ماژول های های بخش کاربری

بسیاری از ماژول های این بخش به صورت پیش فرض فعال هستند بنابراین اگر برخی از آن ها مورد استفاده شما نیست، می توانید آن ها را غیرفعال کنید.

بلوک بنر

این ماژول یک بنر در بالای صفحه اصلی فروشگاه شما نمایش می دهد (بسته به تنظیمات فرروشگاه شما).

این بنر بسیار عریض می باشد اما  با سایز دستگاه های مختلف سازگار می شود.

بلوک سبد خرید

این بلوک محصولاتی را که مشتریان به سبد خرید خود اضافه کرده اند را در تمامی صفحات نشان می دهد، در حین خرید می توانند تعداد هر محصول را برای سفارش تغییر دهند، یک کوپن را حذف یا اضافه کنند. با کلیک روی "سبد خرید"، می توانند "خلاصه سبد خرید"  تمامی محصولات اضافه شده به سبد خرید و مقدار آن ها را مشاهده کنند.

می توانید از طریق صفحه پیکربندی این ماژول، استفاده از ایجکس را برای سبد خرید انتخاب کنید، به این معنی که تغییرات بلافاصله به سبد خرید اعمال خواهد شد و نیازی به بارگذاری دوباره صفحه نیست. تنظیمات ایجکس با تمامی قالب ها سازگار نیست، برای استفاده از این ویژگی باید قالب خود را تست کنید.

حداکثر تعداد محصولات قابل نمایش در سبد خرید نیز قابل تنظیم می باشد.

بلوک شاخه ها

این بلوک لیستی از تمامی شاخه های محصولات فروشگاه شما را نشان می دهد:

گزینه هایی که باید در این بخش پیکربندی کنید عبارتند از:

  • حداکثر عمق. اگر تعداد زیادی شاخه دارید (یا این که نام شاخه ها طولانی باشد)، می توانید تعداد زیرمنوها را برای نمایش محدود کنید.
  • پویا. زمانی که این گزینه فعال باشد،زیر منوها به صورت پیش فرض مخفی می شوند، و مشتری برای نمایش گزینه مورد نظر خود باید کلیک کند. این کار باعث جلوگیری از شلوغی و استفاده بیش از حد از صفحه می شود اما اگر این گزینه غیرفعال باشد تمامی شاخه ها و زیرشاخه ها نمایش داده می شود.
  • مرتب سازی. اکثر اوقات، شما باید لیست را برای بررسی راحت و دقیق شاخه ها براساس نام مرتب نگه دارید. اما مرتب سازی "براساس مکان" این امکان را برای شما فراهم می کند تا شاخه هایی که تمایل دارید در ابتدای لیست نمایش داده شوند را تعیین کنید.
  • شماره ستون پایینی فوتر (تعداد ستون در فوتر). این گزینه امکان تعیین تعداد ستون های بلوک " شاخه ها " در فوتر راتعیین می کند.

بلوک محتوا

این ماژول یک بلوک با چندین لینک مدیریت محتوا را به صفحه اصلی اضافه می کند.

اولین بخش " تنظیمات بلوک مدیریت محتوا " دارای یک گزینه می باشد:

  • بلوک محتوا قابل نمایش در ستون سمت چپ و راست می باشد. با کلیک روی آیکون "ویرایش" می توانید محتوای صفحات موجود را ویرایش کنید و یا با کلیک روی دکمه " افزودن " می توانید بلوک جدیدی را به این ستون ها اضافه کنید.

دومین بخش، "پیکربندی لینک های مختلف در فوتر" دارای چهار گزینه می باشد:

  • نمایش لینک ها و اطلاعات مختلف در فوتر. با برداشتن تیک این گزینه هیچ یک از لینک های صفحات مدیریت محتوا در فوتر نمایش داده نمی شود.
  • لینک های فوتر. صفحات مدیریت محتوا، با انتخاب در این بخش در فوتر نمایش داده می شوند. برخی از لینک های این صفحات که صاحب فروشگاه می تواند آن ها را انتخاب کند عبارتند از: شرایط و ضوابط استفاده، نکات حقوقی و ...
  • اطلاعات فوتر. می توانید یک خط یا پاراگراف متنی زیر لیست صفحات مدیریت محتوا در فوتر به زبان های مختلف فروشگاهتان نوشته و اضافه کنید.
  • نمایش لینک " قدرت گرفته از پرستاشاپ ". افزودن توضیحاتی همراه با لینک به prestashop.com. توجه داشته باشید که این خط بین لینک ها و توضیحات فوتر قرار گرفته است.

زمانی که شما اطلاعات فوتر را حذف می کنید، ممکن است پرستاشاپ خطایی با عنوان " لطفا اطلاعات فوتر برای زبان پیش فرض را وارد کنید" به شما بدهد.

این خطا به این علت است که وقتی شما برای اولین بار این متن را برای اطلاعات فوتر وارد می کنید، پرستاشاپ این متن را برای تمامی زبان ها قرار می دهد و پس بعد از حذف این متن باید آن را برای تمامی زبان های موجود در فروشگاه حذف کنید: ابتدا متن را از زبان پیش فرض حذف و سپس با استفاده از انتخابگر زبان (لیست کشویی) زبان دیگری را انتخاب کرده و برای آن نیز متن را پاک کنید و به همین ترتیب برای تمامی زبان ها. پس از ذخیره تغییرات خطایی دریافت نخواهید کرد.

بلوک تماس با ما

این بلوک اطلاعاتی اضافی درباره خدمات مشتریان را نمایش می دهد:

  • شماره تلفن: در این قسمت شماره تلفن خدمات مشتریان/ پشتیبانی را وارد کنید (نباید شماره تلفن بخش فروش، همکاری یا هر شماره دیگری باشد). اگر به مشتریانتان خدماتی ارائه نمی دهید این فیلد را خالی بگذارید.
  • ایمیل: آدرس ایمیل بخش خدمات یا پشتیبانی را در این فیلد وارد کنید.

