لینک سازی، راه های ارتباطی، تجربه کاربری، تبلیغات گوگل و مواردی از این دست. این ها همگی جنبه های مهمی هستند که باید روی آن ها تمرکز کنید تا در رقابت پیروز باشید و تنها در اوج باشید. اما بخش مهم دیگری در حوزه بازاریابی وجود دارد که معمولا مورد غفلت قرار می گیرد و اگر شما، به عنوان صاحب کار، از آن غافل شوید، می تواند موجب سقوط شما شود. اگر به آمار نگاهی بیاندازیم، رعایت کپی رایت در نوشتار بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد و در واقع این همان جایی است که باید روی آن متمرکز شوید. به خصوص گوگل علاقمند به متون طولانی و با اطلاعات زیاد است. این بدین معناست که این متون معمولا نتایج بالاتری را به عنوان پاداش در موتورهای جستجو دریافت می کنند. اگرچه گوگل تنها کسی نیست که برای مطالب پر مغز کپی رایترها غش و ضعف می کند - در واقع، در مورد بازدید کننده ها نیز این مورد صادق است، که نرخ تبدیل را به شدت بالا می برد.

تمرکز این مقاله نیز جای تعجب ندارد، پس آیا می خواهید بیشتر در مورد این که چرا باید روی متون محصول و شاخه های خود متمرکز شوید بدانید؟ پس، عینک های خود را تمیز کنید و با ما همراه باشید تا این موضوع را عمیق تر بررسی کنیم همراه با ترفندها و نکته ها.

بگذارید متون شما ستاره فروش شما باشند

در فروشگاه های فیزیکی، کارکنان آماده فروش یا پاسخگویی به سوالات متعدد مشتریان هستند. به صورت آنلاین اگرچه شما این فضیلت را ندارید، اما همچنان می توانید یک ستاره فروش را برای بستن قرارداد با مشتریان خود استخدام کنید. این فروشنده متون شماست، و این موضوع ثابت شده که متون مناسب می توانند به طور چشمگیری نرخ فروش را افزایش دهند. به طور مشخص، متن باید بفروشد اما در عین حال باید واقعیت را در مورد محصول بیان کند و برای مشتری این قابلیت را فراهم کند تا اطلاعات کافی برای یک انتخاب صحیح در اختیار او قرار دهد. مشتریان دوست ندارد برای شما پیام بنویسند و یا تماس بگیرند. اگر آن ها نتوانند اطلاعات کافی و مناسبی بدست آورند به سرعت به رقیب شما مراجعه خواهند کرد پیش از آن که سر خود را بچرخوانید. در ادامه در این مقاله به شما خواهیم گفت چطور همه چیز را مرتب کنید تا مشتری بتواند اطلاعات شما را پیدا کند - اما فعلا به بحث فروش برگردیم.

متون محصول باید مشخصا روی محصول تمرکز داشته باشند، چراکه مشتری در پروسه خرید قصد خرید آن را دارد. بنابراین نباید فقط توضیحات بیهوده بنویسید بلکه به جای آن باید توضیح دهید محصول شما قرار است چه مشکلی را حل کند، پس از آن توضیحات را در مسیر ثابتی بنویسید. از چه عملکردهایی استفاده می کند؟ عمر مفید آن چقدر است؟ به چقدر فضا نیاز دارد؟ چه زمانی به دست مشتری می رسد؟ مشتری باید پاسخ تمام سوالات خود را دریافت کند اگر نه همانطور که قبل تر اشاره شد در دنیای فرصت ها و رقابت ها، ثانیه های زیادی زمان نخواهد برد که مشتری به رقیب شما مراجعه کند.

نتایج نشان می دهد که 23% مشتریان خرید خود را رها می کنند اگر نتوانند اطلاعات کافی بدست بیاورند، بنابر این محض رضای خودتان هم که شده همه چیز را پوشش دهید، حتی چیزهایی که بنظرتان خیلی واضح می آید.

متن شاخه نوع متفاوتی از متن است، زیرا در اینجا شما باید طول را اولویت بندی کنید تا هدف را بفروشید - نه محصول را. باید سوراخ روی دیوار را بفروشید نه دریل را! علاوه بر آن، شاخه باید عمومی تر باشد، چرا که تنوع خیلی بیشتری در انتخاب ها وجود خواهد داشت و شما ممکن است هیچ وقت به معرفی برند یا محصول خود در این صفحه نپردازید - پوف، آن چیزی که از دست می رود مشتریان شما هستند، و آن ها هیچ گاه باز نخواهند گشت اگر این همه اشتباه کنید.

