پارامترهای ایمیل

پیام های بسیاری طی مراحل ثبت نام و یا ارسال سفارش از طرف فروشگاه شما برای مشتریان ارسال می شود. در این جا شما می توانید نحوه ارسال این پیام ها و این که چه پیامی ارسال شود را پیکربندی کنید.

کاربران پرستاشاپ ابری

اگر شما از آن عده افرادی هستید که از پرستاشاپ ابری برای فروشگاه آنلاینتان استفاده می کنید، نیاز به دانستن اطلاعات خاصی در مورد پیکربندی ایملتان دارید. لطفا به این صفحه مراجعه کنید:

http://doc.prestashop.com/display/CLOUD/Managing+your+email+domain+name

ایمیل

بخش اول صفحه لیستی از تمامی ایمیل هایی که توسط پرستاشاپ ارسال شده است همراه با دریافت کننده، قالب استفاده شده، زبان پیام و موضوع ایمیل نشان داده می شود.

در این صفحه شما نحوه ارسال و دریافت ایمیل ها را تعیین می کنید.

این فرم دارای سه مجموعه گزینه می باشد:

  • فرستادن رایانامه به. این جزء تنظیمات بخش کاربری می باشد. در انتهای فرایند پرداخت، کاربر می تواند پیامی را برای کارمند شما ارسال کند. شما با استفاده از این لیست می توانید انتخاب کنید که این پیام به چه کسی ارسال شود.
  • پارامترهای ایمیل: نحوه ارسال ایمیل ها از لحاظ فنی را مشخص می کند. برای دانستن جزئیات بیش تر قسمت های بعدی را مطالعه کنید.
  • قالب ایمیل: نحوه ارسال ایمیل ها از لحاظ بصری را تعیین می کند. از میان سه گزینه ارائه شده یکی را انتخاب کنید. برای دانستن جزئیات بیش تر قسمت های بعدی را مطالعه کنید.
  • گزارش ایمیل ها. اگر تمایلی به آرشیو ایمیل های ارسالی از طرف فروشگاهتان ندارید که در قسمت بالای همین صفحه نشان داده می شود، این گزینه را غیرفعال کنید.

پیکربندی فنی

پرستاشاپ را برای ارسال ایمیل به مشتریانتان پیکربندی کنید. مؤکدا به شما توصیه می کنیم که برای تنظیم این ویژگی با هاست خود مشورت کنید. این گزینه ها عبارتند از:

  • هرگز هیچ ایمیلی نفرست. از این گزینه تنها زمانی استفاده کنید که فروشگاه شما در حال تست می باشد و به صورت عمومی شروع به کار نکرده است.
  • استفاده از تابع mail زبان php (در اغلب موارد کار می‏کند). این گزینه به صورت پیش فرض انتخاب شده است. در مواردی که این گزینه کار نمی کند از گزینه SMPT استفاده کنید.
  • پارامترهای SMTP من را مقداردهی کن. با انتخاب این گزینه یک بخش جدید با تعدادی فیلد نمایش داده می شود. برای پرکردن این فیلدها باید از هاست خود کمک بگیرید: نام دامنه ایمیل، سرور  SMTP، نام کاربری SMTP و ... از این که اطلاعات دقیقا همان چیزی است که هاست برای شما ارسال کرده است، اطمینان حاصل کنید.

اطلاعات مربوط به پیکربندی SMTP را می توان از راه های دیگری نیز به دست آورد:

  • مدیریت سیستم شما
  • هاست شما
  • ISP شما
  • ارائه دهنده ایمیل شما

هاست شما می تواند اطلاعات مربوط به نام کاربری، رمز عبور و استفاده از رمزنگاری را در اختیار شما قرار دهد.

برای مثال، در مورد جیمیل (سرویس ایمیل ارائه شده توسط گوگل)، شما ممکن دارای چنین اطلاعاتی باشید:

  • سرور SMTP: smtp.gmail.com
  • نام کاربری: (برای مثال) [email protected]
  • رمزعبور: (برای مثال) RT22UE87
  • رمزگذاری:SSL
  • درگاه: 465

پیکربندی بصری

2 قالب برای ایمیل در دسترس می باشد: HTML بهتر دیده می شود اما این قالب همه جا کار نمی کند، ارسال ایمیل به صورت متنی زیاد جذاب نیست اما مزیت آن این است که همه جا کار می کند.

می توانید تنها یکی از این قالب ها و یا هردو را برای استفاده انتخاب کنید که البته ما به شما توصیه می کنیم از گزینه هردو استفاده کنید.

بررسی تنظیمات رایانامه شما

پس از پیکربندی ایمیل با استفاده از روش های موجود، آدرس ایمیلتان را در این بخش وارد کنید، سپس روی دکمه " ارسال یک رایانامه آزمایشی " کلیک کنید.

سپس صندوق ورودی ایمیلی را که وارد کردید چک کنید تا از این که ایمیل آزمایشی با فرمت درستی برای شما ارسال شده است مطمئن شوید و اگر ایمیل را دریافت نکرده اید، دوباره تنظیمات را به صورت صحیح به روز رسانی کنید.