این اطلاعات به صورت پیش فرض در هدر نمایش داده می شود.

بلوک اطلاعات تماس

این ماژول بلوکی حاوی اطلاعات تماس فروشگاه را به صفحه اصلی اضافه می کند.

  • نام شرکت. ممکن است نام شرکت شما با فروشگاهتان متفاوت باشد. نوشتن نام کامل سبب اعتماد به برند شما می شود.
  • آدرس. آدرس دفتر مرکزی یا فروشگاه اصلی خود را بنویسید. آدرس شخصی خود را در این فیلد وارد نکنید، بی شک شما نمی خواهید مشتریان به خانه شما مراجعه کنند. در صورتی که تمایلی به مراجعه حضوری مشتریان ندارید این فیلد را خالی بگذارید.
  • شماره تلفن. در این فیلد شماره تلفن تجاری خود را بنویسید نه شماره شخصی. اگر دارای شماره تلفن تجاری نمی باشید این فیلد را خالی بگذارید.
  • ایمیل. آدرس ایمیل تجاری خود را در این فیلد قرار دهید، آدرسی که می خواهید تمامی مکاتبات خود را در آن دریافت کنید (اغلب درخواست های پشتیبانی).

این اطلاعات به صورت پیش فرض در فوتر نمایش داده می شود.

فروش ضربدری

بلوک "مشتریانی که این محصول را خریده اند، این محصول را نیز خریده اند" را در صفحه محصول نمایش می دهد. می توانید تعداد محصولات نمایش داده شده در این بلوک را تعیین کنید (به صورت پیش فرض 10).

بخش واحد پول

یک بلوک اضافه می کند که مشتریان می توانند با استفاده از آن واحد پول مورد نظرشان را انتخاب کنند تا سفارشاتشان را با آن پرداخت کنند. این بلوک در هدر (بالای صفحه) فروشگاه نمایش داده می شود و تنها واحدهای پول نصب شده را نشان می دهد. برای افزودن واحد پول یا پیکربندی موارد موجود به صفحه " بومی سازی >> واحدهای پول" بروید.

بلوک اطلاعات مدیریت محتوای سفارشی

این ماژول، یک سری اطلاعات برای مشتری را در یک بلوک به نمایش می گذارد.

به صورت پیش فرض دو بلوک در این ماژول وجود دارد که با دکمه "ویرایش" می توانید محتویات هریک از این بلوک ها را ویرایش کنید. در این ویرایشگر افزودن تگ های HTML نیز امکان پذیر است که می توانید به آن ها کلاس ها و استایل های مورد نظرتان را اختصاص دهید.

بخش حفظ اسرار و اطلاعات مشتریان

این ماژول بلوکی برای نمایش پیغام اطلاعات حریم شخصی مشتریان را اضافه می کند. صفحه پیکربندی یک فیلد متنی در اختیار شما قرار می دهد که می توانید موارد مورد نظرتان را در این باره به آن اضافه کنید.

بیشتر کاربران آنلاین نگران اطلاعاتی هستند که در اینترنت قرار می دهند پس با یک متن نحوه عملکرد خود را واضح و شفاف به آن ها توضیح دهید که اطلاعات آن ها برای چه مواردی استفاده می شود و این که شما به قانون پایبندید، این کار سبب اعتماد آن ها به برند شما می شود. هیچ گاه این متن را از سایت های دیگر کپی نکنید و خودتان آن را مبتنی بر قوانین کشورتان بنویسید.

بلوک بیمه

این بلوک اطلاعات بیش تری را برای اطمینان به مشتریان فراهم می کند که در فوتر قالب پیش فرض نمایش داده می شود. مواردی که به صورت پیش فرض اضافه شده اند عبارتند از:

  • گارانتی برگشت پول. به نقل از ویکی پدیا:" گارانتی برگشت پول به این معنی است که اگر مشتری از محصول و یا خدمات راضی نبود، مبلغ دوباره به او برگشت داده شود".
  • تحویل در فروشگاه. در این متن توضیح داده شده است که مشتری می تواند با مراجعه حضوری محصول خود را تعویض کند و یا این که وجه خود را پس بگیرد. در صورت نداشتن فروشگاه فیزیکی باید این گزینه را حذف کنید.
  • پرداخت هنگام تحویل. مشتری تنها زمانی هزینه سفارش را پرداخت می کند که محصول تحویل شده باشد. این گزینه برای فروشگاه های کوچک توصیه نمی شود.
  • رایگان است.این گزینه سیاست شما در ارسال محصولات را نشان می دهد. برای مثال تمامی حامل ها می توانند رایگان باشند یا  این که برای استفاده از حمل رایگان مبلغی را تعیین کنید.
  • امنیت 100% فرایند پرداخت. به طور معمول،فرایند پرداخت به صورت امن انجام می شود زیرا شما از درگاه های پرداختی چون پی پال استفاده می کنید، شما برای تبادلات ارزی خود به این درگاه ها اعتماد می کنید پس مشتریانتان نیز باید اعتماد کنند. می توانید اطلاعات مربوط به هر یک از سرویس های پرداخت را در این صفحه وارد کنید.

این موارد تنها برای نمونه ذکر شده اند و دارای محتوا نیستند، پس آن ها را با متن مناسب پرکنید (همراه با تیم حقوقی تان) و مواردی که متناسب با سیاست کاری فروشگاه شما نیست را حذف کنید.

به منظور افزودن متن مناسب فروشگاهتان روی دکمه "ویرایش" کلیک کنید. می توانید این صفحات را حذف یا به آن ها اضافه کنید.

بلوک جعبه لایک فیس بوک

بلوک جدیدی را در صفحه اصلی با لینکی به صفحه فیس بوک فروشگاه، دکمه لایک و تصاویر افرادی که صفحه شما را لایک کرده اند، نمایش می دهد.