همانطور که متون خود را توسعه می دهید، شما باید مشخصا به اطلاعات واقف باشید، اما در همان زمان، برای شما حیاتی است تا مشکلات و خطاهای نوشتاری را ریشه کن کنید. مصرف کنندگان به این طور چیزها بسیار حساس هستند، و اگر شما صفحه ای پر از خطا داشته باشید، اعتبار خود را از دست خواهید داد - و فرصت شما برای افزایش نرخ تبدیل بسیار کاهش خواهد یافت. شما می توانید اینجا در این باره بیشتر مطالعه کنید.

متون خود را با ویدیو پشتیبانی (جمع بندی) کنید

متون معمولا به تنهایی هم کارایی دارند، اما اگر می خواهید نرخ تبدیل خود را افزایش دهید، می توانید اطلاعات محصول را در یک ویدیو جمع بندی کنید، طوری که همه اطلاعات مهم در آن ارائه شود. همواره در طول زمان ثابت شده است که ویدیوها خیلی خوب با قلب سخاوت مند افراد صحبت می کنند و کارت های بانکی سریع تر از کیف پول خارج می شوند، زمانی که یک بخش بصری اطلاعات مورد نیاز را فرآهم می کند.

آمار افزایش ترافیک و بازدید با استفاده از بازاریابی ویدیویی

منبع: socialmediatoday

همانطور که از نتایج بالا پیداست، ویدیوها می توانند بسیار تاثیر گذار باشند، چه در زمانتبدیل نرخ بازدید کننده و همچنین وقتی که تمامی اطلاعات شما در متون شما گنجانده شده است، شما در یک قدمی هدف خود خواهید بود. نیازی نیست ویدیو حتما به طور حرفه ای تهیه شده باشد، صرفا صحبت در مورد محصول همراه با یک راهنما - و یا حتی فقط نمایش آن - تصویر بهتری به مشتری از آنچه که می خواد بخرد خواهد داد. جلوه های بصری همیشه تفاوت ایجاد می کنند، و این سخت است که چیزهای مختلف را در متن نوشتاری شرح دهید، بنابراین بهتر است همیشه یک ویدیو پشتیبان برای محصول خود تهیه کنید.

روی لایه بندی خود تمرکز کنید

آیتم بعدی در دستور جلسه بستگی آنچنانی به متون شما ندارد، اما از جهت نحوه ظاهر شدن توضیحات محصولات و دسته بندی های شما دارای اهمیت است. متن به خودی خود مشخصا زیاد جذابیت ندارد، و متن خالی تقریبا همچون قفسه های خالی سوپرمارکت یا لباس فروش محله شما کسل کننده هستند. به همین دلیل شما باید آن را آراسته کنید، همانند کاری که با ویدیو کردید، اما در عین حال، تمام اجزای UX باید در جای خود قرار گیرند تا مشتری بتواند متوجه شود چطور در صفحه گشت و گذار کند. برای نرخ تبدیل خیلی تاثیرگذار نیست که مشتری برای پیدا کردن محصولات مورد نیاز خود مجبور به مرور کل فروشگاه باشد. این باید کاملا واضح باشد. همین موضوع برای وب فروشگاهی شما صادق است، که محصولات مشابه باید نمایش داده شوند، حتی زمانی که مشتری در حال تماشای یک محصول خاص است.

علاوه بر آن، بسیار مهم است که متن شما قابل فهم باشد. وگرنه بدون حتی یک پاراگراف می تواند یک بلوک طولانی خسته کننده باشد. همچنین علامت گذاری اطلاعات مهم امری ضروری است، که به مشتری اجازه دهید به مهم ترین اطلاعات راحت تر از بقیه دسترسی داشته باشد. مثالی از یک شرکت که این موارد را به خوبی رعایت کرده شرکت Zederkof است.

نمایی از صفحه محصول سایت zederkof

منبع: Zederkof

این سایت نمایی واضح را برای مشتری فرآهم می کند: اطلاعات محصول به خوبی جدا شده اند، توصیه ها ارائه شده اند و همچنین پیشنهاداتی از سایر محصولات که با محصول فعلی همخوانی دارند قابل رویت هستند. مازاد بر این ها، قیمت، نحوه حمل و تحویل به خوبی لیست شده اند، که پاسخ تمامی سوالات مشتری را فرآهم می کنند. علاوه بر آن، همه چیز ظاهری زیبا دارد، که اگر می خواهید مشتری از فروشگاه شما خرید کند، آغاز و فرجام خواهد بود.

