• ماژول های مدیریت
    • به روز رسانی خودکار- ارتقاء با یک کلیک (1-Click Upgrade - AutoUpgrade)
    • مدیریت کارهای کرون (Cron tasks manager)
    • خروجیCSV برای خبرنامه (CSV Export for Newsletters)
      • خروجی مشترکین خبرنامه
      • خروجی از مشتریان
    • پاک کننده دیتابیس (Database Cleaner)
    • باخبرسازی توسط ایمیل (Email alerts)
      • آگاه سازی مشتری
      • آگاه سازی فروشنده
    • API آمار گوگل (Google Analytics API)
    •  نشانه گذاری تصویر(Image watermark)
    • مهارت فروشندگی (Merchant Expertise)
    • نمودارهای NVD3 (NVD3 Charts)
    • آشناسازی (OnBoarding)
    • نمایش جداول HTML ساده (Simple HTML table display)

  •  به روز رسانی خودکار- ارتقاء با یک کلیک (1-Click Upgrade - AutoUpgrade)

این ماژول، پرستاشاپ شما را به آخرین نسخه ارتقاء می دهد.

برای اطلاعات بیش تر درباره این ماژول فصل "به روز رسانی خودکار" از "به روز رسانی پرستاشاپ" را مطالعه کنید.

  • مدیریت کارهای کرون

این ماژول ابزاری مانند کرون را برای شما فراهم می کند: می توانید کارهایی را که از طریق URL فراخوانی می شوند را با استفاده از این ماژول انجام دهید.

  • CSV Export for Newsletters (خروجی CSV برای خبرنامه) >> خبرنامه

این ماژول برای تولید فایل CSV از آدرس های ایمیلی که مشتریان در سیستم ثبت کرده اند استفاده می شود.

مشتریان شما می توانند آدرس های ایملیشان را در بلوک خبرنامه که در صفحه اصلی وجود دارد و یا هنگام ثبت نام در سایت وارد کنند. شما برای برخی از امور مربوط به بازاریابی به این ایمیل ها نیاز دارید.

پس از ثبت نام، مشتریان دو انتخاب مربوط به خبرنامه دارند: اول اشتراک در خبرنامه، دوم، دریافت پیشنهادات همکاران شما (اختیاری).

صدور مشترکین (خروجی مشترکین خبرنامه)

بخش اول این امکان را برای شما فراهم می کند تا از همه ایمیل های ثبت شده در بلوک خبرنامه در صفحه اصلی خروجی بگیرید. بعد از کلیک روی دکمه "صدور فایل CSV "، با استفاده از لینکی که ظاهر می شود می توانید فایل CSV را دانلود کنید.

4 نوع اطلاعاتی که در این فایل برای شما نشان داده می شود عبارت است از: شناسه مشتری، آدرس ایمیل، تاریخ ثبت نام و آدرس آی پی می باشد. اگر برای استفاده از این اطلاعات از نرم افزارهایی چون اکسل مایکروسافت استفاده می کنید، امکان مرتب سازی این اطلاعات را خواهید داشت.

خروجی مشترکین (مشترکین خبرنامه)

در این بخش امکان فیلتر آدرس های ایمیل قبل از این که از آن ها خروجی بگیرید وجود دارد. برای مثال، فیلتر براساس یک کشور خاص تا خبرنامه با زبانی درست برای آن ها ارسال شود.  

گزینه بعدی انتخاب مشترکین خبرنامه می باشد، با استفاده از لیست کشویی یکی از موارد موجود را انتتخاب کنید:

    • همه مشترک ها. این امکان را برای شما فراهم می کند تاازتمامی آدرس های ایمیل مشتریانی که در فروشگاه شما دارای حساب کاربری می باشند خروجی بگیرید. این گزینه هیچ تمایزی بین افرادی که مایل به دریافت خبرنامه هستند و کسانی که نیستند قائل نمی شود.
    • مشترکین. این امکان را برای شما فراهم می کند تا تنها مشتریانی که مایل به دریافت خبرنامه هستند را انتخاب کنید.
    • غیر مشترکین. این امکان را برای شما فراهم می کند تاتنها مشتریانی که مایل به دریافت خبرنامه نیستند را انتخاب کنید.

منوی کشویی سوم " اعضای انتخاب شده خبرنامه " می باشند که فیلتر براساس مشترکین مایل به دریافت پیام های تبلیغاتی از همکاران شما را امکان پذیر می کند. سه انتخاب برای شما وجود دارد:

    • تمامی مشتریان. این امکان را برای شما فراهم می کند تاتمامی آدرس های ایمیل مشتریانی که در فروشگاه شما دارای حساب کاربری می باشند را انتخاب کنید.
    • مشترکین (خبرنامه). این امکان را برای شما فراهم می کند تا تنها مشتریانی را انتخاب کنید که مایل به دریافت خبرنامه هستند.
    • غیر مشترکین. این امکان را برای شما فراهم می کند تا تنها مشتریانی را انتخاب کنید که مایل به دریافت خبرنامه نیستند.

