
برای بررسی تاثیر محتوای تکراری بر روی سایت بهتر است که در ابتدا با مفهوم و ماهیت اصلی محتوا تکراری آشنا شوید. در این مطلب به صورت جامع و کامل این موضوع یعنی معنا محتوا تکراری و تاثیر آن را بر روی سئو سایت با هم بررسی خواهیم کرد. پیشنهاد ما این است که حتما این مطلب را تا انتها مطالعه کنید. همراه آی پرستا باشید ...
محتوا تکراری چیست؟
به زبان ساده در تولید محتوا متنی به محتوایی محتوای کپی و تکراری گفته میشود که چندین سایت مختلف از همان متن استفاده کرده باشند. توجه کنید که امروزه خزندههای گوگل بسیار هوشمند شدهاند و حتی با ایجاد تغییرات کوتاه و مختصر کلمات و جملات در یک متن تکراری، باز هم آنها را کپی و تکراری تشخیص میدهند. پس فکر ایجاد تغییرات کوچک در متون تکراری را از سر خود بیرون کنید.
تاثیر محتوای تکراری بر روی سئو سایت
حالا در این قسمت قصد داریم در مورد تاثیر محتوای تکراری با شما صحبت کنیم. توجه کنید که گوگل تلاش میکند تا بتواند بهترین نتایج را برای کاربران به نمایش بگذارد و تمامی سایتهایی که در این زمینه به گوگل کمک کنند رتبه خوبی را به دست خواهند آورد. اما سایتهایی که از روشهای فریبکارانه مثل محتوای تکراری و کپی استفاده کنند نه تنها جایگاه خوبی را به دست نخواهند آورد بلکه تمتیازات منفی مختلفی را به دست میآورند که هر کدام از این چالشها را در ادامه با هم بررسی خواهیم کرد.
- کاهش اعتبار سایت: واقعیت این است که با استفاده از محتوای تکراری و کپی، موتورهای جستجو مختلف قادر نیستند محتوای اصلی را تشخیص بدهند و در این زمینه سردرگم میشوند. همین سردرگمی رباتهای موتورهای جستجو در کاهش اعتبار سایت شما تاثیرگذار خواهد بود.
- کاهش رتبه سایت: از موضوعات بسیار مهم دیگر صاحبان سایت و سئوکاران، کسب رتبه بالا سایت در موتورهای جستجو است. توجه کنید که استفاده از مطالب کپی و تکراری منجر به کسب امتیاز منفی و در نتیجه کاهش رتبه سایت خواهد شد. تمامی موتورهای جستجو تلاش دارند تا مطالبی را به کاربر نمایش دهند که منحصر به فرد و یونیک باشد.
- هدر رفتن بودجه خزش: تمامی موتورهای جستجو دارای خزندهها و رباتهای مختلفی هستند که صفحات سایتها را بررسی و ایندکس میکنند. تکراری بودن مطالب و محتواها باعث میشود که منابع و زمان این رباتها هدر رود. همین موضوع باعث میشود ایندکس صفحات سایت شما دچار مشکل شود یا اینکه دیرتر ایندکس شود.
- تجربه کاربری نامناسب: از همه این موضوعات مهمتر این است که محتوای تکراری و یا کپی باعث ایجاد نارضایتی کاربر میشود. کاربری که با محتوای تکراری سایت شما مواجه شود احتمالا به سرعت از سایت شما خارج میشود و حتی الامکان دیگر وارد سایت شما نخواهد شد که این موضوع خود باعث کاهش ترافیک سایت و در نتیجه کاهش رتبه شما در موتورهای جستجو خواهد شد.
راههای مقابله با محتوای تکراری
حالا که با محتوای تکراری و تاثیرات آن بر روی سئو سایت مواجه شدیم بهتر است که کمی هم در مورد روشهای مقابله با آن با شما صحبت کنیم.
- ریدایرکت 301: همانطور که میدانید حذفات صفحات تکراری سایت به این راحتی نیست و خود میتواند چالشهای جدیدی را ایجاد کند. برای رفع این مشکل بهتر است که از ریدایرکت 301 برای انتقال این صفحات به صفحات مرتبط دیگری استفاده کنید.
- استفاده از تگ Canonical: یکی از تگهای مهم و کاربردی برای صفحات تکراری و مشابه تگ Canonical است. این تگ به شما کمک میکند تا به موتورهای جستجو اعلام کنید که محتوا اصلی کدام است.
- تولید محتوای منحصربهفرد: سادهترین و بهترین راه برای مقابله با محتوا تکراری، تولید محتوا صد در صد یونیک و منحصر به فرد است. محتوا یونیک و منحصر به فرد بزرگترین کمک را به سایت شما خواهد کرد و بهترین نتیجه را در بلند مدت برای سایت شما خواهد داشت.
کلام آخر
در نهایت به این موضوع توجه کنید که استفاده از محتوای تکراری و یا محتوا کپی تاثیر منفی زیادی بر روی سئو سایت شما خواهد داشت. بهترین راهحل برای مقابله با داشتن محتوای تکراری و مشابه، تولید محتوا یونیک و منحصر به فرد برای سایت است. این موضوع کمک زیادی به تجربه کاربری خوب و در نهایت رضایت کامل کاربران خواهد کرد. از طرفی رباتها و خزندههای گوگل به خوبی در سایت شما عملیات خزش و ایندکس مطالب را انجام خواهند داد. در صورتی که با سایتی با محتواهای تکراری زیادی رو به رو هستید برای رفع مشکلات آن بهتر است که از یک فرد یا تیم سئو متخصص استفاده کنید.