دکمه اشتراک گذاری فیس بوک(Facebook sharing block)

بلوکی را برای نمایش لینک " اشتراک در فیس بوک" در صفحه محصول اضافه می کند. با کلیک روی این لینک مشتری به صفحه فیس بوک هدایت می شود.

محصولات مورد علاقه (Favorite Products)

در هر صفحه محصول تنها برای مشتریانی که وارد حساب کاربری خود شده اند، لینکی را با عنوان " اضافه کردن این محصول به علاقه مندی های من " اضافه می کند. مشتریان برای مشاهده لیست علاقه مندیهای خود باید از طریق حساب کاربری روی لینک "محصولات مورد علاقه من" کلیک کنند.

محصولات پرطرفدار (محبوب)در صفحه خانگی (Featured Products on the homepage)

با این ماژول می توانید محصولات پرطرفدار را در صفحه اصلی نمایش دهید.

در صفحه پیکربندی این ماژول، می توانید تعداد محصولات مورد نظرتان را برای نمایش تعیین کنید. پس از ذخیره این مقدار، به صفحه پیکربندی محصولات مورد نظرتان بروید (منوی کاتالوگ). شاخه خانه را علاوه بر شاخه ای که در آن قرار دارد انتخاب کنید. پس از ذخیره تغییرات محصولات در صفحه اصلی نمایش داده می شوند. این کارها را برای تمامی محصولاتی که می خواهید در صفحه اصلی نشان داده شوند، تکرار کنید.

ویرایشگر متن صفحه اصلی (Home Editorial)

افزودن بلوکی در صفحه اصلی همراه با یک تصویر که هر دو از طریق صفحه پیکربندی این ماژول قابل ویرایش می باشند.

با استفاده از ویرایش زنده می توانید جای این بلوک را تغییر دهید.

صفحه اصلی اولین چیزی است که کاربر از سایت شما می بیند. بنابراین از مؤثر و کارا بودن این صفحه اطمینان حاصل کرده و آن را همیشه به روز کنید. ترجمه متن برای تمامی زبان هایی که فروشگاه شما از آن پشتیبانی می کند را فراموش نکنید.

اسلایدر تصویری برای صفحه خانگی شما

این ماژول یک بلوک برای نمایش تصاویر به صورت اسلایدر (یکی پس از دیگری)، به صفحه اصلی فروشگاه اضافه می کند.

صفحه پیکربندی این ماژول دارای دو بخش می باشد:

تنظیمات. سایز اسلایدر، مدت زمان وقفه بین دو تصویر و اجرای خودکار را در این بخش تنظیم کنید.

لیست اسلایدها.شما با کشیدن و رها کردن (drag-and-drop) می توانید ترتیب نمایش تصاویر را تغییر دهید.

برای هر تصویر سه آیکون وجود دارد که با استفاده از آن ها می توانید، تصاویر را فعال/ غیرفعال، ویرایش و حذف کنید.

افزودن/ ویرایش یک تصویر

از این که تمامی تصاویر دارای سایز یکسانی هستند و سایز آن ها مطابق با سایز تعیین شده در تنظیمات است، اطمینان حاصل کنید (در بخش پیکربندی اسلایدر).

روی لینک " افزودن اسلاید" کلیک کنید.

  • انتخاب فایل. توجه داشته باشید که می توانید روی هر تصویر متن مورد نظرتان را داشته باشید (زبان را با استفاده از لیست کشویی کنار فیلد انتخاب کنید). به این معنی که شما می توانید برای هر زبان تصاویر متفاوتی داشته باشید. اما توجه داشته باشید که این تصاویر به یکدیگر پیوند خورده اند: موقعیت یکسان، عدم توانایی حذف یکی بدون حذف بقیه و ...
  • عنوان اسلاید. این عنوان در بخش " پیکربندی اسلایدها " نمایش داده می شود وبرای مرتب کردن تصاویر به شما کمک می کند.
  • URL.آدرس صفحه ای را که می خواهید مشتری پس از کلیک روی تصویر به آن هدایت شود را در این فیلد وارد کنید. این برای زمانی مفید واقع خواهد شد که بخواهید برای یک محصول، شاخه و یا تولید کننده تبلیغ کنید.
  • عنوان. این متن زمانی که تصویر نمایش داده نشود، جایگزین خواهد شد. این یک فیلد ضروری است.

 

 

  • توضیحات. این متن زمانی که مأوس روی تصویر حرکت کند نمایش داده می شود.
  • فعال. می توانید هریک از تصاویر اسلایدر را در صورت نیاز غیرفعال کنید، برای مثال زمانی که مدت تخفیف محصولات به پایان رسید.

بلوک انتخاب زبان (Language block)

این ماژول بلوکی را برای انتخاب از بین زبان های موجود در بالای صفحه اصلی نمایش می دهد. این بلوک امکان انتخاب زبان فروشگاه را برای مشتری فراهم می کند. اگر تمایلی ندارید که مشتریان زبان فروشگاه را تغییر دهند، این بلوک را حذف (حذف نصب) کنید.

بلوک جستجوی لایه ای (Layered navigation block)

این ماژول بلوکی را برای جستجوی لایه ای نمایش می دهد. جستجوی لایه ای این امکان را برای مشتریان فراهم می کند تا محصولات را براساس شاخه فیلتر کنند و کم کم جزئیات بیش تری برای محدود کردن بازه نمایش محصولات فراهم می شود. این ماژول یک ابزار عالی برای آن دسته از مشتریانی است که می دانند به دنبال چه چیزی هستند (رنگ، وضعیت، محدوده قیمت و ...) اما نمی دانند چطوری آن را پیدا کنند.

پس از پیکربندی ماژول، چهار بخش برای شما نمایش داده می شود:

  • ایندکس ها و کش ها. این ماژولبه شدت وابسته بهایندکس پایگاه داده و محتوای کش می باشد.
  • قالب های فیلتر. قالب فیلترنوعی از جستجو می باشد که مشتری به آن دسترسی دارد.
  • افزودن قالب جدید. شما می توانید قالب هایمختلفی ایجاد کنید که برای مشتری نمایش داده می شود.
  • پیکربندی. از طریق این قسمت می توانید جزئیات بیش تری را برای این ماژول تنظیم کنید.

