مشتریان

اولین صفحه منوی "مشتریان" لیستی از تمام کاربران ثبت شدهدر فروشگاه شما می باشد.

این جدول برخی جزئیات راجع به مشتری را ارائه می کند که می توانید این اطلاعات را به روش دلخواه خود مرتب و یا کاربری را در آن جستجو کنید:

عنوان اجتماعی. مشتریان می توانند عناوین اجتماعی خود را که مطابق با جنسیت آن هاست انتخاب کنند، این کار باعث می شود، شما سلیقه مشتریانتان را بهتر بشناسید. دو عنوان اجتماعی به صورت پیش فرض در پرستاشاپ وجود دارد (آقا، خانم) که البته شما می توانید عناوین بیش تری را از طریق صفحه "عنوان ها "، از منوی "مشتریان" ایجاد کنید.

سن. دانستن سن مشتریان سبب می شود شما جامعه هدف را بشناسید و در انتخاب محصولات برای فروش به آن ها دقت بیش تری داشته باشید.

فعال. نشان می دهد که آیا یک مشتری فعال است یا خیر. می توانید با کلیک روی دکمه سبز "بله" مشتری را غیرفعال کنید. (پس از کلیک دکمه قرمز می شود)

  • خبرنامه. مشخص می کند که آیا مشتری در خبرنامه فروشگاه اشتراک دارد یا خیر. با کلیک روی دکمه سبز "بله"می توانید اشتراک مشتری را غیرفعال کنید. (پس از کلیک دکمه قرمز می شود)
  • اجازه به دریافت خبرنامه. این گزینه مشخص می کند که آیا این حساب کاربری ایمیل های تبلیغاتی همکاران شما را می پذیرد یا خیر. می توانید با کلیک روی دکمه سبز "بله" این گزینه را غیر فعال کنید. بدون اجازه کاربر این گزینه را فعال نکنید زیرا در این صورت ایمیل ها به عنوان اسپم شناخته می شوند.
  •  تاریخ ثبت نام و آخرین بازدید از سایت می تواند هنگام مرتب سازی حساب های کاربری مفید باشد.
  • عملیات. از طریق این دکمه ها می توانید حساب کاریری مشتریان را ویرایش کنید ( پیام ها، سفارشات، آدرس ها، بن تخفیف) و یا آن را برای همیشه حذف کنید.

زمانی که برای اولین بار اطلاعات نمونه را وارد می کنید، پرستاشاپ دارای یک کاربر پیش فرض با نام John DOE می باشد که شما می توانید با استفاده از حساب این کاربری جعلی برای تست ویژگی های فروشگاه استفاده کنید و فروشگاه خود را از طریق یک کاربر عادی بررسی و مشاهده کنید.

اطلاعات ورود به سایت با استفاده از این حساب کاربری:

آدرس ایمیل: [email protected]

رمز عبور: 123456789

قبل از شروع به کار رسمی سایت از حذف این کاربر پیش فرض اطمینان حاصل کنید و یا حداقل اطلاعات آن را تغییر دهید. در غیر این صورت برخی کاربران سودجو می توانند از این کاربر برای ایجاد سبد خرید جعلی و کارهای دیگر استفاده کنند.

زیر جدول مشتریان، دکمه "مجموعه زمینه های مورد نیاز برای این بخش" قرار دارد. این دکمه فرمی را باز می کند که می توانید با زدن تیک چک باکس ها، فیلدهای ضروری پایگاه داده را انتخاب کنید: برای مثال فیلدهایی مانند "newsletter" و "optin" هنگام ثبت حساب مشتری ضروری باشند یا خیر.

با کلیک روی دکمه " استخراج " می توانید از لیست مشتریان خروجی بگیرید.

همچنین با استفاده از دکمه "وارد سازی" لیستی از مشتریان را وارد کنید. برای این کار نیاز به فایل CSV دارید:

 


گزینه های بیش تر برای ایمپورت در صفحه "واردسازی CSV" از منوی "پارامترهای پیشرفته" در دسترس قرار دارد. 

افزودن یک مشتری جدید

برای افزودن دستی حساب کاربری مشتری روی " افزودن جدید" کلیک کنید. فرم ایجاد برای شما باز خواهد شد.

اطلاعات مربوط به مشتری را پرکنید:

عنوان اجتماعی. یکی از گزینه های موجود را انتخاب کنید، در غیر این صورت از طریق صفحه "عنوان ها"  در منوی "مشتریان" عناوین دیگری ایجاد کنید.

نام، نام خانوادگی، آدرس ایمیل. این ها ضروری هستند: نام در ارسال ایمیل تأییدیه استفاده می شود و ایمیل برای ورود به سایت مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

رمز عبور. پسوردی حداقل با طول 5 کاراکتر انتخاب کنید.

تاریخ تولد. این اطلاعات می تواند برای ارسال ایمیل تولد و برخی تخفیفات استفاده شود.

  • فعال. ممکن است شما بخواهید حسابی ایجاد کنید اما موقتا غیرفعال باشد.
  • خبرنامه. می تواند توسط ماژول "Newsletter" مورد استفاده قرار بگیرد، برای ارسال مرتب اطلاعات به آن دسته از مشتریانی که چنین درخواستی دارند.
  • اجازه به دریافت خبرنامه. این گزینه می تواند همراه ماژول برای ارسال تبلیغات همکاران شما برای مشتریانی که این درخواست را دارند، استفاده شود. بدون اجازه کاربر این گزینه را فعال نکنید زیرا در این صورت ایمیل ها به عنوان اسپم شناخته می شوند.
  • دسترسی گروه. داشتن گروه مشتریان این امکان را برای شما ایجاد می کند تا بتوانید تخفیفات گروهی ایجاد کنید. بسیاری از ویژگی های دیگر می توانند براساس گروه محدود شوند. اطلاعات بیش تر راجع به گروه ها در بخش " گروه ها " در فصل  از راهنمای موجود می باشد.
  • گروه مشتری پیش فرض. تعداد گروه هایی که مشتریان در آن ها دسته بندی شده اند مهم نیست، اما همیشه مشتری باید دارای یک گروه اصلی باشد.

