود و ... در نظر گرفته می شود که متعاقبا پس از اخذ نمایندگی برای ایشان ارسال خواهد شد. همچنین بر خلاف نمایندگی پرمیوم که بصورت انحصاری و تنها یک نماینده در هر کشور می تواند فعالیت داشته باشد، نمایندگان سطوح برنزی تا پلاتینیوم محدودیتی در تعداد ندارند و ممکن است هر تعداد نماینده سطح برنزی تا پلاتینیوم در هر کشور وجود داشته باشد.

همچنین متقاضیان نمایندگی می توانند علاوه بر کشور خود، تقاضای نمایندگی در سایر کشورها را نیز داشته باشند که برای این درخواست باید دفتری در کشور مربوطه داشته و یا به زبان آن کشور تسلط کامل داشته باشند.

چطور از صحت ادعای اشخاص، تیم ها و شرکت های مختلف برای عنوان نمایندگی پرستاشاپ می توان اطمینان حاصل کرد؟

بارها شاهد بودیم که اشخاص و تیم های مختلفی ادعای نمایندگی رسمی پرستاشاپ را مطرح کرده اند. برای اطمینان از صحت نمایندگی یک برند و یا مجموعه کافی است به سایت رسمی پرستاشاپ یعنی prestashop.com بخش Agencies (در منوی بالای سایت) مراجعه کنید و از صفحه باز شده کشور مربوطه را انتخاب کنید تا لیست تمامی نمایندگان آن کشور همراه با سطح نمایندگی آن ها برای شما نمایش داده شود.

جهت اطمینان از صحت نمایندگی پرمیوم آی پرستا نیز می توانید به این لینک مراجعه کنید.

چگونه می توان درخواست اخذ نمایندگی را ارسال کرد؟

اخذ عنوان نمایندگی پرستاشاپ پس از ارسال درخواست، بررسی، تایید، واریز مبالغ نمایندگی و امضای قرارداد رسمی برای یک سال به متقاضی امکان پذیر است. جهت ارسال درخواست اخذ نمایندگی دو روش وجود دارد:

  1. پر کردن فرم اخذ نمایندگی در وبسایت رسمی پرستاشاپ از طریق لینک زیر

    https://www.prestashop.com/en/become-an-expert

    و کلیک روی گزینه "BECOME A PRESTASHOP EXPERT NOW". در این روش، پس از تکمیل فرم مربوطه، تقاضای شما از طرف شرکت پرستاشاپ فرانسه، برای آی پرستا ارسال می شود و آی پرستا مسئول پیگیری درخواست نمایندگی، بررسی و تایید صحت اطلاعات و سطح دانش متقاضی و ارتباط با ایشان برای ارسال اطلاعات تکمیلی به شرکت پرستاشاپ فرانسه برای آماده سازی قرارداد نمایندگی می باشد.

  2. روش دوم، ارتباط مستقیم با بخش بین الملل شرکت تجارت پایا الکترونیک پارس (آی پرستا) از طریق صفحه تماس با ما می باشد. در این روش فرآیند اخذ نمایندگی با سرعت بیشتری انجام میگیرد. شایان ذکر است که مبالغ اخذ نمایندگی و امضای قرارداد نمایندگی در این روش توسط خود شرکت پرستاشاپ فرانسه پیگیری می گردد.

نمونه لیست متقاضین نمایندگی

اگر شما هم تخصص یا خدمات قابل ارائه ای برای پرستاشاپ دارید، می توانید فرم درخواست نمایندگی را پر نمایید. لطفا توجه داشته باشید که علاوه بر تخصص، متقاضی باید پایبند به اصول اخلاقی و حرفه ای کاری، کپی رایت داخلی و هم چنین کپی رایت بین المللی باشد. هرگونه فعالیت غیر قانونی در زمینه پرستاشاپ و کپی رایت منجر به رد درخواست نمایندگی می گردد. شایان ذکر است پس از اخذ نمایندگی نیز در صورت مشاهده تخلف نماینده، طبق مفاد درج شده در قرارداد نمایندگی، عنوان نمایندگی از ایشان سلب خواهد شد.

پس از اخذ نمایندگی و امضای قرارداد، نیروهای شخص متقاضی توسط آی پرستا آموزش های لازم را خواهند دید.

پ.ن: در صورتی که فری لنس (Freelance) هستید و متقاضی نمایندگی می باشید، با توجه به این که ممکن است هزینه اخذ نمایندگی برای شما بالا باشد، کمی صبر کنید چرا که شرکت پرستاشاپ فرانسه در حال تدوین سطحی جدید از نمایندگی ویژه فری لنس ها می باشد که هزینه ی آن کمتر از هزینه نمایندگی عادی خواهد بود. توجه کنید که این نوع نمایندگی جدید قابل اخذ توسط برندها، شرکت ها و مجموعه های فعال در زمینه پرستاشاپ نمی باشد!

اگر هنوز سوالی دارید که بی پاسخ مانده، از بخش نظرات همین مقاله و یا صفحه تماس با ما سوالات خود را مطرح نمایید.

موفق و پیروز باشید

تیم پرستاشاپ فارسی

(6 رای)
3.5 5 1 6
هیچ دیدگاهی وجود ندارد