متن مناسب در موتورهای جستجو موفق خواهد بود

متون راهی به سوی قالب مشتریان هستند، اما در عین حال دریچه ای به سوی قلب گوگل نیز می باشند. این به این دلیل است که موتورهای جستجو تنها از محتوایی که حس می کنند برای مشتریان مناسب هستند استفاده می کنند، پس چرا این محتوای شما نباشد؟ زمانی که شما متونی طولانی، همراه با جزییات و اطلاعات و تاثیرگذار داشته باشید مشتریان کمی زمان بیشتری را در فروشگاه شما سپری خواهند کرد، که به خودی خود مهر تاییدی برای شما خواهد بود. زمانی که مردم در سایت شما سپری می کنند، تاثیر بسزایی در رتبه فروشگاه شما خواهد داشت. اگر مشتریان متون شما را می خوانند، ویدیوها را مشاهده می کنند و احتمالا در صفحات مختلف فروشگاه شما می گردند، زمان زیادی را در فروشگاه شما صرف می کنند. زمان صرف شده در سایت، شما چه فکر می کنید؟ این مدت زمانی است که بازدید کننده برای سایت شما صرف می کند، هرچه این طمان طولانی تر باشد، نتیجه بهتر خواهد بود. متوجه شدید، این کار باعث می شود گوگل فرض را بر این بگذارد که این محتوا جذاب و حاوی اطلاعات مفید است و این چیزی است که موتورهای جستجو با در نظر گرفتن رتبه ای بهتر به آن پاداش می دهند.

حال، ما چندین بار اشاره کردیم که طول متون شما با رتبه بندی شما مرتبط است. این به دلیل این است که در متون طولانی، عبارات قابل جستجوی بیشتری را درج می کنید، همچنین معمولا متون طولانی حاوی اطلاعات و جزییات بیشتری هستند. اگرچه، اگر چیز زیادی برای گفتن ندارید، روی متون طولانی تمرکز نکنید. بیهوده گویی همیشه نتیجه منفی دارد و خیلی سریع باعث کاهش زمان سپری شده در سایت می شود، چرا که مردم سایت شما را ترک می کنند.

متون خود را با در نظر داشتن عبارات قابل جستجو بنویسید

چاشنی کلمات کلیدی دیگر از دور خارج شده است اما این بدان معنا نیست که شما باید عبارات قابل سرچ و LSI ها (عبارات قابل سرچ مرتبط) را دور بریزید. واردسازی آن ها بسیار حائز اهمیت است، که بتوانید به کلمات کلیدی مرتبط با سوالات در مورد محصول و دسته بندی خود رتبه دهید. این کار می تواند نرخ فرار را کاهش دهد چرا که مشتری بیشتر جذب محصول شما خواهد شد، چون آن ها محصول شما را با جستجوی عبارات مرتبط در جستجوهای خود پیدا می کنند. با تجزیه و تحلیل یک لغت جستجو شده، شما به سرعت می توانید طرح کلی از حجم، اهداف و رقابت لغات مختلف داشته باشید، بنابراین شما می توانید هنگام نوشتن تقسیم بندی کنید و آن هایی را انتخاب کنید که بیشترین ارتباط را دارند. این برای شما بهترین نتیجه را رقم خواهد زد، و اگر این را در دستور کار خود هنگام تولید متون قرار دهید، خیلی زود تاثیر بسزای آن را در افزایش ترافیک ارگانیک خود مشاهده خواهید کرد. این نیز یکی دیگر از نتیج تصادفی کمک کننده در رتبه جستجوی های شما می باشد، زیرا ترافیک بالا برای گوگل تاثیر گذار است، طوری که احتمالا یک یا دو امتیاز در ارزیابی کلی شما در نظر می گیرد، و این می تواند تاثیر زیادی در انتقال شما به صفحه اول نتایج جستجو داشته باشد.

متون محصول و شاخه ممکن است بی اهمیت به نظر برسند اما اینگونه نیست. عدم انجام صحیح آن می تواند هزینه سنگینی برای شما داشته باشد، اما برعکس انجام صحیح آن می تواند رشد زیاد و موفقیت را در پی داشته باشد.

منبع: Here’s Why You Should Prioritize Your Product and Category Texts

(3 رای)
5 5 1 3