اگر مشتریان شما عمدتا شرکت ها هستند، باید حالت B2B را به منظور داشتن گزینه های بیش تر فعال کنید: به صفحه "مشتریان" از منوی "تنظیمات" رفته و "بله" را برای گزینه "فعال کردن حال B2B" انتخاب کنید.

حالت B2B تعداد محدودی فیلد مربوط به شرکت را اضافه می کند:

  • شرکت. نام شرکت.
  • SIRET . شماره SIRET (مخصوص فرانسه)
  • شناسه مالی APE (مخصوص فرانسه). کد فعالیت اصلی.
  • وبسایت. آدرس وبسایت.
  • مقدار برجسته مجاز. مقدار برجسته مجاز برای شرکت.
  • حداکثر تعداد روزهای پرداخت. تعداد روزهای مجاز برای شرکت.
  • میزان ریسک. میزار ریسک این شرکت: کم، متوسط یا زیاد.

مشاهده اطلاعات یک مشتری

در بعضی موارد که تمایل به دیدن اطلاعات بیش تری از مشتری دارید، می توانید با کلیک روی دکمه "مشاهده" در انتهای هر سطر از لیست مشتریان، جزئیات بیش تری را ببینید. صفحه جدیدی برای شما نمایش داده می شود.

  • اطلاعات کاربر، نام و نام خانوادگی، آدرس ایمیل، شناسه، تاریخ ثبت نام، تاریخ آخرین مراجعه.
  • اطلاعات مربوط به اشتراک در خبرنامه، دریافت تبلیغات شرکت های همکار، سن، آخرین مراجعه، فعال یا غیرفعال بودن حساب کاربری.
  • یادداشت های خصوصی از کارمندان فروشگاه شما (برای مثال شما یا تیم شما)
  • پیام های ارسال شده توسط مشتری به تیم فروشگاه (برای مثال برای شما یا تیم شما)
  • گروه هایی که مشتری به آن ها تعلق دارد.
  • خلاصه خریدهای گذشته مشتری. نوع پرداخت، وضعیت سفارش. برای مشاهده اطلاعات بیش تر مربوط هر سفارش روی آن کلیک کنید.
  • خلاصه محصولاتی که توسط مشتری سفارش داده شده است. با استفاده از این لیست می توانید برای زمانی که مشتری به محصولی علاقه مند است برای هر 10 خرید تخفیف ایجاد کنید. با کلیک روی محصولات موجود در سفارش به صفحه محصول هدایت می شوید.
  • آدرس های ثبت شده
  • کوپن های تخفیف/ قوانین سبد خرید موجود
  • سبد خریدهایی که مشتری پس از ثبت نام ایجاد کرده است (که لزوما معتبر نیستند). شما می توانید زمانی که مشتریان در حال بازدید از فروشگاه هستند، چیزهایی را که به سبد خرید خود اضافه می کنند را ببینید.
  • آخرین ارتباط با فروشگاه

جستجوی یک مشتری

جستجوی یک مشتری در فروشگاه پرستاشاپی شما می تواند از دو طریق انجام شود.

اولین روش که با وارد کردن اطلاعاتی که از مشتری دارید در نوار جستجو انجام می شود و نتیجه آن در وسط صفحه نشان داده می شود. با انتخاب "هرجا"، "با نام" یا "با IP مشتریان" می توانید جستجو بر مبنای موارد زیر را انجام دهید:

ID یا شناسه. عددی که در پایگاه داده به مشتریان اختصاص داده می شود.

نام یا نام خانوادگی. توجه داشته باشید که براساس هر دو مورد نمی توانید جستجو را انجام دهید: انتخاب "john" یا "doe" و با نوشتن "john doe" نتیجه ای حاصل نمی شود.

آدرس های ایمیل.

آدرسIP. شما می توانید با استفاده از IP آخرین اتصال به فروشگاه تان جستجو را انجام دهید.

نتایج در صورت وجود، به شما نشان داده خواهد شد: لیستی که به شما ارائه می شود دارای شناسه کاربری، عنوان اجتماعی، ایمیل، تاریخ تولد، تاریخ ثبت نام، سفارش ها، وضعیت فعال بودن حساب کاربری می باشد. از اینجا می توانید به صفحه کاربر یا ویرایش جزئیات آن بروید.

 

دومین روش رفتن به صفحه "مشتریان" می باشد.

در این صفحه، با پرکردن فیلدهای بالای لیست می توانید اطلاعات را براساس هرکدام از موارد موجود فیلتر کنید: شناسه، عنوان اجتماعی، نام، نام خانوادگی، آدرس ایمیل، سن، وضعیت حساب کاربری (فعال یا غیرفعال)، خبر نامه، اجازه به دریافت خبرنامه، ثبت نام، آخرین مراجعه. فیلد مورد نظر را پر کرده و روی گزینه جستجو در سمت راست جدول کلیک کنید. بعد از آن می توانید جدول را براساس برخی از ستون ها مرتب کنید.

برای مشاهده کامل لیست روی تنظیم مجدد کلیک کنید.