مدیریت ویژگی های محصول

ویژگی ها صفات ذاتی یک محصول هستند: آن ها در تمام تغییرات محصول باقی می مانند (یا ترکیبات).

ویژگی ها همانند مشخصه های محصول می باشند، با این تفاوت که نمی توانید محصولات متنوع بر پایه ویژگی ها ایجاد کنید.

تفاوت بین یک مشخصه و ویژگی به محصول شما بستگی دارد. برخی محصولات ممکن است در برخی صفات مشترک باشند، یک مشخصه برای ایجاد انواع متفاوت از یک محصول استفاده می شود و دیگری برای ویژگی های ثابت محصول استفاده می شود.

برای مثال، مشتری می تواند یک آی پد براساس یک مشخصه (رنگ، فضای دیسک)  و نه براساس ویژگی ها (وزن، سایز) بخرد.

به همین ترتیب، فروشگاه دیگری ممکن است تیشرت های خود را براساس مشخصه ها (رنگ، سایز، جنس) و نه ویژگی ها (وزن) به فروش برساند.

ویژگی ها براساس هر محصول از صفحه " محصولات " در منوی " کاتالوگ " پیکربندی می شوند، اما ابتدا باید آن ها در فروشگاه از طریق صفحه " ویژگی های محصول" در منوی " کاتالوگ " ثبت شوند.

افزودن یک ویژگی

روی " افزودن ویژگی جدید" کلیک کنید. فرمی نمایش داده خواهد شد که نام ویژگی را در آن وارد می کنید: برای مثال، انواع هدفون همراه با موزیک پلیر.

به این ویژگی جدید یک نام اختصاص دهید و آن را برای بازگشت به لیست مشخصه ها ذخیره کنید.

زمانی که ماژول بلوک ناوبری لایه ای فعال باشد سه گزینه در دسترس خواهد بود. این سه گزینه به شدت وابسته به ناوبری لایه ای هستند: آن ها یک URL  مستقیم به تغییرات محصول را فراهم می کنند. این کار نه تنها به مشتریان شما توانایی ارسال لینک صحیح به یک دوست را می دهد، بلکه به بالا بردن جایگاه شما در موتورهای جستجو کمک می کند.

  • URL. لغتی برای استفاده در URL. به طور پیش فرض پرستاشاپ از نام عمومی مشخصه استفاده می کند.
  • عنوان متا. لغتی برای استفاده در عنوان صفحه. به طور پیش فرض پرستاشاپ از نام عمومی استفاده می کند.
  • قابل ایندکس. آیا موتورهای جستجو باید این مشخصه را ایندکس کنند یا خیر.

مشتری می تواند به راحتی با کلیک روی یک مشخصه از صفحه محصول URL را دریافت کند: URL با افزودن جزئیات نهایی تغییر خواهد کرد، برای مثال #/color-metal یا  #/disk_space-16gb/color-green.  

افزودن مقدار به یک ویژگی جدید

با کلیک روی " افزودن مقدار ویژگی جدید" فرم جدیدی برای شما باز خواهد شد:

فرم را پرکنید:

  • ویژگی. از لیست،یکی از ویژگی های موجود را انتخاب کنید.
  • ارزش. یک مقدار به این ویژگی بدهید:" 5 پوند "،" 27 سانتی متر " و ...

و مقدار ویژگی را ذخیره کنید. به منظور افزودن مقادیر بیش تر می توانید برای هر ویژگی تغییرات را با زدن دکمه "ذخیره و افزودن مقدار دیگر" ذخیره کنید.

زمانی که ماژول بلوک ناوبری لایه ای فعال باشد گزینه های بیش تری در دسترس خواهد بود. این گزینه ها به شدت وابسته به ناوبری لایه ای هستند: آن ها یک URL  مستقیم به تغییرات محصول را فراهم می کنند. این کار نه تنها به مشتریان شما توانایی ارسال لینک صحیح به یک دوست را می دهد، بلکه به بالا بردن جایگاه شما در موتورهای جستجو کمک می کند.

  • URL. لغتی برای استفاده در URL. به طور پیش فرض پرستاشاپ از نام عمومی مشخصه استفاده می کند.
  • عنوان متا. لغتی برای استفاده در عنوان صفحه. به طور پیش فرض پرستاشاپ از نام عمومی استفاده می کند.

مشتری می تواند به راحتی با کلیک روی یک مشخصه از صفحه محصول URL را دریافت کند : URL با افزودن جزئیات نهایی تغییر خواهد کرد، برای مثال #/color-metal یا  #/disk_space-16gb/color-green.