پس از اعمال فیلترهای مورد نظرتان، برای دریافت آدرس ها روی دکمه "صدور فایل CSV " کلیک کنید. لینکی برای دانلود فایل برای شما ظاهر می شود. این فایل شامل 6 نوع اطلاعات می باشد: شناسه مشتری، نام خانوادگی، نام، آدرس ایمیل، آدرس آی پی و تاریخ ثبت نام. می توانید از این اطلاعات برای ارسال های مربوط به کمپین بازاریابی خود استفاده کنید.

  • پاک کننده دیتابیس (Database Cleaner)

این ماژول بعد از بررسی پرستاشاپ برای اولین بار برای شما مفید خواهد بود و پس از آن می توانید محتوای خودتان را در پرستاشاپ درج کنید: ابتدا باید تمامی اطلاعات نمایشی که با پرستاشاپ نصب شده است را حذف کنید: محصولات، شاخه ها، کاربران، سفارشات و ...  

صفحه پیکربندی دارای 4 بخش می باشد:

  • کاتالوگ. این دکمه تمامی اطلاعات مربوط به کاتالوگ حتی مواردی که خودتان اضافه کرده اید را پاک می کند. در ابتدا "بله" را برای گزینه موجود انتخاب کنید سپس برای شروع فرایند روی دکمه "پاکسازی کاتالوگ"  کلیک کنید.
  • سفارشات و مشتریان. این دکمه تمامی سفارشات ثبت شده و مشتریان (حتی مواردی که خودتان اضافه کرده اید) را پاک می کند. در ابتدا "بله" را برای گزینه موجود انتخاب کنید سپس برای شروع فرایند روی دکمه "پاک کردن سفارش ها و مشتریان"  کلیک کنید.
  • محدودیت یکپارچگی کاربردی. این گزینه دیتابیس را چک کرده و بررسی می کند که آیا همه چیز به درستی تنظیم شده است یا خیر و در صورت وجود مشکل سعی در برطرف کردن آن دارد.
  • پاکسازی دیتابیس. این گزینهباعث کاهش فضای ذخیره سازی و بهبودبازدهی دسترسی به دیسک می شود.

بسیار مراقب باشید: هر اقدامی از طریق فشردن این دکمه ها غیرقابل برگشت خواهد بود. ابتدا از این که از اطلاعات مورد نظرتان پشتیبان گرفته اید اطمینان حاصل کنید.

  • باخبرسازی توسط ایمیل (Email alerts)

پرستاشاپ این امکان را فراهم کرده است که شما و کاربرانتان در موارد خاص از طریق ایمیل پیام دریافت کنید:

  • کاربران شما: زمانی که محصولی موجود نیست.
  • شما: زمانی که یک سفارش جدید در فروشگاه ثبت می شود.
  • شما: زمانی که موجودی یک محصول زیر تعداد مشخص شده است.
  • شما: زمانی که پوشش محصول زیر تعداد روزهای مشخص شده است.

آگاه سازی مشتری

برای این بخش تنها یک تنظیم وجود دارد:

موجود بودن محصول. زمانی که این تنظیمات را فعال می کنید، یک فیلد در صفحه محصول فروشگاه نمایش داده می شود که محصول ناموجود است که از مشتری می پرسد آیا تمایلی به دریافت ایمیل بعد از موجود شدن محصول دارد یا خیر که در صورت تمایل باید اطلاعات خود را وارد کند.

آگاه سازی فروشنده

در این قسمت چندین تنظیم وجود دارد:

  • سفارش جدید. در صورت تمایل برای آگاه شدن از ثبت سفارش جدید این گزینه را فعال کنید.
  • موجود نیست. این گزینه را فعال کنید و فیلد "محدوده (حد آستانه)" را با مقداری که تمایل دارید برای آن پیغام دریافت کنید، تنظیم کنید (به صورت پیش فرض 3).
  • هشدار پوشش. این گزینه را فعال کنید و فیلد "پوشش" را با مقداری که تمایل دارید برای آن پیغام دریافت کنید، تنظیم کنید (به صورت پیش فرض 0).

هشدارهای فروشنده به صورت همزمان می تواند به چندین آدرس ارسال شود. برای این کار آدرس های ایمیل را در فیلد موجود وارد کنید (در هر سطر یک ایمیل).

  • API آمار گوگل (Google Analytics API)

این ماژول امکان پیوند زدن فروشگاه پرستاشاپی شما را با حساب کاربری آمار گوگل فراهم می کند.

در ابتدا باید API را که می خواهید از آن استفاده کنید را انتخاب کنید:

  • نسخه 1.3 که نیاز به وارد کردن ایمیل (گوگل آنالیتیک)، رمز عبور و پروفایل دارد.
  • نسخه 3.0 که نیاز به وارد کردن شناسه مشتری (شناسه کاربری گوگل آنالیتیک)، کلید امن مشتری و پروفایل دارد.