ایندکس ها و کش ها

به منظور عملکرد صحیح این ماژول، نیاز به، به روز رسانی آخرین محصولات، مشخصه ها و قیمت ها می باشد مگر این که هیچ تغییری به محصولات اعمال نکنید. بنابراین باید به طور منظم، داده ها را با استفاده از دکمه های موجود ایندکس کنید.

  • ایندکس کردن تمام قیمت های از دست رفته.تنها قیمت هایی را که قبلا ایندکس نشده اند را اضافه می کند. از دکمه های بعدی بسیار سریع تر است.
  • بازسازی ایندکس کل قیمت ها. تمامی قیمت ها را ایندکس می کند چه آن هایی که از قبل ایندکس شده اند و یا نشده اند.
  • ساخت خاصیت ایندکس. تمام مشخصه های محصول را به ایندکس اضافه می کند.
  • ساخت ایندکس url. تمامی url ها را برای تمامی محصولات به ایندکس اضافه می کند.

شما باید ایندکس ها را هر بار که داده های مربوط به محصول را تغییر می دهید به روز رسانی کنید. شاید انجام این کار به صورت مکرر خسته کننده باشد به همین منظور پرستاشاپ این امکان را برای شما فراهم آورده است تا با استفاده از ماژول کارهای کرون عملیات ایندکس به طور خودکار انجام شود. url های موجود را به این ماژول اضافه کنید تا نیازی به اجرای دوباره آن ها توسط شما نباشد. اگر درباره کرون و کرون تب چیزی نمی دانید از هاست خود در این باره بپرسید.

قالب های فیلترهای موجود

ناوبری لایه ای مبتنی بر قالب یا گروه شاخص ها می باشد. قالبی که به صورت پیش فرض وجود دارد که " قالب من" نامیده می شود که از تمامی فیلترهای موجود استفاده می کند. شما باید براساس نیازهایتان قالب های بیش تری ایجاد کنید.

در صورت نیاز می توانید تعداد زیادی قالب داشته باشید. این بخش امکان ویرایش و حذف قالب ها را در صورت لزوم برای شما فراهم می کند.

ایجاد قالب های فیلتر

ایجاد قالب این امکان را برای شما فراهم می کند تا دقیقا فیلترهایی که مشتریان باید به آن ها دسترسی داشته باشند را ایجاد کنید.

ایجاد قالب تنها در سه مرحله انجام می گیرد:

  1. انتخاب شاخه ها. می توانید فیلتر را برای شاخه های خاص و یا تمامی شاخه ها ایجاد کنید. برای مثال می توانید برای یک شاخه خاص تنها فیلتر براساس قیمت داشته باشید و برای سایر شاخه ها فیلترهای بیش تری اعمال کنید.

با استفاده از این قسمت می توانید شاخه های مورد نظرتان را برای اعمال فیلتر روی آن انتخاب کنید.

توجه داشته باشید که فیلترها به صورت خودکار به زیرشاخه های، شاخه های انتخاب شده اعمال نمی شوند و باید آن ها را به صورت جداگانه انتخاب کنید.

  1. انتخاب فیلترها. تعداد فیلترهای نمایش داده شده، وابسته به محتوای فروشگاه شما می باشد. شش فیلتر به طور پیش فرض وجود دارد: قیمت، وزن، وضعیت، تولیدکننده، موجودی و زیرشاخه می باشد. همراه با این موارد، فیلترهای مبتنی بر گروه های مشخصه برای تمامی محصولات شاخه های انتخاب شده نیز وجود دارد (همراه با تعداد محصولات شامل آن مشخصه). با کشیدن هریک از فیلترها می توانید موقعیت آن ها را برای نمایش در صفحه کاربری تغییر دهید.

هر فیلتر دارای دو لیست کشویی می باشد:

    • ظاهر فیلتر. شما می توانید نحوه نمایش فیلتر را بسته به نوع آن انتخاب کنید.
      • عددی (قیمت و وزن). اسلایدر، ناحیه های ورودی، فهرست مقادیر.
      • الفبایی (بقیه موارد). جعبه (چک باکس)، دکمه های رادیویی، فهرست پایین رونده. توجه داشته باشید که تنها گزینه جعبه (چک باکس) قابلیت انتخاب چند مورد را دارد.
    • محدودیت نتایج فیلتر. اگر برخی از شاخه ها دارای نتایج زیادی برای یک فیلتر می باشند می توانید تعداد آن ها را با استفاده از این لیست کشویی محدود کنید.
  1. نام قالب. این نام برای مشتریان قابل مشاهده نیست اما برای زمانی که شما تعداد زیادی قالب داشته باشید و بخواهید آن ها را ویرایش کنید بسیار مفید واقع خواهد شد.

توجه داشته باشید که ذخیره فیلتر تمامی پیکربندی ها را ذخیره نمی کند، ابتدا فیلتر را ذخیره کنید و پس از آن پیکربندی ها را ذخیره کنید.

پیکربندی

گزینه های مربوط به پیکربندی عبارتند از:

  • مخفی کردن ارزش های فیلتر با هر محصولی که تناسب ندارد. اگر این گزینه غیرفعال باشد فیلترهایی را که به محصول مرتبط نیستند نیز نمایش داده می شوند (که با نمایش این موارد جستجوی لایه ای بسیار شلوغ خواهد شد).
  • نمایش تعدادی از محصولات منطبق. تعداد محصولات را پس از نام فیلتر نشان می دهد و اگر محصولی وجود نداشته باشد (0) نمایش داده می شود.
  • نمایش محصولات از زیر گروه ها. این فیلتر علاوه بر شاخه فعلی به زیرشاخه ها نیز اعمال می شود.
  • رده عمق فیلتر (0 برای بدون محدودیت، 1 برای پیش فرض). اگرگزینه بالا فعال باشد، امکان نمایش تعداد زیادی محصول برای هر فیلتر وجود دارد و این امر سبب کاهش کارایی ماژول جستجوی لایه ای برای شما خواهد شد. عمق پیش فرض 1 می باشد اما می توانید این عدد را تغییر داده و برای زیرشاخه ها نیز از آن استفاده کنید.
  • استفاده از مالیات برای قسمت بنر.
  • اجازه دادن به ربات های فهرست ساز (گوگل، یاهو، بینگ و ...) برای استفاده از فیلتر وضعیت، دسترسی، تولیدکننده. این چهار فیلتر به شما کمک می کند تا امکان ایندکس و بررسی را به ربات های جستجو بدهید. این کار سبب بهبود سئو می شود (بهینه سازی موتورهای جستجو).

