وضعیت ها

داشتن وضعیت های مختلف سفارش یا بازگشت این امکان را برای شما فراهم می کند تا به راحتی سفارشات و کالاهای برگشتی را مدیریت کنید و مشتریان را از وضعیت خریدشان مطلع کنید.

وضعیت های موجود مختلف از طریق صفحه "وضعیت ها" در منوی " سفارش ها " قابل مشاهده و ویرایش هستند.

این صفحه لیستی از وضعیت های ثبت شده را نمایش می دهد:

  • رنگ های متمایز: وضعیت های موجود دارای رنگ هایی هستند که برای تصمیم گیری در شرایط مختلف به شما کمک می کنند.
  • آیکون آن ها
  • آیکون های عملیاتی: "ویرایش" و "حذف".
  • گزینه هایی که بیش تر در دسترس هستند:
    • باید مشتری هنگام تغییر وضعیت، ایمیل دریافت کند؟
    • این یک وضعیت تحویل است؟
    • این وضعیت به مشتری اجازه دانلود و مشاهده PDF فاکتور سفارش را می دهد؟
  • نام قالب ایمیل: از منوی "بومی سازی" صفحه " ترجمه ها "، می توانید این قالب ها را ویرایش کنید. در بخش " اصلاح ترجمه ها " از این صفحه، از لیست کشویی "ترجمه های قالب رایانامه" و لیست بعدی زبان مورد نظر خود را برای ویرایش قالب انتخاب کنید.

به دلیل عدم تأثیر وضعیت های بازگشت بر سفارش، این لیست دارای اطلاعات زیادی نمی باشد.

ایجاد وضعیت سفارش جدید

با کلیک روی دکمه " افزودن جدید" می توانید فرمی برای شما باز می شود که از طریق آن می توانید وضعیت سفارش جدید ایجاد کنید.

فرم را پرکنید:

  • نام وضعیت. یک نام کوتاه و خاص را برای وضعیت تعیین کنید.
  • آیکون. شما می توانید از هر آیکونی در سایز 16*16 استفاده کنید، برای مثال، سایت: http://www.famfamfam.com/lab/icons/silk/
  • رنگ. برای هر وضعیت یک رنگ تعیین کنید، رنگ های پیش فرض مورد استفاده:
    • قرمز/ نارنجی: سفارش برگشتی و یا لغو شده.
    • زرشکی: خطای پرداخت
    • آبی: سفارش های منتظر پرداخت
    • سبز روشن: پرداخت از راه دور تأیید شده
    • سبز تیره: به دست مشتری رسیده
    • بنفش: حمل شده
    • صورتی: خارج از موجودی
  • گزینه ها:
    • معتبر دانستن سفارشات وابسته. در صورت فعال بودن این گزینه، این وضعیت تمام سفارشات وابسته را به عنوان "پرداخت شده" در نظر می گیرد و در وضعیت مشابه قرار می دهد.
    • اجازه به به مشتری برای دانلود و نمایش نسخه PDF صورتحساب. در صورت غیرفعال بودن این گزینه، خودتان باید صورتحساب را برای مشتری ارسال کنید.
    • مخفی کردن این آمار برای مشتری. این گزینه این امکان را برای شما فراهم می کند تا یک وضعیت داخلی برای خود و تیم فروشگاه تان ایجاد کنید. این وضعیت هیچگاه برای مشتری در صفحه وضعیت سفارش نمایش داده نمی شود.
    • ارسال رایانامه به مشتری وقتی وضعیت سفارش تغییر می‌یابد.زمانی که این گزینه فعال باشد، یک لیست کشویی برای شما نمایش داده می شود تا در آن قالب رایانامه را انتخاب کنید.
    • تنظیم وضعیت سفارش به حمل شده. مراقب باشید: زمانی که یک سفارش "حمل شده" تنظیم شود، قابل برگشت به وضعیت قبل نمی باشد.
    • تنظیم وضعیت سفارش به پرداخت شده. زمانی که یک سفارش "پرداخت شده" تنظیم شود، قابل برگشت به وضعیت قبل نمی باشد.
    • نمایش PDF تحویل.PDF تحویل را نمایش می دهد.

ایجاد وضعیت برگشت سفارش جدید

با کلیک روی دکمه " افزودن جدید" می توانید یک وضعیت برگشت جدید ایجاد کنید. فرم ایجاد که تنها شامل دوفیلد می باشد برای شما باز می شود:

نام وضعیت. برای این وضعیت یک نام تعیین کنید.

رنگ. به این وضعیت یک رنگ اختصاص دهید.

در نهایت ذخیره را فراموش نکنید.