ما توصیه می کنیم از نسخه 3.0 استفاده کنید زیرا نسخه 1.3 قدیمی شده است. برای کار با نسخه 3.0، باید دسترسی OAuth را از طریق لینک زیر فعال کنید:

https://developers.google.com/analytics/devguides/config/mgmt/v3/mgmtAuthorization

  • نشانه گذاری تصویر (Image watermark)

این ماژول امکان افزودن واترمارک را به تصاویر محصول فروشگاهتان فراهم می کند. این کار باعث اعمال محدودیت و جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی از تصاویر شما می شود.

اگر شما قصد استفاده از این تصاویر را در خرید گوگل (Google Shopping) دارید باید در جریان باشید که استفاده از تصاویر همراه با متن/ لوگوی تبلیغاتی و واتر و مارک در این سرویس ممنوع می باشد و شما تنها امکان بارگذاری تصاویر فاقد واتر مارک و لوگو را دارید.

برای اطلاعات بیش تر راجع به این سرویس به این لینک مراجعه کنید.

در صفحه پیکربندی پیامی مبنی بر این که اعمال تنظیمات با بازسازی تصاویر قابل مشاهده است نمایش داده می شود.

  • فایل علامتدار کردن. تصویر مورد نظرتان باید در فرمت GIF باشد.
  • میزان شفافیت نشانه گذاری (100-0). تعیین مقدار 100 برای یک تصویر به معنای غیرشفاف (وضوح کامل) می باشد که با این کار بخشی از تصویر کاملا زیر واترمارک پنهان می شود. به طور پیش فرض مقدار آن 60 می باشد که مناسب است.
  • تنظیمX نشانه گذاری. محل قرارگیری واترمارک روی تصویر در محور افقی را تعیین کنید.
  • تنظیم Y نشانه گذاری.محل قرارگیری واترمارک روی تصویر در محور عمودی را تعیین کنید.
  • نوع تصاویر برای محافظت با علامت را انتخاب کنید. تصاویری که می خواهید واترمارک به آن ها اعمال شود را انتخاب کنید. در واقع انتخاب بزرگترین سایز برای جلوگیری از سوء استفاده تصویر کافیست.

پس از ذخیره تنظیمات، پیکربندی ماژول کامل شده است اما هنوز واتر مارک به تصاویر فروشگاه اعمال نشده است برای این منظور به منوی "تنظیمات >> تصاویر " بروید. روی دکمه " ایجاد دوباره بند انگشتی ها " در پایین صفحه کلیک کنید. پرستاشاپ تمامی تصاویر را پردازش کرده (که در پیکربندی انتخاب کرده اید) و واترمارک به تمامی تصاویری انتخاب شده اعمال خواهد کرد.

  • مهارت فروشندگی (Merchant Expertis )

این ماژول به طور خاص برای کمک به کاربرانی که تمایل به پیگیری وضعیت پیشرفت خود در تجارت الکترونیک دارند طراحی شده است. این ماژول به صورت پیش فرض نصب شده است.

این ماژول یک سیستم مدال و امتیاز سه سطحی می باشد، که به پیشرفت شما در دنیای تجارت الکترونیک کمک می کند:

  • ویژگی ها. وضعیت استفادهاز ویژگی های کلیدی تجارت الکترونیک مانند عملکرد سایت، سایز کاتالوگ، کارمندان و سئو دنبال کنید.
  • دستاوردها.اهداف خاص تجارت الکترونیکی تان را چون تعداد مشتریان، سفارشات و در آمد پیگیری کنید.
  • بین المللی. حضورتان را در بازارهای بین المللی مانند آمریکا، اقیانوسیه، آسیا، اروپا، آفریقا و مغرب پیگیری کنید.

بیش تر پیشرفت فروشگاه شما وابسته به امتیازات و مدال هایی است که کسب می کنید. نیاز به ارسال هیچگونه اطلاعات و یا پر کردن فرم خاصی نیست، تمامی کارها به صورت خودکار انجام می شود. از این ابزار برای مشاهده پیشرفت کاری و دستاوردهایتان استفاده کنید.

  • نمودارهای NVD3

NVD3 کتابخانه جاوا اسکریپت می باشد که به طور خاص چارت هایی زیبا با استفاده ازD3.js  (کتابخانه جاوا اسکریپت برای دستکاری اسناد مبتنی بر داده، ایجاد شده است) تولید می کند.

  • آشناسازی (OnBoarding)

ماژول آشناسازی به کاربرانی که برای اولین بار وارد پنل مدیریت خود شده اند خوش آمد می گوید (رابط کاربری بالای صفحات مدیریت) و در راه اندازی و کار با فروشگاه به مدیران کمک می کند.

  • نمایش جداولHTMLساده (Simple HTML table display)

به سیستم آمار اجازه می دهد تا داده ها را در یک گرید نمایش دهد.