قوانین قیمت کاتالوگ
قوانین قیمت کاتالوگ شما را قادر می سازد کاهش قیمت را بر اساس دسته، برند، فراهم کننده، ویژگی یا مشخصه تعیین کنید. همانطور که از نام آن پیداست، این نوع قوانین برای طیف وسیعی از محصولات اعمال می شود. نمی توان از آن برای یک محصول واحد استفاده کرد. اگر به تخفیفی که برای یک محصول اعمال می شود نیاز دارید، باید یک قانون سبد خرید یا یک قیمت خاص ایجاد کنید (در قسمت "قیمت گذاری" صفحه ویرایش محصول).
به عنوان مثال، می توانید قانونی تنظیم کنید که بگویید برای مشتریان اسپانیایی متعلق به گروه "مشتریان خوب" 10٪ تخفیف در گروه الکترونیک شما و کلیه محصولات سونی برای هفته اول جولای دریافت می شود.
صفحه "قوانین قیمت کاتالوگ" قوانین موجود فعلی را لیست می کند ، که می توانید با کلیک روی دکمه های اقدام آنها را ویرایش یا حذف کنید. اگر می خواهید یک قانون را غیرفعال کنید ، کافی است تاریخ پایان آن را به روز قبل تغییر دهید.
ایجاد قانون جدید قیمت کاتالوگ
فرم ایجاد دارای دو بخش است که شما را قادر به ساخت قوانین جدید می کند.
قوانین قیمت کاتالوگ
فهم فرم اول آسان است.
اینجا جایی است که شما تعیین می کنید چه کسی باید از این قانون بهره مند شود ، چه تخفیفی باید باشد و سایر جزئیات.
- نام. نام، عمومی است بنابراین آن را ساده انتخاب کنید.
- فروشگاه. فقط حالت چندفروشگاهی! این قانون برای مشتریانی که از طریق یک فروشگاه خاص خرید می کنند اعمال می شود. فقط در صورت داشتن حداقل دو فروشگاه در دسترس است.
- واحد پول. این قانون درمورد مشتریانی اعمال می شود که تصمیم می گیرند با یک ارز خاص پول پرداخت کنند.
- کشور. این قانون برای مشتریانی از یک کشور مشخص اعمال میشود.
- گروه. این قانون درمورد مشتریانی که در یک گروه خاص مشتری قرار دارند اعمال می شود.
- از تعداد. این قانون در صورتی که حداقل تعداد مشخصی از محصولات منطبق باشند اعمال می شود.
- قیمت (بدون مالیات). قیمت جدید برای انتخاب محصول. در اینجا می توانید قیمت عمومی محصولات را متناسب با قوانینی که وضع می کنید تعیین کنید. به طورپیش فرض این قانون در مورد قیمت اولیه محصول اعمال میشود.
- از / تا. قوانین در این بازه زمانی اعمال میشوند.
- نوع کاهش. تخفیف یا می تواند مبلغی باشد یا درصدی از کل سفارش.
- کاهش با و یا بدون مالیات. تخفیف می تواند شامل مالیات باشد یا مالیات را همانطور که هست بگذارد.
- کاهش. ارزش کاهش. بسته به نوع "کاهش" بالا ، قرار دادن "10.0" در فیلد می تواند به معنای "10 دلار تخفیف" (بسته به ارز پیش فرض) یا "10٪ تخفیف" باشد.
البته می توانید همه این قوانین را ترکیب کنید.
وضعیت ها
بخش "شرایط" جایی است که شما محصولی را تنظیم می کنید که قانون قیمت دسته برای آنها اعمال شود. فقط در صورت کلیک بر روی دکمه "افزودن گروه جدید شرایط" ظاهر می شود.
اگر هیچ شرطی تعیین نشود ، قانون قیمت در مورد همه محصولات فهرست شما اعمال خواهد شد. مراقب باشید شرایط را فراموش نکنید!
وضعیت ها در اطراف گروه های شرطی ایجاد می شوند، به این معنی که داده های شما از بخش "قوانین قیمت کاتالوگ" در بالا می تواند در طیف وسیعی از محصولات اعمال شود. وضعیت ها به صورت فراگیر دسته بندی می شوند: کلیه وضعیت گروه برای اعمال قیمت کاتالوگ باید اعمال شود. بنابراین از "و" استفاده می شود. در همین حال ، گروه های وضعیت منحصر به فرد هستند: فقط یک گروه باید درخواست قیمت کاتالوگ را ارائه دهد. بنابراین از "یا" استفاده می شود.
گروه وضعیت پیش فرض خالی است. با استفاده از منوهای کشویی در قسمت پایین بخش می توانید وضعیت ها را به آن اضافه کنید:
- دسته یا هر نوع انتخاب دیگری را انتخاب کنید و سپس بر روی دکمه "افزودن وضعیت" کلیک کنید.
- این وضعیت در گروه وضعیت ظاهر می شود. شما می توانید وضعیت های زیادی را در یک گروه وضعیت قرار دهید.
- وقتی گروهی کامل شد و می خواهید یک گروه وضعیت جدید ایجاد کنید، روی "افزودن گروه وضعیت" کلیک کنید. سپس یک گروه جدید ظاهر می شود که می توانید به همان روش پر کنید.
به طور پیش فرض، وضعیت جدید به گروه وضعیتی که آخرین بار ایجاد شده اضافه می شود. اگر لازم است شرایط را به گروه قبلی اضافه کنید ، روی آن گروه کلیک کنید تا برجسته شود و سپس وضعیت خود را اضافه کنید.
در حال حاضر نمی توانید یک گروه وضعیت را حذف کنید.