گروه های مشتری

پرستاشاپ  این امکان را برای شما فراهم کرده است تا با تعیین گروه ها امتیازات خاصی به مشتریان بدهید. می توانید در صورت نیاز گروه های مشتری زیادی ایجاد کنید و هر کاربر را در هر تعداد گروهی که تمایل دارید قرار دهید.

تمام این کارها از طریق صفحه " گروه ها " در منوی "مشتریان" انجام می شود.

به صورت پیش فرض سه گروه در پرستاشاپ وجود دارد:

بازدید کننده. تمام افراد بدون حساب کاربری در این دسته قرار می گیرند.

مهمان. تمام افرادی که سفارش با پرداخت مهمان دارند. این گزینه نیاز به فعال سازی دارد.

مشتری. تمام افراد دارای حساب کاربری در فروشگاه شما و دارای مجوز ورود در این دست قرار می گیرند.

این سه گروه قابل حذف نیستند.

با کلیک روی دکمه " افزودن جدید" فرمی برای شما باز می شود که می توانید از طریق آن گروه های جدیدی را به لیست اضافه کنید.

  • نام. استفاده از یک نام کوتاه و توصیفی.
  • تخفیف. تخفیفی که برای اعضای گروه تنظیم می شود به تمام محصولات فروشگاه اعمال می شود.

ممکن شما ترجیح بدهید که به جای تنظیم تخفیف از قوانین سبد خرید استفاده کنید. می توانید برای یادگیری بیش تر درباره قوانین سبد خرید به فصل بعدی از این راهنما " ایجاد قوانین سبد خرید و کوپن تخفیف " مراجعه کنید.

  • روش نمایش قیمت. پرستاشاپ عمدتا از بخش B2B استفاده می کند. شما می توانید گروهی از مشتریان ایجاد کنید که بدون پرداخت مالیات محصولات را بخرند. لیست کشویی دو انتخاب "بدون مالیات" و "با مالیات" را در اختیار شما قرار می دهد.
  • نمایش قیمت ها. به صورت پیش فرض، تمام کاربران فروشگاه شما قادر به مشاهده قیمت می باشند. ممکن است شما ترجیح دهید برخی از کاربران به قیمت محصولات دسترسی نداشته باشند. برای مثال، شما می توانید گروهی ایجاد کنید که تنها کاربران دارای حساب کاربری قیمت ها را مشاهده کنند: از لیست گروه ها با کلیک روی دکمه سبز رنگ "بله" در ستون "نمایش قیمت ها" می توانید گروه های مورد نظر خود را برای مشاهده قیمت تعیین کنید.

حالا این تنظیمات را ذخیره کنید، حالا از لیست گروه ها، دوباره آن را برای ویرایش باز کنید: این بار فرم با دو گزینه بیش تر بارگذاری خواهد شد:

  • تخفیف شاخه ها. روی " افزودن یک تخفیف شاخه " کلیک کنید تا پنجره جدیدی برای شما باز شود که شامل لیست تمام شاخه ها می باشد. می توانید یک شاخه را انتخاب کنید تا تخفیفی که در نظر گرفته اید تنها برای این شاخه و برای مشتریان این گروه اعمال شود.
  • توجه کنید که:
    • این تخفیف تنها روی محصولاتی که این شاخه به عنوان شاخه پیش فرض آن هاست اثر خواهد گذاشت.محصولاتی که این شاخه به عنوان شاخه ثانویه آن ها محسوب می شود، متأثر از این تخفیف نخواهند بود.
    • تخفیف شاخه ها جایگزین هر تخفیف دیگری که اعضای گروه از آن استفاده می کنند خواهد شد.
    • می توانید در صورت نیاز تخفیفات شاخه های زیادی برای گروه مشتریان ایجاد کنید – در نتیجه شما می توانید در صورت نیاز  تخفیفات مختلفی را برای این گروه تنظیم کنید.
  • ماژول های مجاز. این بخش این امکان را برای شما فراهم می کند تااز دسترسی و استفاده این گروه به برخی ماژول ها جلوگیری کنید. برای مثال ممکن است بخواهید برخی مشتریان بلوک ویژه ها یا محصول پرفروش شما را نبینند.

 

می توانید یک مشتری را به گروهی که در نظر دارید اضافه کنید. برای این کار به صفحه ویرایش جزئیات مشتری رفته (در صفحه "مشتریان" از منوی "مشتریان")، روی دکمه ویرایش سطری که مشتری در آن قرار دارد کلیک کنید. سپس، در جدول "دسترسی گروه" گروهی که می خواهید مشتری در آن قرار بگیرد را انتخاب کنید. اگر برای مشتری بیش از یک گروه تعیین کردید، به یاد داشته باشید که گزینه " گروه مشتری پیش فرض" را تنظیم کنید.