در مقاله قبلی به بررسی کد اسکیما و کاربردهای آن پرداختیم. در این مقاله نیز قصد داریم به معرفی اسکیما ها بپردازیم و داده های ساختار یافته را بهتر بشناسیم. داده های ساختار یافته انواع متفاوتی دارد و با توجه به کاربرد و ویژگی ها از آن استفاده می‎‌شود. همراه آی پرستا باشید ….. 

معرفی انواع اسکیما

در این بخش به معرفی انواع اسکیما و کاربرد ها و ویژگی های آن می‌پردازیم  شما می‌توانید با مطالعه کاربرد و ویژگی های آن‌ها و شناسایی نیاز از نوع اسکیما استفاده نمایید.

اسکیمای سازمانی

در این اسکیما می‌توان با ثبت اطلاعاتی مثل ، نام سازمان، لوگوی سازمان، شماره تماس و راه‌های ارتباطی، آدرس و موقعیت مکانی، آدرس وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی و …. نسبت به معرفی آن سازمان (شرکت) در صفحه نتایج جستجو به کاربران اقدام کنید.

اسکیمای اشخاص

اسکیمای اشخاص فعالیتی شبیه اسکیمای سازمانی است. با این تفاوت که در این نوع اسکیما اطلاعاتی همانند، نام فرد، محل تولد، تاریخ تولد، میزان تحصیلات، آدرس محل سکونت، وضعیت ازدواج و اعضای خانواده و …. در موتورهای جستجو به نمایش گذاشته می‌شود. این نوع داده اغلب برای افراد معروف و درج بیوگرافی کاربرد دارد.

اسکیمای محصولات

این اسکیما اطلاعات مربوط به فروش محصول ، کالا و همچنین خدمات اعم از قیمت، مقدار موجودی، نظرات کاربران در مورد آن محصول و … را در صفحه نتایج جستجوی گوگل نمایش می‌دهد. 

اسکیمای ریویو ریتینگ Review/Rating

نوعی از داده های ساختار یافته است که به وسیله آن به گوگل و مخاطب نشان داده می‌شود که کاربران به هر صفحه یا محصول چه امتیازی داده اند و نظراتشان به چه شکل بوده است. امتیازات بیان شده به شکل ستاره نمایش داده می شود و گوگل با استفاده از آنها محصولات و صفحات را دارای ارزش می کند و در نوع نمایش آن‌ها تاثیر گذار است.

اسکیمای کسب‌ و کار محلی

اسکیمای کسب‌وکار محلی برای شرکت‌های محلی و یا شعب برندهای معتبر و سازمانی قابل استفاده است. بر این اساس، با توجه به این نوع داده ساختار یافته می‌توان اطلاعاتی در مورد: محل و آدرس دقیق، ساعت کاری، اطلاعات تماس، نحوه رزرو و ثبت سفارش و ….  را جهت دسترسی آسان کاربران به آن کسب‌وکار نشانه‌گذاری کرد. همچنین در صورتی که سئوی محلی برای کسب‌و‌کار شما اهمیت دارد، اکیداً پیشنهاد می‌کنیم که از این نوع نشانه‌گذاری اسکیما استفاده کنید.

 

اسکیمای بردکرامب Breadcrumb

بردکرامب در واقع لینک‌های راهنما یا نمایش مسیر یک صفحه در سایت است. با استفاده از این نوع داده ساختار یافته می‌توانید لینک‌های مسیر نتایج جستجو در یک وب‌سایت از صفحه اصلی تا صفحه مورد نظر را بدون پرش اضافی نمایش دهید. گفتنی است که این کار از سردرگمی کاربران در صفحات وب جلوگیری می‌کند و موقعیت صفحات مهم وب‌سایت شما را به آن‌ها می‌شناساند.

اسکیمای مقالات

اسکیمای مقاله مربوط به صفحاتی است که قصد داریم که آن را به‌عنوان مقاله به گوگل معرفی کنیم. این نحوه نشانه‌گذاری برای پست‌های بلاگ کاربرد بیشتری دارد و با استفاده از آن درک محتوای وب‌سایت برای موتورهای جستجوگر ساده‌تر می شود.

اسکیمای ویدیو

افرادی که به دنبال بهینه سازی ویدیو و ایندکس کردن محتوای ویدیویی در نتایج موتورهای جستجوگر هستند، می‌توانند از این اسکیما استفاده کنند. با این کار، ویدیوی شما با توضیحات تکمیلی به‌راحتی در صفحه نتایج ویدیو گوگل به نمایش در می‌آید.

اسکیمای رویداد

این نوع اسکیما برای معرفی و درج اطلاعات بیشتر درباره رویدادهایی همچون: کنسرت، همایش، وبینار، جشنواره و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ بنابراین، با این نوع نشانه‌گذاری، کاربران در جریان تاریخ برگزاری یک رویداد مهم، موقعیت مکانی، نحوه شرکت و هزینه حضور در آن قرار می‌گیرند.

اسکیمای دستور پخت

این نوع اسکیما نیز برای صفحات مربوط به دستور پخت غذا مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ لذا گوگل علاوه بر دستور طبخ یک غذا، موارد دیگری اعم از: زمان آماده‌سازی، مدت‌زمان پخت، مواد اولیه مورد نیاز، فوائد، ارزش غذایی، تصویر و غیره را نیز برای کاربران به نمایش می‌گذارد.

اسکیمای سوالات متداول FAQ

یکی از رایج‌ترین انواع اسکیما، مربوط به اضافه کردن کادر سوالات متداول در نتایج جستجوی صفحات وب‌سایت است. در واقع با کمک این نوع اسکیما شما می‌توانید سؤالات متداول کاربران را همراه با پاسخ آن را  قبل از اینکه کاربران روی صفحه مورد نظر کلیک کنند را  در صفحه نتایج جستجو نمایش دهید. این نوع نشانه‌گذاری بر افزایش رتبه نتایج، نرخ بازدید و کلیک کاربران تاثیر چشمگیری می‌گذارد. شایان ذکر است که این نوع اسکیما با وجود جدید بودن، مورد استقبال مدیران سایت‌ها و کاربران بسیاری قرار گرفته است و دلیل آن هم نمایش متفاوت پرسش‌های متداول در نتایج گوگل است.

(0 رای)
0 5 1 0
هیچ دیدگاهی وجود ندارد