مدیریت وضعیت های ماژول تیکت پرستاشاپ

شما قبلا در پرستاشاپ با وضعیت ها آشنا شده اید. سفارشات پرستاشاپ دارای وضعیت های مختلفی مانند "پرداخت شده"، "حمل شده"، "لغو شده" و موارد دیگری است که هر کدام از وضعیت ها، اطلاعاتی را در اختیار ما قرار میدهد و ممکن است محدودیت هایی نیز ایجاد کند. وضعیت ها در سیستم تیکت نیز به همین منوال است. شما باید با توجه به نوع فعالیت و مشتریان خود، وضعیت های مناسبی ایجاد کنید تا در پیگیری و رسیدگی به تیکت ها دچار مشکل نشوید.

شما متناسب با فعالیت خود، وضعیت های مختلفی نیاز خواهید داشت. وضعیت "جدید" که برای تیکت هایی که تازه ثبت میشوند در نظر گرفته میشود. وضعیت "پاسخ مشتری" که بعد از پاسخ دادن مشتریان به تیکت استفاده میشود. وضعیت "پاسخ کارشناس" که بعد از پاسخ کارمند فروشگاه به تیکت استفاده میشود. وضعیت "حل شده" برای تیکت هایی که کار آنها به پایان رسیده است و موارد زیاد دیگری که بستگی به نوع فعالیت شما دارد. البته نام های استفاده شده در این راهنما، مثال هستند و شما میتوانید برای هر وضعیت، نام دلخواه خود را انتخاب کنید. مثلا به جای "پاسخ کارشناس" میتوان از "پاسخ داده شده" یا "در انتظار پاسخ مشتری" و موارد مشابه استفاده کرد.


پس از آشنایی با ماهیت وضعیت ها نوبت به ثبت آنها میرسد. در ادامه بخش های مختلف ثبت وضعیت ماژول تیکت پرستاشاپ را توضیح میدهیم:

مدیریت وضعیت ماژول تیکت پرستاشاپ

نام

در این قسمت باید نام وضعیت را مشخص کنید. توجه داشته باشید که مشتریان شما نیز نام وضعیت ها را مشاهده میکنند پس حتما اسامی مناسبی را انتخاب کنید که مفهوم آن وضعیت را نیز به مشتری و کارمند برساند.

توضیحات

در این بخش توضیحات هر  وضعیت را ثبت کنید تا هم در آینده قابل بررسی باشد و هم در صورت لزوم، کارمندان شما آن را مطالعه کنند.

ارسال متن به مشتری

در اینجا میتوانید متنی را مشخص کنید که در هنگام تغییر وضعیت برای مشتری ارسال شود. این گزینه اختیاریست و در حالت عادی غیر فعال میباشد. کارمند شما میتواند در هنگام ارسال پاسخ به مشتری، تعیین کند که این متن ارسال شود یا خیر. به عنوان مثال فرض کنید وضعیتی به نام "تائید نشده" دارید، میتوانید متن زیر را در این بخش قرار دهید تا مشتری شما از روند کار مطلع شود:

درخواست در حال بررسی توسط کارشناس میباشد. این کار ممکن است 24 ساعت زمان نیاز داشته باشد. لطفا منتظر باشید

پس از این کار، چنانچه کارمند شما، تیکت را در این وضعیت قرار دهد و "ارسال متن وضعیت" را فعال کند، این متن برای مشتری ارسال خواهد شد.

باز است؟

چنانچه وضعیت تیکت باز نباشد، آن تیکت در لیست تیکتهای کارمندان قرار نخواهد گرفت و در  واقع از گردونه ی بررسی خارج خواهد شد ولی مشتری همچنان میتواند به آن پاسخ داده و آن را مجددا باز نماید.

قفل است؟

چنانچه وضعیت قفل باشد، تیکتی که در این وضعیت قرار گیرد دیگر قابلیت ثبت پاسخ توسط مشتری را نخواهد داشت

برای انجام است؟

چنانچه این گزینه برای وضعیتی فعال باشد، تیکت هایی که در این وضعیت قرار گیرند، به لیست کارهای کارمند مالک آن تیکت افزوده خواهند شد. به عنوان مثال وضعیت "در نوبت انجام" میتواند چنین حالتی داشته باشد.

انتخاب رنگ

انتخاب رنگ وضعیت، صرفا برای تشخیص راحت تر وضعیت تیکتهاست.


تنظیمات ماژول مدیریت واحد ها