ابزار ایجاد فروشگاه (در صفحه "چند فروشگاهی" قرار دارد)، این امکان را برای شما فراهم می کند تا دو بخش کاربری تعریف کنید (برای مثال، قالب) و المان هایی را که می خواهید از فروشگاه اصلی به فروشگاه جدید وارد کنید.

روی دکمه " افزودن فروشگاه جدید " کلیک کنید. صفحه ای متشکل از دو بخش برای شما نمایش داده می شود. بخش اول شامل 5 گزینه می باشد:

  • نام فروشگاه. این نام به صورت عمومی می باشد و برای مشتریان در بخش های مختلفی نظیر عنوان سایت یا مرجع ایمیل نمایش داده خواهد شد. از این که به فروشگاهتان نامی واضح اختصاص داده اید، اطمینان حاصل کنید.
  • گروه فروشگاه. یک فروشگاه تنها می تواند زیر مجموعه یک گروه باشد.همچنین یک فروشگاه حتما باید زیر مجموعه یکی از گروه ها باشد و نمی تواند خارج از یک گروه فروشگاهی باشد، حتی اگر آن تنها فروشگاه موجود در یک گروه باشد.

توجه داشته باشید که: اگر فروشگاه را در گروهی ایجاد کنید که هر سه گزینه آن فعال باشد (" اشتراگ گذاری مشتریان "، "موجودی های در دسترس را برای فروش به اشتراک بگذارید" یا " اشتراک گذاری سفارش ها ") نمی توانید فروشگاه را به گروه دیگری انتقال دهید.

  • ریشه ی دسته بندی. فروشگاه اصلی شما دارای ریشه کاتالوگ به عنوان ریشه دسته بندی خود می باشد، و هر کدام از فروشگاه های دیگرتان نیز می توانند از این ریشه استفاده کند و یا هر دسته دیگری از کاتالوگ را به عنوان ریشه انتخاب کند- در واقع استفاده از یک زیر مجموعه کاتالوگ اصلی به عنوان کاتالوگ فروشگاه جدید می باشد.
  • دسته بندی های مرتبط. علاوه بر این که امکان محدود کردن کاتالوگ فروشگاه جدید به زیرمجموعه ای از کاتالوگ اصلی فراهم شده است(گزینه "ریشه دسته بندی" در بالا را ببنید)، شما می توانید برخی از زیرشاخه های، شاخه اصلی را برای فروشگاه جدیدتان انتخاب کنید.
  • قالب. شما می توانید از هر قالبی که در فروشگاهتان وجود دارد استفاده کنید. در واقع، این امکان برای شما فراهم شده است تا برای کاتالوگ های یکسان در دو فروشگاه کاملا مجزا قالب،URL یا حتی قیمت متفاوت داشته باشید.

بخش دوم، "ورود داده از فروشگاه دیگر" ، جاییست که در آن تعیین می کنید فروشگاهتان از داده های کدام فروشگاه استفاده کند.

این بخش شامل دو گزینه می باشد:

  • ورود داده. اگراین گزینه غیرفعال باشد، اطلاعات بین فروشگاه های شما به اشتراک گذاشته نخواهد شد و این بخش بسته خواهد شد. این گزینه برای حالتی که شما دارای دو فروشگاه کاملا مجزا با یک نصب پرستاشاپ هستید مفید خواهد بود، به این معنی که شما هر دو فروشگاه را از ابتدا تا انتها به صورت جداگانه پیکربندی خواهید کرد در حالی که اشتراک داده یعنی این که شما قصد ایجاد دوباره برای مثال، حامل ها، واحدهای پول یا ماژول ها را ندارید. از انتخابی که می کنید مطمئن شوید زیرا پس از ذخیره این تنظیمات قابل تغییر نیست.
  • فروشگاه منبع را انتخاب کنید. اگر قصد واردسازی داده ها را دارید،باید فروشگاه مورد نظرتان را برای این کار انتخاب کنید. اگر به جز فروشگاه اصلی، فروشگاه های دیگری هم دارید، این گزینه به شما کمک می کند تا بجای تنظیم دوباره گزینه های واردسازی مختلف یک " کپی" از این زیر فروشگاه ایجاد کنید.  
  • داده ها را برای واردسازی انتخاب کنید. در اینجا شما داده های مورد نظرتان را برای واردسازی از فروشگاه منبع انتخاب می کنید. شما باید تمامی ماژول ها را وارد کنید، حتی اگر برخی از آن ها غیرفعال باشند، زیرا نمایش بخش کاربری بسته به این ماژول هاست.

زمانی که محصولی را ایجاد می کنید که در فروشگاه های دیگر وجود دارد، پرستاشاپ سعی می کند بهترین حالت موجود را به شما پیشنهاد دهد، بنابراین شما نیاز به ایجاد دوباره آن نخواهید داشت.

هنگام ذخیره فروشگاه، پرستاشاپ به شما هشدار می دهد که فروشگاه شما دارای URL نیست. برای افزودن آن روی لینک اخطار کلیک کنید.