این گزینه به تمامی قالب ها و فیلترها اعمال می شود.

بخش لینک ها (Link block)

با این ماژول می توانید لینک سایت ها یا صفحاتی را که می خواهید به فروشگاهتان اضافه کنید.

صفحه پیکربندی به سه بخش تنظیم شده است:

  • افزودن لینک جدید. این امکان را برای شما فراهم می کند تانام و آدرس لینک را تعیین کنید و این که آیا این لینک در صفحه جدیدی باز شود یا خیر. زمانی که لینکی را اضافه می کنید //:http را فراموش نکنید. برای مثال: http://www.myprestashop.com

توجه داشته باشید که بازکردن یک لینک در پنجره جدید توصیه نمی شود. تا جای امکان لینک را در همان صفحه باز کنید.

  • تنظیمات بلوک (عنوان). این بخش امکان تغییر نام بخش لینک ها و افزودن لینکی برای این عنوان را برای شما فراهم می کند.
  • تنظیمات نمایش لینک. در این بخش می توانیدنحوه مرتب سازی لینک ها را تعیین کنید. به صورت پیش فرض لینک ها به ترتیب افزوده شدن مرتب شده اند. اما می توانید با استفاده از این لیست کشویی می توانید آن ها را براساس " قدیمی ترین لینک های اول" مرتب کنید.

در پایین این صفحه، تمامی لینک هایی که ایجاد کرده اید نمایش داده می شود. با استفاده از آیکون ویرایش می توانید این لینک ها را تغییر دهید. برای حذف هریک از این لینک ها نیز روی آیکون سطل آشغال کلیک کنید.

بخش تولیدکننده ها (Manufacturers block)

این بلوک تولیدکننده ها/ برندها را نمایش می دهد.

محتوای این بلوک به دو طریق قابل نمایش می باشد: لیستی از لینک ها یا یک منوی کشویی. این بلوک به هر دو صورت نیز قابل نمایش می باشد. نمایش تولیدکنندگان با لیست متنی به تعداد مشخصی محدود می شود اما لیست کشویی تمامی تولیدکنندگان را نمایش می دهد.

تولیدکنندگان براساس حروف الفبا نمایش داده می شوند.

بخش حساب کاربری من (My Account block)

زمانی که مشتری وارد سایت شده باشد لینک های مختلفی مانند: سفارشات، کالاهای برگشتی، صورت های مالی، آدرس ها و ... برای او نمایش داده می شود.

بخش حساب کاربری من در فوتر (My Account block for your website's footer)

این ماژول همانند ماژول "حساب کاربری من" (که در بالا گفته شد) می باشد اما این ماژول به طور خاص برای فوتر قالب طراحی شده است.

بخش محصولات جدید (New products block)

این بلوک محصولاتی را که جدیدا به کاتالوگ خود اضافه کرده اید نمایش می دهد. با این ماژول ترافیک سایت را به سمت محصولات جدید هدایت کنید. امکان تعیین تعداد محصولات نیز در بخش پیکربندی این ماژول برای شما فراهم شده است.

به صورت پیش فرض، محصول تا 20 روز پس از افزوده شدن به کاتالوگ جدید در نظر گرفته می شود که البته می توانید این تنظیمات را از منوی " تنظیمات/ محصولات " تغییر دهید.

در صورتی که محصولی را جدیدا به کاتالوگ خود اضافه نکرده باشید این بلوک به صورت خالی نمایش داده می شود، پس به شما توصیه می کنیم گزینه "همیشه این بلوک را نمایش بده" را فعال نکنید.

بخش خبرنامه (Newsletter block)

بلوکی را نمایش می دهد که از  بازدیدکنندگان برای عضویت در خبرنامه شما دعوت می کند.

در صفحه پیکربندی این ماژول، چندین گزینه وجود دارد:

  • ارسال ایمیل تأییدیه پس از عضویت؟ این گزینه مهم است زیرا از ارسال خبرنامه به افرادی که ناخواسته عضو خبرنامه شده اند جلوگیری می کند.
  • کد فاکتور خوش آمدگویی (ارسال ایمیل تأیید پس از اشتراک). مشتریان باید عضویت در خبرنامه را تأیید کنند. در این صورت کسی با عدم رضایت قبلی عضو خبرنامه نمی شود. در این صورت به اعضای خبرنامه ایمیل خوش آمدگویی ارسال می شود.
  • کد فاکتور خوش آمدگویی. شما می توانید برای تشکر از افرادی که عضو خبرنامه شده اند کد تخفیف ایجاد کنید. برای مثال، می توانید برای خرید بعدی آن ها 10% تخفیف بدهید.

 برای ایجاد کد تخفیف جدید به منوی " قیمت گذاری >>  قوانین سبد خرید" بروید. برای چگونگی ایجاد این تخفیف به فصل " ایجاد قوانین قیمت گذاری و کوپن ها " مراجعه کنید.

بلوک لوگوهای درگاه پرداخت

بلوکی را برای نمایش تمامی لوگوهای پرداخت اضافه می کند.

