دسترسی های نمایه (پروفایل)

دسترسی ها، بخش اصلی نمایه های پرستاشاپ می باشند. آن ها این امکان را برای شما فراهم می آورند که دقیقا تعیین کنید که یک کارمند چه کاری را می تواند و چه کاری را نمی تواند در فروشگاه شما انجام دهد.

صفحه " دسترسی ها " دارای دو تب می باشد:

  • سمت راست صفحه لیست نمایه های موجود نمایش داده می شود.
  • سمت چپ، لیست دسترسی وجود دارد که دارای دو جدول کنارهم می باشد.

زمانی که شما روی هر نمایه (به جز مدیرکل) کلیک می کنید، دو جدول که لیست دسترسی ها برای آن نمایه را نشان می دهد، ظاهر می شود:

  • سمت چپ، دسترسی های مربوط به ماژول: ممکن است شما اجازه مشاهده ماژول های موجود را به برخی از نمایه ها بدهید و امکان پیکربندی را تنها به کارمندان مورد اعتمادتان بدهید. از نسخه 1.6.0.11 امکان حذف نصب نیز برای برخی از نمایه ها فراهم شده است.
  • سمت راست، دسترسی های مربوط به منو: شما می توانید به هر نمایه دسترسی های خاصی از منو را بدهید. در واقع، می توانید مانع ویرایش محتوای صفحه توسط یک نمایه شوید و یا به طورکلی منو را مخفی کنید.



هر منو دارای 5 گزینه می باشد:

  • مشاهده. کارمند قادر به مشاهده اطلاعات می باشد.
  • افزودن. کارمند قادر به افزودن اطلاعات جدید می باشد.
  • ویرایش. کارمند قادر به تغییر اطلاعات می باشد.
  • حذف. کارمند قادر به حذف اطلاعات می باشد.
  • همه. تمامی گزینه را برای سطر جاری فعال می کند.

اما برای ماژول ها شما تنها 3 گزینه دارید:

  • مشاهده. کارمند قادر به مشاهده پیکربندی ماژول می باشد.
  • پیکربندی. کارمند قادر به پیکربندی ماژول می باشد.
  • حذف نصب. در نسخه 1.6.0.11 کارمند قادر به به حذف نصب یک ماژول می باشد.

دسترسی های مدیرکل به هیچ عنوان قابل تغییر نیست: این نمایه دارای تمامی دسترسسی ها می باشد.

تنظیمات دسترسی ها برای یک پروفایل جدید

برای مثال ما قصد ایجاد نمایه جدیدی با عنوان " تهیه کننده سفارش " را داریم. ابتدا از طریق صفحه " نمایه ها " نمایه را ایجاد و آن را ذخیره می کنیم تا در لیست نمایه ها نشان داده شود.

پس از آن نیاز به اختصاص دسترسی ها به نمایه جدید داریم. برای این کار به صفحه " دسترسی ها " رفته و روی تب نمایه جدید کلیک کنید. به صورت پیش فرض، نمایه جدید دارای هیچگونه دسترسی در قسمت پنل مدیریت نمی باشد، و تنها قادر به مشاهده تأثیر برخی ماژول ها روی پنل مدیریت می باشد (تنها صفحاتی که دسترسی مشاهده آن ها را دارد).

بسته به محدودیت هایی که قصد اعمال آن ها را دارید، دو راه برای تنظیم دسترسی ها وجود دارد:

  • روی تمامی چک باکس ها یکی یکی کلیک کنید، تا دسترسی های مورد نظرتان را به نمایه اعمال کنید.
  • تیک چک باکس همه را بزنید، سپس دسترسی هایی را که نمی خواهید یکی یکی حذف کنید.

شما دو راه برای تیک زدن چک باکس ها در هر دسته دارید:

  • هر ستون. بالای هر ستون، چک باکسی وجود دارد که با زدن تیک آن کل ستون انتخاب و با حذف تیک آن کل ستون از حالت انتخاب خارج می شود.
  • هر سطر. اگر روی چک باکس "همه" برای هر سطر کلیک کنید، تمامی چک باکس های آن سطر تیک می خورد و به همین ترتیب با برداشتن تیک آن، همه چک باکس ها از حالت انتخاب خارج می شوند.

سپس می توانید یکی یکی تیک هر سطری را که نمی خواهید بردارید.

برای جلوگیری از اشتباهاتی که ممکن است هنگام پیکربندی تنظیمات رخ دهد، پرستاشاپ تغییرات را به صورت خودکار هر لحظه ذخیره می کند. به این معنی که شما نیازی به کلیک روی دکمه "ذخیره" ندارید. پس از این که برای نمایه، دسترسی های مورد نظرتان را اعمال کردید، می توانید به صفحه مدیریت " کارمندان " بروید و نمایه جدید را به کارمندانی که نیاز دارید اختصاص دهید.