خدمات مشتریان

پرستاشاپ این امکان را برای شما فراهم کرده است تا تمام درخواست های مشتریان را در یک جا متمرکز کنید. این کار به شما کمک می کند تا درخواست هایی که نیاز به پاسخ دارند را بجای چک کردن تمامی پیام ها نگه دارید.

فرم ارتباط با ما که لینک آن با عنوان " تماس با ما " در بخش کاربری موجود است، به صورت پیش فرض دو گزینه ارتباطی را برای مشتریان فراهم می کند: "مدیر سایت" و "خدمات مشتریان". مشتری باید برای ارتباط یکی از این گزینه ها را انتخاب کند و سپس مابقی فیلدها را پرکند. پیام ارسالی در خدمات مشتریان پرستاشاپ ذخیره می شود.

مکالمات ایجاد شده تنها در صورتی در خدمات مشتریان ذخیره می شوند که، گزینه "ذخیره پیام ها؟" فعال باشد. شما می توانید این تنظیمات را تغییر دهید یا تماس های بیش تری را از طریق رفتن به صفحه "تماس ها" از منوی "مشتریان" اضافه کنید. این صفحه در بخش بعدی از این فصل راهنمای کاربری توضیح داده شده است.

اگر این گزینه برای هر تماسی که مشتری انتخاب می کند، غیرفعال باشد پیام ها به آدرس ایمیل تماس ها ارسال می شود و در پرستاشاپ ذخیره نمی شوند.

شما نیاز به پیکربندی صحیح تنظیمات IMAP دارید، پرستاشاپ می تواند پاسخ های مشتریان را با ایمیلی که از خدمات مشتریان ارسال شده است، بازیابی کند. این کار از طریق بخش " تنظیمات خدمات مشتری" در پایین صفحه انجام می شود.

به صورت پیش فرض دو باکس با نام های "به معنی وضعیت " و " آمار " در سمت چپ /بالای صفحه وجود دارد. در این صفحه می توانید پیام های جدید را ببینید (به معنی این که آن ها هنوز خوانده نشده اند).

این دو باکس برای رسیدگی به کارهای روزانه شما مفید خواهند بود:

  • به معنی وضعیت: یک یادآور ساده از رنگ ها که تیم شما می توانند آن ها را به بحث ها (پیام ها) اعمال کنند.
  •  آمار. یک نمای کلی از فعالیت های خدمات مشتریان از ابتدای کار تا کنون.

زیر این دو باکس، لیستی از پیام های قدیمی و جدید وجود دارد.

شما می توانید دو گزینه زیر را در پایین صفحه ویرایش کنید تا به تمامی تماس ها اعمال شود:

  • اجازه آپلود فایل. آیا مشتری می تواند یک فایل به پیام خود پیوست کند. این گزینه می تواند برای زمانی که مشتری نیاز به ارسال پیام بصری دارد مفید می باشد، مشتری می تواند از صفحه عکس بگیرد و آن را ارسال کند.
  • پیام پیش فرض. قالب پیش فرض برای پاسخ کارمندان شما. این نمونه پیش فرض را نگه دارید و در صورت نیاز آن را ویرایش کنید.

در نهایت، پایین صفحه بخش " تنظیمات خدمات مشتری "، جاییست که شما می توانید بسیاری از تنظیمات مربوط به ایمیل سرور (IMAP) را انجام دهید.

مدیریت پیام های خدمات مشتریان

هر مکالمه با مشتری می تواند بدون داشتن سرویس گیرنده هایی از قبیل Outlook یا Thunderbird به طور کامل از طریق رابط پرستاشاپ مدیریت شود.

در لیست مکالمات، روی هر سطر برای مشاهده جزئیات مکالمه کلیک کنید.