صفحه پیکربندی ماژول، این امکان را برای شما فراهم می کند تا جایی برای نمایش این لوگوها تعیین کنید. بنابراین، شما باید ابتدا یک صفحه CMS ایجاد کنید تا لوگوها و توضیحات مربوط سرویس های پرداختی را که فروشگاه شما از آن ها پشتیبانی می کند را اضافه کنید، سپس در پیکربندی ماژول این صفحه را انتخاب کنید.  

بخش لینک های دائمی

بلوکی را برای نمایش لینک های دائمی به صفحات CMS (مدیریت محتوا) به بخش کاربری اضافه می کند، از قبیل سایت مپ، تماس با ما و...

نظرات محصول (Product Comments)

به بازدیدکنندگان یا مشتریانی که وارد سایت شده اند اجازه می دهد تا برای محصولات فروشگاه شما نقد و نظر بنویسند. نظرات در صفحه محصول و بعد از بخش " اطلاعات بیش تر" نمایش داده خواهد شد. همچنین امکان درج رتبه (0 تا 5 ستاره) نیز برای آن ها وجود دارد.

امکان مدیریت پیام ها نیز از طریق این ماژول برای شما فراهم شده است مانند حذف آن ها.

مشتریانی که وارد سایت شما شده اند، می توانند گزارش سوء استفاده یا غیرمفید بودن هریک از نظرات را بدهند، نظراتی که در صفحه محصول نشان داده می شوند، دارای دو گزینه هستند:

  • آیا این نظر برای شما مفید بوده است؟ ارزیابی مشتری توسط دیگر بازدیدکنندگان قابل مشاهده می باشد.
  • گزارش سوء استفاده. اگر مشتری روی این دکمه کلیک کند، نظر در صف نقدهای تکراری قرار می گیرد.

صفحه پیکربندی دارای چندین بخش می باشد:

  • پیکربندی
    • تمامی نقدها باید به وسیله یک کارمند ارزشیابی شوند. فعال کردن این گزینه این اطمینان را به شما می دهد که هیچگونه پیام اسپم و یا توهینی در سایت شما نمایش داده نمی شود. توجه داشته باشید که در برخی کشورها پس تأیید یک نظر ، شما راجع به محتوای آن مسئول خواهید بود.
    • به کاربران مهمان اجازه ارسال نقد بدهید. در صورت فعال بودن این گزینه کاربران مهمان نیز اجازه ثبت نظر دارند، اما توجه داشته باشید که این کار می تواند موجب افزایش پیام های اسپم شود.
    • حداقل زمان بین ارسال دو نقد از طرف یک کاربر. این گزینه مانع از پرشدن صندوق ورودی شما با پیام های ربات های اسپم می شود (یا این که حداقل تأثیر آن را کم می کند).
  • نقدهای منتظر تأیید. اگر بخواهید نظرات قبل از نمایش توسط کارمندان شما تأیید شوند، آن ها در این بخش نمایش داده می شوند. در صورتی که نظری را مفید نمی دانید می توانید آن را حذف کنید.
  • نقدهای تکراری. نظراتی را که مشتریان به عنوان " گزارش سوء استفاده " تأیید کرده اند در این بخش نمایش داده می شود. می توانید این نظرات را حذف کنید و یا این که آن را از حالت اسپم خارج کنید.

 

  • بازدید ضوابط ( افزودن معیار جدید ). این گزینه امکان افزودن معیار برای نظراتی که مشتریان ارسال می کنند را فراهم می کنند. به این معنی که نظر مشتری راجع به کدام یک از موارد مربوط به محصول می باشد و به چیزی رتبه می دهد: برای مثال کیفیت محصول، طعم و یا ...
    • نام. این نام برای مشتری نمایش داده می شود. پس آن را کوتاه، منحصر به فرد و واضح انتخاب کنید.
    • دامنه استفاده از معیار. می توانید از این معیار برای تمامی محصولات و یا برخی از شاخه و محصولات استفاده کنید.

اگر استفاده از معیار را به برخی از شاخه ها یا محصولات محدود کنید،بخش جدیدی برای شما نمایش داده می شود که می توانید در آن ها محصولات و یا شاخه های مورد نظرتان را انتخاب کنید (بسته یه دامنه هایی که انتخاب کرده اید) تا معیار به آن ها اعمال شود.

    • فعال. می توانید این معیار را در هر زمانی که بخواهید غیرفعال کنید.
  • نقدهای تأیید شده. در این بخش تمامی نظرات تأیید شده نمایش داده می شود که می توانید آن ها را حذف کنید.

بلوک لوگوهای پرداخت محصول (Product Payment logos block)

لوگوهای پرداخت در سمت چپ صفحه محصول نمایش داده می شوند. صفحه پیکربندی این ماژول به شما اجازه می دهد تا تصویری را که از ترکیب لوگوهای روش های پرداخت موجود در فروشگاهتان ایجاد کردید را برای این بلوک انتخاب کنید.

محصولات هم شاخه (Products category)

در هر صفحه محصول، به هر مشتری پیشنهادات دیگری از محصولات همان شاخه داده می شود. این ماژول به طور خاص برای ارائه دیگر محصولات فروشگاه مفید می باشد.

در صفحه پیکربندی این ماژول می توانید تعیین کنید که آیا قیمت محصولات نیز نشان داده شود یا خیر.

ابزار راهنمای محصولات (Product tooltips)

با این ابزار زمانی که یک بازدیدکننده صفحه محصول را باز می کند سه نوع اعلان در بالای صفحه سمت راست نمایش داده می شود:

  • تعداد بازدیدکنندگانی را که در حال مشاهده این محصول هستند نمایش می دهد. در واقع، تعداد افرادی را که در 30 دقیقه گذشته این صفحه را مشاهده کرده اند نمایش داده می شود (30 دقیقه مقدار پیش فرض می باشد که می توانید آن را از طریق گزینه "دوره زمانی" تغییر دهید).
  • آخرین باری که این محصول خریداری شده است (تاریخ آخرین سفارش).
  • آخرین باری که محصول به سبد خرید اضافه شده است (افزودن به سبد).

