کالاهای برگشتی

صفحه کالاهای برگشتی لیستی از تمامی فرایند های RMAرا به شما می دهد (مجوز کالاهای برگشتی Return merchandise authorization).

پایین صفحه، گزینه ای مبنی بر فعال کردن بازگشت کالا توسط مشتری برای شما وجود دارد ( گزینه "بازگشت فعال"). می توانید تعداد روزهایی که کالا قابل بازگشت می باشد را تعیین کنید و این تنظیمات را ذخیره کنید: اکنون مشتری قادر به ایجاد درخواست مجوز بازگشت کالا می باشد. می توانید این گزینه را ویرایش کنید یا حتی اجازه بازگشت کالا را به مشتری ندهید.

 

فرایند بازگشت: مشتریان آن را چگونه می بینند.

زمانی که شما گزینه RMA (بازگشت فعال) را در پنل مدیریت فعال می کنید، مشتری قادر به انتخاب بازگشت کالا می باشد (مدت زمان بازگشت کالا هنوز معتبر است). به منظور این کار باید مراحل زیر انجام شود:

  1. دسترسی به بخش " تاریخچه و جزئیات سفارش " در حساب کاربری.
  2. انتخاب فرم سفارش مربوط به کالایی که قصد برگرداندن آن را دارد.
  3. انتخاب محصولی که قصد برگرداندن آن را دارد با زدن تیک آن محصول. 
  4. (اختیاری) افزودن توضیح برای تیم فروش به منظور درک بهتر علت بازگشت کالا.زمانی که فرم تکمیل شد با کلیک مشتری روی " ایجاد رسید RMA " ، درخواست به مدیریت فروشگاه (یعنی شما) ارسال می شود. درخواست به عنوان " منتظر تأیید" در صفحه " کالاهای برگشتی شما " از صفحه حساب کاربری در دسترس می باشد.
  5. زمانی که فرم تکمیل شد با کلیک مشتری روی " ایجاد رسید RMA " ، درخواست به مدیریت فروشگاه (یعنی شما) ارسال می شود. درخواست به عنوان " منتظر تأیید" در صفحه " کالاهای برگشتی شما " از صفحه حساب کاربری در دسترس می باشد.

فرایند بازگشت: شما آن را چگونه می بینید.

درخواست بازگشت در پنل مدیریت نمایش داده می شود. در ابتدا RMA در وضعیت " منتظر تأیید" قرار دارد.

 فرایند بازگشت می تواند شامل چندین مرحله باشد، که در وضعیت RMA  نشان داده می شود. تعداد محدودی وضعیت در RMA وجود دارد:

    • منتظر تأیید
    • منتظر بسته بندی
    • بسته دریافت شده
    • بازگشت ناموفق
    • بازگشت موفقیت آمیز
  1. اکنون درخواست بازگشت کالا باید تأیید یا رد شود:
  2. برای مشاهده جزئیات بیش تر روی نام درخواست کلیک کنید.
  3. تغییر وضعیت برای ادامه فرایند بازگشت و یا توقف آن.
    • اگر می خواهید فرایند بازگشت متوقف شود (و مشتری موفق به بازگشت کالا نشود)، وضعیت "بازگشت ناموفق" را انتخاب کنید.
    • زمانی که بسته به دست شما رسید، وضعیت RMAرا به " بسته دریافت شده" تغییر دهید.
    • در نهایت زمانی که فرایند بازگشت کامل شد، وضعیت RMA را به " بازگشت موفقیت آمیز" تغییر دهید.
  4. اعتبارسنجی

بازگشت محصول

یک سفارش به طور کلی و یا جزئی می تواند برگشت داده شود. این کار از طریق دو دکمه موجود در نوار بالای صفحه سفارش به جای صفحه کالای برگشتی انجام می شود.

