تنظیمات تماس های فروشگاه

پرستاشاپ ابزاری کامل برای تعیین محل فروشگاه های فیزیکی همراه با اطلاعات تماس را برای مشتریان فراهم کرده است. مشتریان از بخش کاربری به صفحه جزئیات مکان فروشگاه دسترسی دارند.

بدیهی است این ویژگی برای زمانی مفید واقع خواهد شد که شما دارای فروشگاه فیزیکی باشید، جایی که مشتریان برای خرید محصول می توانند به آن جا مراجعه کنند.

شما نمی توانید این ویژگی را غیرفعال کنید اما این امکان برای شما فراهم شده است تا از دسترسی مشتری به آن جلوگیری کنید.

  • لیست تمامی فروشگاه ها را در صفحه " تماس های فروشگاه " حذف کنید با این کار بلوک فروشگاه ها دیگر در صفحه کاربری ظاهر نخواهد شد.
  • به صفحه " ماژول ها >>  ماژول ها " بروید. ماژول " بلوک فروشگاه ها (Store Locator)" را پیدا کرده و آن را غیرفعال کنید.
  • لینک موجود در فوتر را غیرفعال کنید: در صفحه "تنظیمات >> تماس های فروشگاه "، بخش پارامترها، گزینه " نمایش در فوتر "، "خیر" را انتخاب کنید.

اگر شما دارای چندین فروشگاه در پایگاه داده هستید و تمایلی به نمایش آن ها در بخش کاربری چه به صورت دائم و چه به صورت موقت ندارید:

  1. به صفحه " موقعیت ها " از منوی "ماژول ها " بروید.
  2. بخش "Right column blocks" را پیدا کنید و "Store locator block" را از لیست حذف کنید (با کلیک روی آیکون سطل آشغال یا با زدن چک گزینه مورد نظر و انتخاب دکمه "رها کردن"در بالای صفحه ).
  3. صفحه کاربری را دوباره بارگذاری کنید: بلوک Store Locator دیگر نباید نمایش داده شود اما اگر شما هنوز هم آن را مشاهده می کنید می تواند به دلیل کش باشد برای این منظور به صفحه " کارایی" از منوی "پارامترهای پیشرفته"  بروید و حافظه نهان را غیرفعال و گزینه کامپایل اجباری را انتخاب کنید. پس از انجام تمامی این کارها، صفحه کاربری را رفرش کنید.

شما می توانید با استفاده از صفحه " موقعیت ها " این بلوک را در ستون چپ قرار دهید:

  1. روی دکمه "نشاندن"، سمت چپ بالای صفحه کلیک کنید.
  2. ماژول "بلوک فروشگاه ها (Store locator block)"را از لیست انتخاب کنید.
  3. موقعیت "(displayRightColumn (Right column blocks" را انتخاب کنید.
  4. صفحه را ذخیره کنید. صفحه کاربری را رفرش کنید: بلوک فروشگاه ها باید در ستون سمت چپ نمایش داده شود.

لیست فروشگاه

شما می توانید نحوه نمایش این فروشگاه ها را در بخش کاربری تعیین کنید. مشتریان از طریق لینک " فروشگاه های ما " به آن ها دسترسی خواهند داشت (بسته به قالب).

تمامی فروشگاه شما در یک لیست ذکر شده اند که اطلاعات هر فروشگاه و وضعیت فعال یا غیر فعال بودن آن نشان داده می شود. برای مثال شما ممکن است قصد گردآوری اطلاعات برای یک فروشگاه جدید را داشته باشید که در این صورت این صفحه برای ثبت این اطلاعات به شما کمک می کند.

افزودن فروشگاه فیزیکی جدید

برای باز شدن فرم ایجاد فروشگاه روی گزینه " افزودن جدید " کلیک کنید.

تمامی فیلدهای موجود را پر کنید، این اطلاعات برای مشتریان شما در نقشه نمایش داده خواهد شد.

یک از فیلدهای مهم در این فرم "طول/ عرض جغرافیایی" می باشد که پرستاشاپ برای تعیین محل فروشگاه از آن استفاده می کند. شما می توانید از ابزار استیو مورس (Steve Morse's) برای تعیین طول و عرض جغرافیایی آدرس داده شده استفاده کنید: http://stevemorse.org/jcal/latlon.php

تصویری از فروشگاه خود را حتما در این فرم قرار دهید، این کار به پیدا کردن فروشگاه شما وقتی که مشتری در خیابان است کمک می کند.