اولین گزینه برای نمایش خوب است اما دو مورد بعدی در همه شرایط خوب نیست. برای یک محصول موفق نمایش آخرین خرید خوب به نظر می رسد اما شما محصولی را که فروش چندانی نداشته را تصور کنید که برای مدت هیچ فروشی نداشته است!!!

  به همین علت گزینه "عدم نمایش رویدادهای قدیمی تر از" برای نمایش این اعلان ها مهم به شمار می رود. از این که این گزینه را با یک عدد منظقی پر کرده اید اطمینان حاصل کنید (حتی الامکان دو رقمی نباشد).

فید RSS product feed) RSS)

این ماژول امکان تولید فید برای کاتالوگ فروشگاه تان را فراهم می کند. فید RSS شما را قادر به نمایش آخرین محتوای یک سایت در سایت دیگر می کند. با استفاده از این ماژول مشتریان وفادار شما می توانند بدون نیاز به عضویت در خبرنامه و قرار دادن فید شما در فیدخوان خود (feed reader) لیست آخرین به روزرسانی های کاتالوگ شما را دریافت کنند. همچنین دیگر سایت ها با قرار دادن فید شما می توانند آخرین محصولاتتان را در سایت خود نمایش دهند و در نهایت ممکن است موتورهای جستجو از این ها برای پیدا کردن محتوای جدید در سایت شما استفاده کنند.

با استفاده از ماژول خوراک آر اس اس در حالت چند فروشگاهی می توانید محصولات جدید از یک فروشگاه را در ساید بار فروشگاه های دیگر نمایش دهید.

چنانچه تمایل ندارید که فید سایت شما به صورت آنلاین در اختیار دیگران قرار بگیرید این ماژول را غیرفعال کنید. 

بخش فیدهای RSS

این ماژول بلوکی را برای نمایش فید آر اس اس به فروشگاه شما اضافه می کند. فید آر اس اس یک وبسایت محتوایی می باشد که این امکان را برای شما فراهم می آورد تا آخرین مقالات و محتوای یک سایت را بر روی سایت دیگر نمایش دهید.

با این ماژول بازدیدکنندگان شما می توانند از مطالب سایت دیگری که در پیکربندی تعیین کرده اید آگاه شوند. فید آر اس اس در بخش کاربری فروشگاه و دریک بلوک نمایش داده می شود.

این ماژول دارای سه گزینه برای پیکربندی می باشد:

  • عنوان بخش. یک نام واضح و قابل فهم به این بخش اختصاص دهید: شاید شما تمایلی نداشته باشید که مشتریانتان فکر کنند محتوای نمایش داده شده از وبسایت خودتان می باشد.
  • افزودن آدرس فید. آدرس فروشگاه خود را در این فیلد قرار ندهید زیرا این کار ممکن است باعث ایجاد خطا شود.
  • تعداد فیدهای نمایش داده شده. به طور معمول، فید آر اس اس شامل 10 تا 20 مقاله جدید از سایت منبع می باشد. برای جلوگیری از شلوغی و به هم ریختگی سایت با مواردی جز محصولاتتان می توانید تعداد این فید را به 5 و یا حتی کمتر محدود کنید.

ماژول ارسال به دوستان (Send to a Friend module)

با نصب این ماژول یک لینک " ارسال به یک دوست " در هر صفحه محصول نشان داده می شود. با کلیک روی این لینک پنجره ای برای مشتری باز می شود که  باید در آن نام و ایمیل فرد مورد نظر را برای پیشنهاد محصول وارد کند. ایمیل های ارسال شده تنها شامل یک لینک به صفحه محصول می باشد.

این ماژول برای شما به عنوان صاحب فروشگاه مهم است زیرا این فرصت را به مشتریانتان می دهید تا تجربه خود را با سایر دوستانشان به اشتراک بگذارند.

بلوک شبکه های اجتماعی (Social networking block)

این ماژول امکان اشتراک گذاری اطلاعات شبکه های اجتماعی تان را فراهم می کند جایی که مشتریانتان می توانند شما را آن جا پیدا کنند.

  • آدرس صفحه فیس بوک. سعی کنید در این فیلد اطلاعات صفحه کاربریتان را قرار ندهید و حتی الامکان صفحه ای برای شرکت/ فروشگاهتان ایجاد کنید.
  • آدرس صفحه توئیتر. به همین ترتیب برای این گزینه نیز از حساب کاربری شخصی استفاده نکنید و برای فروشگاهتان اکانت جدیدی ایجاد کنید.
  • آدرس صفحه خوراک (RSS). خوراک RSS فایل خاصی است که به صورت خودکار توسط فروشگاه شما تولید می شود و قابل استفاده به وسیله ابزار RSS (مانند Google Reader) برای ارسال آخرین اخبار به مشتریانتان می باشد. این گزینه جزء شبکه های اجتماعی نیست اما یکی از مهم ترین جنبه های ارسال منظم اخبار به بیرون فروشگاه می باشد. توجه داشته باشید که شما باید ماژول " خوراک آر اس اس محصولات (RSS products feed) " را برای این کار نصب کرده باشید.

بلوک فروشگاه ها (Store locator block)

این ماژول بلوکی را همراه با یک لینک به مکان یاب فروشگاه شما نمایش می دهد. اگر دارای فروشگاه فیزیکی برای خرید حضوری و یا برگشت محصول نیستید، این ماژول را غیرفعال کنید.

لیست فروشگاه های فیزیکی شما در صفحه " تماس های فروشگاه " در منوی " تنظیمات " وجود دارد. به صورت پیش فرض سه فروشگاه نمونه ایجاد شده است که باید آن ها را با اطلاعات واقعی خودتان جایگزین کنید.

در صفحه پیکربندی این ماژول می توانید تصویری را برای نمایش لینک به صفحه فروشگاه ها انتخاب کنید.

بخش توزیع کننده ها

این ماژول بلوک توزیع کنندگان را نمایش می دهد.

