پیکربندی حساب های کارمندان

صفحه مدیریت " کارمندان " لیست تمامی حساب های کاربری را که به بخش مدیریت فروشگاه شما دسترسی دارند نشان می دهد. به صورت پیش فرض، تنها حساب کاربری ایجاد شده هنگام نصب فروشگاه در این صفحه نمایش داده می شود، که به صورت خودکار به عنوان مدیرکل تنظیم می شود. مدیرکل به تمامی ویژگی های پرستاشاپ بدون هیچگونه محدودیتی دسترسی دارد.

شما باید برای هریک از کارمندانی که در فروشگاه آنلاین شما کار می کنند، یک حساب کاربری جدید بسازید. به این معنی که هیچ گاه نباید چندین نفر از یک حساب کاربری استفاده کنند، زیرا شما به عنوان مدیرکل نیاز به پیگیری کارهای کارمندان در فروشگاه خواهید داشت. در واقع، کارمندان امکان ویرایش سفارشات، قبول پرداخت ها و بازپرداخت مشتریان را دارند و شما به این نیاز دارید تا بدانید چه کسی این کارها را انجام داده است. ایجاد حساب کاربری برای هر یک از کارمندان فروشگاهتان، این اطمینان را به شما می دهد که به صورت دقیق تیم خود را مدیریت کنید.

افزودن کارمند جدید

برای هدایت به صفحه ایجاد کارمند روی دکمه " افزودن جدید " کلیک کنید.

تنظیمات موجود برای این صفحه عبارتند از:

  • نام و نام خانوادگی. این نام ها برای مشتریان نمایش داده نمی شود اما برای این که شما بدانید هرکسی چه کاری در فروشگاه انجام داده است، بسیار مفید واقع خواهد شد.
  • آدرس ایمیل. اگر ایمیل را وارد کنید،کارمندان ایمیل های مشتریان و اطلاعیه های پرستاشاپ را در این آدرس دریافت می کنند. همچنین این آدرس ایمیل به عنوان نام کاربری برای ورود به سایت استفاده می شود.
  • رمزعبور. سعی کنید از رمز عبوریاستفاده کنید که قابل حدس زدن نباشد.زیرا مسلما شما تمایلی به استفاده افراد ناشناس از حساب کارمندانتان ندارید.
  • اتصال به پرستاشاپ. برای عضویتدر خبرنامه پرستاشاپ این گزینه را فعال کنید تا راهنمایی و آموزش های تیم پرستاشاپ را دریافت کنید.
  • صفحه پیش فرض. شما می توانید تعیین کنید که کاربر پس از ورود چه صفحه ای را مشاهده کند.مثلاصفحهآمار برای مدیرکل یا صفحه سفارش ها برای کارمندان فروش.
  • زبان. ممکن است زبان پیش فرض پیش فرض فروشگاه انگلیسی باشد در صورتی که مثلا پشتیبان شما از کشور دیگری باشد در این صورت می توانید زبان های مورد نیازتان را با استفاده از صفحه " زبان ها " در منوی " بومی سازی"، اضافه کنید.
  • قالب. بخش مدیریت پرستاشاپ می تواند از قالب های متفاوتی استفاده کند. شما می توانید هر کدام از موارد موجود را برای استفاده انتخاب کنید.
  • جهت گیری منوی مدیریت. هریک از کارمندان می توانند محل قرارگیری منو را در پنل خود تعیین کنند: در بالای صفحه و یا سمت راست.
  • فعال. شما می توانید یک حساب را به صورتموقت یا دائمی غیرفعال کنید. این گزینه شما را قادر به ایجاد حساب های کاربری به صورت موقت می کند، برای مثال زمانی که شما نیاز به افرادی برای کمک در فصل خرید دارید.
  • مشخصات دسترسی ها. یکی از موارد مهم در ایجاد حساب کاربری اختصاص نمایه به هر کارمند می باشد. نمایه با مجموعه ای از دسترسی ها و مجوزها پیوند خورده است و شما باید برای اطلاع از موارد موجود به صفحه " مدیریت >>  نمایه ها " مراجعه کنید (تعیین دسترسی ها برای هر نمایه از طریق صفحه "دسترسی ها " انجام می شود.  برای اطلاعات بیش تر به بخش های بعدی این فصل مراجعه کنید). نمایه ها تعیین می کنند که هر کارمند اجازه دسترسی به کدام صفحات را دارد. برای مثال، زمانی که کارمندان وارد پنل خود می شوند، تنها صفحات/ منوهایی را که اجازه دسترسی به آن ها را دارند، نمایش داده خواهد شد. این تنظیمات بسیار مهم می باشد.

آواتار شما (تصویر شما در پنل مدیریت) با تصویر حساب کاربری شما در پرستاشاپ یکی است. بنابراین، اگر می خواهید این عکس را تغییر دهید، ابتدا باید یک حساب کاربری در انجمن پرستاشاپ فارسی ایجاد کنید: انجمن پرستاشاپ فارسی 

تنظیمات کارمند

بخش تنظیمات که در پایین صفحه " کارمندان "، (زیر لیست کارمندان) قرار دارد دارای دو گزینه می باشد:

  • دوباره سازی گذر واژه: این گزینه امکان تنظیم مدت زمانی را که یک کارمند می تواند رمز عبور خود را تغییر دهد، تعیین می کند.
  • به یاد داشتن زبان مورد استفاده شده در فرم‌های صفحه مدیریت: اگر این گزینه را روی "بله" تنظیم کنید، کارمندان می توانند زبان پیش فرض را برای خودشان ذخیره کنند.