درنهایت، برای یک فروشگاه فیزیکی تعیین ساعات کاری امری مهم و ضروریست و شما باید این اطلاعات را به صورت دقیق وارد کنید.

پارامترها

  • نمایش در فوتر. به طور پیش فرض، پرستاشاپ لینکی با عنوان " فروشگاه های ما "در فوتر سایت شما نمایش می دهد. در قالب پیش فرض، این لینک در بلوک " اطلاعات " زیر صفحات محصولات ویژه نمایش داده می شود ( بهترین فروشندگان، محصولات جدید، ویژه ها و ...). می توانید با قرار دادن این گزینه روی "خیر" لینک فروشگاه ها در فوتر نمایش داده نمی شود.
  • نمایش در صفحه نقشه سایت. می توانید تعیین کنید که لینک " فروشگاه های ما " در نقشه سایت فروشگاه که لیستی تمامی صفحات سایت شما در آن قرار دارد، نمایش داده شود ( این را با فایل نقشه سایت گوگل که برای سئو استفاده می شود، اشتباه نگیرید).
  • نمایش موقعیت دهنده مغازه ساده. اگر این گزینه غیرفعال باشد در صفحه " فروشگاه های ما" یک نقشه همراه با یک کادر جستجو برای کاربر نمایش داده می شود که با استفاده از آن می تواند نزدیک ترین شعبه فروشگاه به موقعیت خود را پیدا کنید و در صورت فعال شدن این گزینه اطلاعات تمامی فروشگاه ها برای کاربر نمایش داده خواهد شد.
  • طول و عرض جغرافیایی پیش فرض. موقعیت پیش فرض فروشگاه را در نقشه شما تعیین می کند.این گزینه برای زمانی که دارای بیش از یک فروشگاه هستید مفید خواهد بود به این صورت که شما در درجه اول ترجیح می دهید مشتریانتان فروشگاه های ناحیه ای خاص را در نقشه مشاهده کنند.

جزئیات ارتباط

این بخش شما را قادر به تعیین جزئیات اصلی مربوط به فروشگاه می کند. باید تمامی فیلدها را با اطلاعات مربوط به فروشگاه مرکزی خود پرکنید، مشتری می تواند از این آدرس ها برای تماس و یا حتی ملاقات حضوری با شما استفاده کند.

این فیلدها باید به دقت پرشوند:

  • نام فروشگاه. در این فیلد نام فروشگاه خود را وارد کنید، سعی کنید حتی الامکان از نام کوتاه استفاده کنید زیرا این نام در تمامی مکاتبات و عناوین صفحات استفاده می شود.
  • ایمیل فروشگاه. از یک آدرس ایمیل رسمی برای فروشگاه خود استفاده کنید زیرا این آدرس هنگام ارسال ایمیل از طرف فروشگاه برای مشتریان مشاهده خواهد شد.  
  • شماره ثبت نام. این فیلدشماره ثبت حقوقی شرکت شما را بسته به نظام حقوقی کشور نشان می دهد. این شماره نشان می دهد که تجارت شما به طور کامل ثبت شده است و این سبب اطمینان خاطر بیش تر برای مشتریان بالقوه شما خواهد بود.
  • آدرس فروشگاه خط 1/ آدرس فروشگاه خط 2/ کدپستی/ شهر/ استان/ کشور. گزینه "استان" تنها زمانی نمایش داده می شود که کشور را انتخاب کنید، پس از آن استان ها مطابق با کشور انتخاب شده در پایگاه داده نمایش داده خواهند شد (از طریق صفحه " استان ها " از منوی "بومی سازی").
  • تلفن. برای فروشگاه خود یک شماره تلفن وارد کنید.اگر تمایلی به برقراری ارتباط با مشتریان از طریق تلفن ندارید، این فیلد را خالی بگذارید.
  • فکس. برای فروشگاه خود یک شماره فکس وارد کنید.

در نام فروشگاه از دو نقطه ( " : " ) استفاده نکنید، زیرا در این صورت ممکن است مانع کار برخی از ویژگی ها شود (برای مثال، ارسال ایمیل با شکست مواجه شود).

در صورت نیاز به دو بخش در عنوان می توانید به جای استفاده از دو نقطه از خط تیره استفاده کنید. برای مثال استفاده از "فروشگاه من- بهترین مکان برای خرید" بجای استفاده از " فروشگاه من: بهترین مکان برای خرید ".