این بلوک به دو صورت قابل نمایش می باشد: لیستی از لینک ها و یا یک لیست کشویی. این بلوک به هر دو صورت نیز قابل نمایش است اما تعداد توزیع کنندگان در نمایش لینک های متنی محدود است در حالی که برای لیست کشویی این محدودیت وجود ندارد.

ترتیب نمایش توزیع کنندگان براساس حروف الفبا می باشد.

بخش برچسب ها

هریک از محصولات شما می تواند در صفحه توضیحات دارای برچسب باشد. در واقع، برچسب ها به شما کمک می کنند تا در بین محصولات شاخه هایی که دارای برچسب های مشابه هستند، جا به جا شوید، همچنین این ماژول بلوکی را در ستون های قالب شما اضافه می کند که برچسب های موجود را نمایش می دهد، جایی که تگ ها بسته به اهمیت شان با فونت بزرگتر نمایش داده می شوند.

در صفحه پیکربندی ماژول، تعداد برچسب های قابل نمایش در این بلوک را تعیین کنید.

پیکربندی قالب (Theme configurator)

این ماژول امکان پیکربندی برخی از ویژگی های قالب را برای شما فراهم می کند.

صفحه پیکربندی این ماژول دو هدف را دنبال می کند.

اول این که، لینک مستقیم به برخی از تنظیمات بخش کاربری را برای شما فراهم می کند: از طریق این ماژول می توانید برخی از ویژگی را فعال یا غیرفعال کنید مانند نمایش دکمه های شبکه اجتماعی یا بلوک فیس بوک. همچنین از این صفحه به نمایش زنده پیکربندی (ویرایش زنده) نیز دسترسی دارید.

دوم این که، این ماژول امکان پیوست تصاویر در هوک های (موقعیت ها) صفحه اصلی را برای شما فراهم می کند: خانه، بالا، پایین، چپ، راست، فوتر (home، top، left، right، footer). برای هر زبان موجود در فروشگاهتان یک تب وجود دارد که می توانید تصاویر و اطلاعات مربوط به آن را ویرایش کنید.

بلوک پرفروش ترین ها

این ماژول بلوکی را برای نمایش محصولات پرفروش فروشگاه شما اضافه می کند.

صفحه پیکربندی ماژول این امکان را برای شما فراهم کرده است تا در صورت تمایل گزینه "همیشه این بلوک را نمایش بده" را فعال کنید تا حتی زمانی که هیچ محصولی در این بلوک وجود نداشت هم باز این بلوک نمایش داده شود.

این بلوک به صورت پیش فرض نمایش داده نمی شود. شما باید این ماژول را به یکی از موقعیت ها برای مثال ستون راست اضافه کنید.

برای این کار به صفحه پیکربندی این ماژول رفته و مراحل زیر را طی کنید:

  1. روی لینک " مدیریت جاگیری ها " در بالای صفحه کلیک کنید. با این لینک به صفحه "موقعیت ها " هدایت می شود.
  2. در صفحه موقعیت ها مشاهده می کنید که این ماژول در هیچ کدام از هوک ها نمایش داده نمی شود. برای افزودن این بلوک به یکی از موقعیت ها روی دکمه " نشاندن یک ماژول " در بالای صفحه کلیک کنید.
  3. از لیست کشویی "جاگیری در" گزینه "Right column blocks" را انتخاب کنید.
  4. تغییرات را ذخیره کنید، سپس صفحه اصلی را رفرش کنید تا بلوک این ماژول برای شما نشان داده شود. حالا می توانید از طریق ویرایش زنده موقعیت این ماژول را تغییر دهید.

منوی افقی بالا

این ماژول منویی افقی به بالای سایت شما اضافه می کند.

این یکی از ماژول های مهم به شمار می آید: به طور کلی این ماژول بلوکی را پایین هدر اضافه می کند که به وسیله آن می توانید لینک هایی را به شاخه ها و صفحات مختلف فروشگاه داشته باشید.

منو به مشتریان کمک می کند تا سریع تر چیزی را که به دنبال آن هستند پیدا کنند. این امکان برای شما فراهم شده است تا منوها و زیر منوهای مورد نظرتان را به این لیست اضافه کنید تا مشتریانتان به جزئیات فروشگاه شما تسلط بیش تری داشته باشند.

بخش اطلاعات کاربر

این ماژول بلوکی را برای نمایش اطلاعات مشتری اضافه می کند:

  • لینک به سبد خرید همراه با نمایشی از آن.
  • لینک به حساب کاربری مشتری.
  • لینک خروج از فروشگاه.

بلوک محصولات بازدید شده

این ماژول آخرین محصولاتی را که مشتری از آن ها بازدید کرده است، نمایش می دهد. می توانید تعداد محصولات نمایش داده شده در این بلوک را از طریق فیلد "محصولات برای نمایش" تعیین کنید.

بخش لیست علاقه مندی ها (Wishlist block)

این ماژول لینکی را با عنوان " افزودن به لیست دلخواه " به تمامی صفحات محصول اضافه می کند. کاربری که وارد سایت شده است می تواند لیست های دلخواه خود را ایجاد کرده و لینک آن را برای دیگران ارسال کند. مشتریان می توانند به هر تعدادی که می خواهند از این لیست ها ایجاد کنند.

این ماژول بخش " علاقه مندی ها " را به تمامی صفحات فروشگاه اضافه می کند، که تنها مشتری قادر به مشاهده آن است. در حساب کاربری مشتریان ، لینک"علاقه مندیهای من" برای دسترسی به ابزار مدیریت علاقه مندیها را فراهم شده است.

صفحه پیکربندی این ماژول امکان مشاهده لیست مشتریان را برای شما فراهم می کند: بعد از انتخاب نام مشتری از لیست کشویی، می توانید یکی از لیست های مورد نظرتان را انتخاب کنید تا با بارگذاری دوباره صفحه، محصولات موجود در لیست دلخواه مشتری برای شما نمایش داده شود.