تنظیمات جستجو

صفحه "جستجو" شما را قادر به پیکربندی ویژگی های جستجو فروشگاهتان می کند.

لیست جایگزین

زمانی که مشتریان شما قصد استفاده از موتور جستجوی داخلی فروشگاهتان را دارند ممکن است املاء کلمات را اشتباه تایپ کنند. اگر پرستاشاپ نتیجه درستی را نشان ندهد، ویژگی "جایگزین" می تواند آدرس تایپ های مشابه را به آن ها نمایش بدهد. با این ویژگی در صورتی که حتی لغت اشتباه تایپ شود، مشتریان به صفحه محصولات واقعی هدایت می شوند.

برای ایجاد این جایگزین ها ابتدا باید خطاهایی را که اغلب کاربران در تایپ آن لغت انجام می دهند را پیدا کنید.

  1. به تب " جستجوی فروشگاه " از منوی " آمار >> آمار" بروید. در اینجا می توانید لغات تایپ شده توسط مشتریان و اشتباهات مکرری را که آن ها انجام می دهند را ببینید.
  2.  اشتباهاتی را که بیش تر تکرار شده اند را به لیست خود اضافه کنید.
  3. روی دکمه " افزودن جدید " در صفحه تنظیمات " جستجو " کلیک کنید.

 در صفحه " ایجاد " جایگزین و لغت صحیح را که باید موتور جستجو مشتری را به آن هدایت کند قرار دهید.

برای مثال، فرض کنید مشتریان شما لغت " اکسسوری" را عموما " اکسصوری" یا " اکصصوری" تایپ می کنند. برای رفع این مشکل و دسترسی مشتری به چیزی که دنبال آن است می توانید برای چنین لغاتی جایگزین ایجاد کنید. این جایگزین ها پس از ایجاد قابل استفاده خواهند بود.

ما به شما توصیه می کنیم برای درک بهتر نمایش محصولات براس لغات تایپ شده مشتریان، بخش های مربوط به متاتگ های مربوط به محصولات و شاخه ها از این راهنمای کاربری را مطالعه کنید. فصل های " افزودن محصولات و شاخه های محصولات " و " نگاهی به کاتالوگ " را ببنید.

فهرست سازی

این بخش تعداد محصولاتی که با تابع جستجوی فروشگاه شما قابل جستجو هستند را با تعداد محصولات موجود در پایگاه داده مقایسه می کند. اگر این مقادیر باهم متفاوت بود، باید روی لینک " افزودن محصولات یافت نشده به فهرست" کلیک کنید. تنها محصولات جدید ایندکس خواهد شد.

بعد از ایجاد تغییرات در محصولات ایندکس شده ممکن است تمایل داشته باشید تا تمام ایندکس ها دوباره ایجاد شود. فرایند "بازسازی کل فهرست بندی" زمان بیش تری طول می کشد اما دقیق تر عمل می کند.

البته پرستاشاپ یک URL در اختیار شما قرار می دهد که می توانید از آن برای ایجاد کرون و بازسازی ایندکس ها به طور منظم استفاده کنید. اگر درباره کارهای کرون چیزی نمی دانید از هاست خود در این باره بپرسید.

در نهایت گزینه "فهرست سازی" این امکان را برای شما فراهم می کند تا محصولات پس از ایجاد/ تغییر به صورت خودکار فهرست بندی شوند و نیازی به استفاده از لینک های بالا نخواهد بود.

گزینه های جستجو

این بخش شما را قادر به پیکربندی نحوه عمکرد تابع جستجوی فروشگاه تان می کند:

  • جستجوی ای جکس. با فعال کردن این گزینه، زمانی که مشتریان در حال تایپ چند حرف اول لغت مورد نظر خود هستند ، نتایج زیر نوار جستجو نمایش داده می شوند.
  • جستجوی سریع. اگر این گزینه فعال باشد، هنگامی که کاربران در حال تایپ چند حرف اول در نوار جستجو هستند، نتیجه در محتوای اصلی فروشگاه نمایش داده می شود. این گزینه به صورت پیش فرض غیرفعال است، بنابراین با احتیاط از این گزینه استفاده کنید زیرا بازدیدکنندگان همیشه تمایلی به تغییر محتوا ندارند و تنها برخی از محصولات را جستجو می کنند.
  • جستجوی شامل کلمه. جستجوی شامل کلمهاین امکان را فراهم می آورد کهلغات را تنها براساس ابتدا جستجو نکند، برای مثال،" لو" در "بلوز".
  • حداقل طول کلمه (برحسب کاراکتر). شما می توانید برای طول لغت مورد جستجو حداقلی را تعیین کنید. این ویژگی به شما کمک می کند که لغات کوتاه مانند حروف اضافه (و ، یا ، از ...) را از نتایج جستجو حذف کنید.
  • فهرست سیاه کلمات. در این فیلد می توانید اصطلاحاتی را کهبازدیدکنندگان نباید در جستجو وارد کنند تعیین کنید. آن ها را مستقیما در این فیلد وارد کنید و با " | " آن ها را از هم جدا کنید. به صورت پیش فرض، پرستاشاپ این فیلد را با کلمات کوتاه پر می کند.

وزن

پرستاشاپ این امکان را برای شما فراهم کرده است تا داده ها را براساس اهمیت آن ها در جستجوی فروشگاه الویت بندی کنید.

بخش تعیین "وزن" فاکتورهای مربوط به محصول، به معنی اهمیت نمایش محصول بر اساس وزن تعیین شده برای مشتری می باشد. برای مثال گزینه ای با وزن 8، دارای اهمیت 4 برابر بیش تر از گزینه ای با وزن 2 می باشد. 

برای مثال، به صورت پیش فرض " اهمیت نام محصول " 6 می باشد، " اهمیت برچسب ها " 4 ، " اهمیت توضیح کوتاه " و " اهمیت توضیحات " 1 می باشند. به این معنی که در نتایج جستجو محصول با نام " آی پد " بالاتر از محصولی که دارای برچسب " آی پد" می باشد، نمایش داده می شود. و به همین ترتیب محصولی که در توضیحات خود لغت " آی پد " را دارد دارای رتبه کمتری در نتایج جستجو می باشد.

شما فاکتورهای زیادی دارید که می توانید وزن آن ها را تعیین کنید: توضیحات کوتاه، شاخه ها، برچسب ها، مشخصه هاو ...

پس از این که تغییرات را ذخیره کردید، آن ها بلافاصله به فروشگاه شما اعمال می شوند.