دکمه ها بسته به وضعیت سفارش تغییر می کنند. برای مثال، زمانی که سفارش در وضعیت "به دست مشتری رسیده" باشد دو دکمه " افزودن یک محصول" و "حذف محصول" تبدیل به " کالاهای برگشتی " و " استرداد جزئی " می شود.

بازگشت کالا به صورت پیش فرض فعال نیست. برای فعال کردن آن باید به صفحه "کالاهای برگشتی" در منوی "سفارش ها " رفته و گزینه "بازگشت فعال" را فعال کنید. این تنظیمات به تمامی محصولات اعمال می شود.

کالاهای برگشتی. این گزینه تنها زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که مشتری قصد بازگشت کالا را داشته باشد: پس از دریافت کالای بازگشتی، می توانید به طور مستقیم کالای مورد نظر را در فرم سفارش علامت بازگشت خورده بزنید. روی دکمه "محصولات برگشتی" کلیک کنید، ستون جدیدی با نام " برگشت " در لیست محصولات برای شما نمایش داده می شود. تیک محصول مورد نظر خود را بزنید و و تعداد محصول بازگشتی را تعیین کنید، سپس روی گزینه "محصولات برگشتی" کلیک کنید.

  • استرداد جزئی. زمانی که نیاز به بازگشت تنها بخشی از سفارش دارید و نه همه آن و یا این که مشتری محصولی را برگشت زده است از این گزینه استفاده کنید و برای اثبات حسن نیت خود و مشتری مداری یک بن تخفیف ایجاد کنید.

روی دکمه " استرداد جزئی " کلیک کنید، ستونی جدیدی در لیست محصولات با عنوان " استرداد جزئی" برای شما نمایش داده خواهد شد. تعداد محصول را تنظیم کرده و یکی از گزینه های موجود در پایین لیست را انتخاب کنید و سپس روی دکمه " استرداد جزئی" در پایین جدول کلیک کنید.

زمانی که محصولی را به عنوان برگشتی یا استرداد تنظیم می کنید، چهار گزینه زیر لیست محصولات برای شما در دسترس خواهد بود:

  • محصولاتی که در انبار قرار گرفته است. زمانی که تیک این گزینه را می زنید، پرستاشاپ محصول بازگشتی را برای فروش دوباره در نظر می گیرد و موجودی انبار برای این محصول افزایش می یابد. شما نباید زمانی که محصول شکسته و یا معیوب است این گزینه را انتخاب کنید...
  • ایجاد یک رسید اعتبار. زمانی که تیک این گزینه را می زنید، یک رسید اعتبار برای این محصول ایجاد خواهد شد. رسید اعتبار یک تصدیق از فروشگاه شماست که برای کالاهای برگشتی یا استرداد جزئی صادر شده است. مشتری می تواند از آن به عنوان رسید اعتبار برای خریدهای بعدی استفاده کند.
  • ایجاد یک کوپن تخفیف. زمانی که این گزینه را انتخاب می کنید، تخفیفی برای اقلام انتخاب شده ایجاد می شود. کوپن به صورت یک کد تخفیف ایجاد می شود که مشتری طی فرایند پرداخت می تواند از آن استفاده کند.

شما می توانید کوپن های موجود برای هر مشتری را با مشاهده صفحه مشتری ویرایش کنید: از صفحه سفارشات روی لینک نام مشتری در بخش " مشتری" کلیک کنید. در صفحه مشتری و در بخش " تخفیف ها " می توانید با کلیک روی آیکون "ویرایش" آن ها را ویرایش کنید.

  • بازگشت هزینه حمل. می توانید بازگشت هزینه حمل را برای کالای بازگشتی به عنوان تشکر مشتری انتخاب کنید.  

اگر هزینه سفارش با چک یا فیش بانکی پرداخت شده است، باید خودتان بازگشت وجه را انجام دهید و سفارش را در پنل مدیریت به عنوان بازگشت وجه به صورت دستی مشخص کنید (در صفحه سفارش).