به منظور مرتب کردن سریع مکالمات و مدیریت بهتر و سریع تر آن ها، چند وضعیت برای اعمال به مکالمات وجود دارد. 4 وضعیت موجودعبارتند از:

  • بازگشایی. تغییر وضعیت مکالمات به باز یا بسته.
  • نشانه گذاری به عنوان در انتظار 1 یا در انتظار 2. این دو وضعیت داخلی هستند: به این معنی که تنها برای تیم شما فعال می باشد. گرچه ممکن است از آن استفاده نکنید و تنها از وضعیت های باز و بسته استفاده کنید.
  • ارسال این بحث به کارمند دیگر. زمانی که یک کارمند به پیام مشتری پاسخ می دهد، اگر در طی بحث، مکالمه به سمتی رفت که خارج از توان پاسخگویی شما بود، می توانید پیام را به کارمند دیگری ارسال کنید. این کار با استفاده از دکمه ارسال به کارمند دیگر و انتخاب نام همکار مورد نظر از لیست کشویی می باشد. اگر می خواهید پیام را به کسی که نام آن در لیست نمی باشد ارسال کنید، گزینه "شخص دیگری" را از لیست کشویی انتخاب کنید، در این حالت دو گزینه برای شما نمایش داده خواهد شد، تعیین آدرس ایمیل دریافت کننده و در صورت نیاز اگر توضیح خاصی برای پیام وجود داشت را بنویسید.
  • پاسخ به پیام پاسخ نداده شده در این موضوع.

جزئیات ضروری موجود:

  • نام مشتری و ایمیلی که شما با کلیک روی آن می توانید به اطلاعات مشتری دسترسی داشته باشید.
  • تعداد سفارشات، مجموع مقادیر ارسالی و تاریخ ثبت برای مشتری.
  • زمان و تاریخ پیام.
  • در نهایت، خود پیام.

برای پاسخ به پیام به راحتی می توانید، از پیش نویس استفاده کنید (که از بخش " گزینه های تماس" در صفحه "خدمات مشتریان" تنظیم می شود) و روی ارسال کلیک کنید.

پایین صفحه، "جدول زمانی سفارش ها و مشتریان" به صورت واضح روال پاسخ گویی به پیام را به شما نشان می دهد.

تنظیمات خدمات مشتری

این بخش این امکان را برای شما فراهم می کند تا تنظیمات مربوط به دستیابی پرستاشاپ به ایمیل سرورتان را از طریق رابط IMAP  به صورت دقیق انجام دهید. باید از این که تمامی فیلدها برای عملکرد صحیح خدمات مشتری پرشده اند، اطمینان حاصل کنید. بیش تر این اطلاعات توسط هاست شما فراهم خواهد شد.

 

  • IMAP URL، پورت IMAP  ، کاربر IMAP  و گذر واژه IMAP. جزئیات ضروری برای دسترسی ایمیل سرور با استفاده از پروتکل IMAP .
  • حذف پیام ها. اگر این گزینه فعال باشد، پیام های روی سرور حذف خواهند شد.
  • تنظیمات /norsh. اگر این گزینه فعال باشد، ارتباط با ایمیل سرور قبل از احراز هویت انجام می شود.انتخاب این گزینه توصیه نمی شود.
  • تنظیمات /validate-cert. اگر این گزینه فعال شود پرستاشاپ مجبور خواهد بود برای تایید اعتبار از  TLS/SSL استفاده کند.
  • تنظیمات /ssl. اگر این گزینه فعال باشد، ارتباط با ایمیل سرور رمزگذاری شده خواهد بود.
  • تنظیمات /novalidate-cert. اگر این گزینه فعال باشد، پرستاشاپ هرگز سعی در تایید گواهی TLS/SSL نخواهد داشت.
  • تنظیمات /tls. اگر این گزینه فعال باشد، پرستاشاپ به اجبار از StartTLS برای رمزگذاری ارتباط استفاده می کند. سرورهایی که از آن پشتیبانی نمی کنند رد خواهند شد.
  • تنظیمات /notls. اگر این گزینه فعال باشد پرستاشاپ از StartTLS برای رمزگذاری جلسه(session) استفاده نخواهد کرد حتی با سرورهایی که آن را پشتیبانی می کنند.