محصول هسته اصلی فروش فیزیکی و سایت فروشگاهی است. تولید محتوای محصول نیز نقطه عطف این مسئله است. در صورتی که محتوای محصول به خوبی تولید شود. فرآیند فروش به خوبی رقم می‌خورد. در ادامه این مقاله همراه آی پرستا باشید تا با نکات تولید محتوای محصول و تفاوت آن با فروش فیزیکی آشنا شوید.

 

راه اندازی سایت فروشگاهی رایگان با فروشگاه ساز رایگان پرستاشاپ

محتوای محصول در فروشگاه فیزیکی

در فروشگاه فیزیکی زمانی که مخاطب به شما مراجعه می‌کند. نیاز هست بعد از مشاهده محصولات توضیحات تکمیلی را برای خرید و جلب رضایت وی برای او بازگو کنید. بدین طریق مخاطب شما در صورتی که آن محصول نیازش را رفع نماید ، برای خرید آن محصول قانع می‌شود و خرید را انجام می‌دهد.

تاثیر محتوایی که با مشاهده اطلاعات درج شده روی محصول و توضیحات تکمیلی فروشنده خریداری شود دقیقا همان چیزی است که ما به دنبال آن هستیم.

 

محتوای محصول در فروشگاه اینترنتی و آنلاین

اما محتوای محصول در فروشگاه اینترنتی و آنلاین کمی دشوارتر و زمانبرتر از نوع فیزیکی ان است. در تولید محتوای محصول برای فروشگاه اینترنتی و آنلاین نیاز هست تمامی مواردی که در فروش فیزیکی قابل مشاهده و لمس هست را یادداشت کنید.

مثلا در خرید فیزیکی ابعاد، اندازه، پوشش سطحی محصول به وضوخ قابل مشاهده و لمس است. در ادامه به بیان ویژگی های تولید محتوای محصول می‌پردازیم:

 

مشخصات فیزیکی

مشخصات فیزیکی محصولات در خرید فیزیکی کاملا مشهود و مشخص است اما در خرید آنلاین ذکر ابعاد، اندازه ، اشکال هندسی ، جنس ، رنگ ، وزن می‌تواند یادداشت شود.

تصور بفرمایید هنگام خرید تلفن همراه ابعاد آن ، اندازه آن ، وزن آن ، جنس آن و حتی اقلام موجود در بسته آن نظیر شارژر و هنذفری ، دفترچه و .... می‌تواند ذکر شود.

 

مشخصات فنی

هر محصولی در هر حوزه و موضوعی دارای اطلاعات فنی و داخلی زیاد و کمی است.
مثلا تلفن همراه دارای پردازنده ، حافظه ، رم ، باطری و .. است.

کتاب دارای اطلاعات نویسنده ، موضوع ، بخشی از متن ، اطلاعات چاپی و فهرست است که می‌تواند برای خرید مخاطب را ترغیب نماید.

تصویر مناسب

یکی از موضوعاتی که اهمیت بسیاری در تولید محتوای محصول دارد تصاویر است. هر قدر هم متن دقیق و بکری بنویسید باز هم تاثیر تصویر را نمی‌توان نادیده گرفت. با تصویر مناسب مخاطب به راحتی می‌تواند محصول را مشاهده نماید.

چند نکته مهم در رابطه با تصویر محصول:

نور مناسب از ارکان اصلی تصویر برداری محصول است.

سعی کنید از ابعاد مختلف محصول ، تصویر تهیه کنید.

از رنگ های مختلف محصول ، تصویر تهیه نمایید.

در صورتی که بر روی محصول شناسه و بارکد اصالت وجود دارد آن را به نمایش بگذارید.

و .....


ویدیو را فراموش نکنید

در صورتی که برایتان مقدور است، از محصولات خود ویدیو تهیه کتید و آن‌ها را در معرض دید مخاطبان قرار دهید. ویدیو های شما شرایط را همانند فضای فیزیکی تعبیه می‌کنند و می‌تواند توضیحات کاملی را در رابطه با محصول در آن‌ها مشاهده نمود.


محصولات را بهینه سازی کنید

نکته قابل تامل دیگر این است که هنگام تولید محتوای محصول به سئو کردن آن نیز توجه داشته باشید. با انجام این موضوع می‌توانید تعداد مخاطبان بیشتری را به سایت و صفحه محصولات خود هدایت کرده و احتمال فروش محصولات شما بیشتر خواهد شد.

 

(0 رای)
0 5 1 0
هیچ دیدگاهی وجود ندارد