در سالهای گذشته با پیگیری هایی که داشتیم، مسئولیت مدیریت انجمن فارسی و مدیریت ترجمه های فارسی پرستاشاپ در سایت PrestaShop.com و Crowdin.com به تیم آی پرستا واگذار شد.در گذشته تلاش‌های زیادی برای بومی سازی از مبدا انجام شد و بعد از مدتی بخش زیادی از بومی سازی با همکاری آی‌پرستا و مسئولین طراحی رابط کاربری به پرستا وارد شد مانند بخش نصب و راست چین سازی موقت بخش مدیریت. اما باقی کار به آينده موکول شد. پرستاشاپ با شرح فرایندها این تغییرات را فراتر از افزودن چند فایل css به پرستاشاپ عنوان کرده و اعلام شد که به دنبال راه‌حل‌های دائمی برای بومی سازی هستند. بیشتر از یکسال هست که ما به دنبال راهی برای ادغام  نسخه فارسی با نسخه اصلی پرستاشاپ هستیم. طبق مکاتباتی که داشتیم، قرار بر این است که این کار به صورت تدریجی انجام پذیرد و در حال حاضر در حال انجام است.

شرکت پرستاشاپ به دلیل عدم شناخت کافی از بازار ایران و خاور میانه، اشتیاق زیادی برای بهینه سازی خدمات خود برای این منطقه نداشت و در چندماه پایانی سال 1395 با تلاش های زیاد موفق شدیم مجموعه پرستاشاپ را مجاب کنیم که بومی سازی پرستاشاپ برای زبان‌های راست چین را در اولویت‌های شرکت قرار دهد. پس از ملاقات حضوری تیم ما با تیم مدیریت پرستاشاپ در پاریس، به پیشنهاد ما، بخش RTL در گیت هاب پرستاشاپ راه اندازی شد و مسئولیت اعمال و تائید راستچین سازی های پرستاشاپ به آی پرستا واگذار گردید. به این ترتیب شرایط همکاری برای بومی سازی را در بخش های مختلف پرستاشاپ فراهم شده است و به زودی همه میتوانند به بهینه سازی پرستاشاپ برای زبانهای راستچین کمک کنند.

پرستاشاپ با ایجاد بخش rtl در بخش‌های مختلف این زمینه را برای همکاری‌های آینده فراهم کرده است. آی‌پرستا با توجه به اشراف کامل به بومی سازی‌های گذشته که توسط خود آی‌پرستا انجام شده و با توجه به ارایه مستندات فنی لازم در ملاقات‌های حضوری و غیرحضوری به دقت مشغول جمع بندی روش‌های کاملا حرفه‌ای برای بومی سازی دایمی پرستاشاپ است و در حال حاضر مدتی است که مسئولیت کامل برای بررسی و تایید بومی سازی‌های سایر توسعه دهنده‌ها از سراسر دنیا را بر عهده دارد.

(0 رای)
0 5 1 0
  • asa
    1396-04-22

    با سلام و خسته نباشید.
    به نظرم تکیه بر توان و دانش بومی در درازمدت موفق تر و پایدارتر از دانش های وارداتی هرچند مدرن می باشد.
    بنابراین در جایگاه فعلی شرکتی چون آی پرستا نیم نگاهی بر تولید CMS بومی یک اقدام آینده نگر بر اشتغال پایدار خود وکشور می تواند باشد.
    به امید موفقیت های بیشتر برای شما

    پاسخ مدیر:

    با سلام و سپاس از این که نظرتون رو با ما درمیون میذارین

    در دنیای امروزی برخی محصولات نرم افزاری و بعضا سخت افزاری با تکیه بر دانش روز جهانی و اهمیت کشورهای مبدا بر دانش های نوین آنقدر جهانی می شوند که تبدیل به یک ابزار قدرتمند شده که استفاده نکردن از آن‌ها باعث عقب ماندگی می‌شود. در این زمینه مثال های فراوان وجود دارد.

    از طرفی تولید محصولات جانبی برای یک محصول بزرگ خارجی نه تنها باعث تقویت توان دانش فنی داخلی شده بلکه فرصت مناسبی برای فکر کردن به صادرات این محصولات جانبی به بازارهای بین المللی خواهد بود. به طور مثال قطعه سازی خودرو اگر به جای خودرو سازی در اولویت قرار گرفته بود شاید امروزه یکی از بزرگترین قطععه سازان دنیا میشدیم.

    همچنین تولید محصولات جانبی که بعضا محصولاتی بزرگ و با تکیه بر دانش روز هستند و حتی به ندرت نمونه های خارجی برای آن‌ها یافت می‌شود این اعتماد به نفس را به ما می دهد تا در آینده بتوانیم هم محصولات بزرگتر و باکیفت تری تولید کرده و هم به فکر ساخت cms های داخلی باشیم. البته لزوما نیاز نیست این cms اختصاصی فروشگاه باشد و می‌تواند در هر زمینه دیگری باشد.

    تولید یک cms به روز و مبتنی بر دانش فنی هزینه بالایی برای تولید دارد و  البته هزینه‌های چندبرابری برای توسعه و نگه داری. این امر بدون حمایت کافی از استارت آپ ها و فراهم شدن شرایط بازتری در فضای بین المللی کمی دشوار به نظر می رسد. ساختار نامناسب دانشگاه ها و عدم استفاده از ظرفیت عظیم دانشجویان نیز متاسفانه به این موارد اضافه می شود.