در این مقاله به پیدا کردن نکته هایی در مورد تجربه مخاطبان و خوانندگان مطالب سایت، نگارش بر اساس اصول محتوای متنی سئو شده ، کیفیت محتوا و تهیه چک لیست سئو محتوا و رعایت آن قبل از انتشار می‌پردازیم، همراه ما باشید:

شما هیچ وقت برای سرگرمی دست به قلم نمی‌شوید و به تولید محتوای متنی نمی‌پردازید. هنگامی که تصمیم می‌گیرید زمانی را برای تولید محتوا اختصاص دهید حتما هدف و دلیل خوبی دارید. معمولاً ، این کار برای افزایش رتبه بندی و نرخ تبدیل شما ، ایجاد تعامل یا ارائه آموزش برای مخاطبان است.

 

هر دلیلی داشته باشید، نیاز است مراحل خاصی را برای نگارش محتوای متنی سئو شده رعایت کنید تا هم رضایت کاربران سایت را داشته باشید و هم موتورهای جستجو را قانع کنید که به شما رتبه بدهند.

 

در این مقاله نحوه ایجاد محتوای متنی سئو شده، رعایت پارامترهای خوانایی و استانداردهای کیفیت محتوا را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

در پایان هر بخش ، فهرستی از سوالات را مشاهده خواهید نمود که قبل از انتشار نیاز است به آنها پاسخ دهید.

 

مراحل نوشتن محتوای وب کاربر پسند

 

عنوان صفحه مشخص می‌کند که در مخاطب قرار است با چه محتوایی روبرو شود

 

عنوان صفحه شما یکی از مهمترین پارامترهای رتبه بندی صفحات است. این متنی است که کاربران در نتایج جستجو و همچنین در سربرگ پنجره مرورگر هنگام ورود به صفحه مشاهده می کنند.

به همین دلیل است که باید پر رقابت‌ترین و پر جستجوترین کلمات کلیدی خود را در ابتدای عنوان قرار دهید ، اما دقت کنید که در استفاده از آن زیاده روی نکنید.

نکته: همچنین لازم نیست نام شرکت و یا برند را در عنوان صفحه درج کنید. این به رتبه بندی صفحه کمکی نمی کند.

به جای آن ، تمرکز خود را به استفاده درست و صحیح از کلمات کلیدی در عنوان آن گذاشته با هم برای موتورهای جستجو مناسب باشد و کاربران را بیشتر جذب کنند.

مطمئن شوید که انتظارات را برآورده کرده اید ، در غیر این صورت تعداد زیادی بازدید کننده را مشاهده خواهید کرد که پس از مشاهده محتوای متنی سئو شده از صفحه خارج می شوند.

 

عنوان صفحه نیز باید ارزش کلیک داشته باشد

اگر برای یافتن عنوان صفحه ای خلاقانه که مخاطب را ترغیب کند، طول آن بیش از اندازه نباشد و هدف محتوا را روشن می کند ، مشکل دارید به Google بروید و کلمه کلیدی اصلی را تایپ کنید.

نتایج موجود را مشاهده کنید و ببینید که آنها از چه عبارت هایی استفاده کرده‌اند. عبارت های استفاده شده و ترکیبات آنها می‌تواند ایده‌های خوبی به شما بدهد.

 

عنوان خود را به شکل داستان بیان کنید

نوشتن و بیان کردن مطالب که به صورت داستانی باشد باعث می‌شود مخاطبان مدت زمان بیشتری را در سایت بمانند و سر گرم مطالعه باشند.

اگر موضوع را به ترتیب و با دقت فراوانی بیان کنید ، مخاطبان از آن خسته نخواهند شد و به مطالعه ادامه می‌دهند.

مثلا به این مثال توجه کنید:

عنوان پخت سیب زمینی پنیری خوشمزه را در نظر بگیرید.

H1 : دستور پخت سیب زمینی پنیری

H2 :بهترین روش پخت سیب زمینی پنیری

 H2:با پخت سیب زمینی چه سرو می کنید؟

 H2:چه گوشتی با سیب زمینی بهتر است؟

 H3:مواد تشکیل دهنده

 H3:دستورالعمل ها

 H3:نظرات

 

هنگامی که نحوه پخت سیب زمینی پنیری را درک کردید ، می خواهید بدانید که چه چیزی باید با آن سرو کنید و به طور کلی چه نوع گوشتی با سیب زمینی بیشتر مطابقت دارد.

 

در نگارش محتوای متنی سئو شده این نوع ساختار نه تنها یک داستان را بیان می کند ، بلکه به همه چیزهایی که باید در مورد محتوا بدانید می‌پردازد. به این ترتیب درک درستی از سرو سیب زمینی پنیری به خواننده می‌دهد.

 

اگر مخاطب شما پاراگراف های کوتاه دوست دارد ، پاراگراف های کوتاه بنویسید.

 

استاندارد خاصی در مورد تعداد کلمات استفاده شده در جمله وجود ندارد. همچنین این موضوع در مورد طول پاراگراف‌ها نیز صدق می‌کند.

تقریبا تمامی بازاریابان محتوایی و حتی گوگل این موضوع را بیان کرده اند که : استفاده از پارگراف‌های کوتاه‌تر، لیست‌ها و جملات کوتاه مورد تایید مخاطبان است و برایشان جذاب‌تر است.

البته این موضوع نسخه‌نهایی برای تمامی خوانندگان و تمامی محتواها نیست. برخی از محتواها با توجه به مخاطبانش و نیاز های موجود لازم است به شکل دیگری (پاراگراف و جملات بلندتر) نگارش شود.

نتیجه

راه حل نهایی برای نگارش محتوای متنی سئو شده ، توجه به جامعه مخاطبین شما و موضوع مقالات شما دارد. شما باید روی نوشتن محتوایی که مخاطبتان دوست دارد تمرکز کنید و دنبال فرمول  خاصی نگردید. در ادامه جزئیات بیشتری را بیان می‌کنیم.

 

 

لینک داخلی ایجاد کنید.

 

یک راه آسان برای اینکه ورودی های شما از سایتتان خارج نشوند و به گوگل برگردند استفاده از لینک داخلی در متن است. این موضوع خیلی ایده آل است که بتوانیم بازدید کنندگان را طولانی تر در سایت خود نگه داریم. با این روش آن‌ها بیشتر با برند ما آشنا می‌شوند و همچنین امکان استفاده از خدمات و یا خرید محصولات بیشتر می‌شود.

همچنین موضوع ایجاد لینک داخلی از دید موتورهای جستجو به این دلیل اهمیت دارد که با ایجاد لینک داخلی بسیار بین مطالب مربوط به هم، آن‌ها شما را به عنوان مرجع و متخصص در حوزه فعالیت می‌شناسند و اعتبار و ارزش شما بالاتر می‌رود.

نکنه مهم: دقت نمایید که لینک داخلی بیاد بین محتوای متنی سئو شده و موضوعات مربوط داده شود تا هم برای مخاطب و هم برای موتورهای جستجو تاثیر گذار باشد.

 

فایلهای تصویری و گرافیکی به محتوای خود اضافه کنید.

تصاویر و فایلهای گرافیکی ارزش بیشتری به مطالب شما می‌دهند. آن‌ها باعث می‌شوند که نکات بیشتر دیده شود، موضوعات با شفافیت بیشتر بیان شود و درک مطالب را ساده تر می‌کنند.

نکته قابل بحث در این مورد این است که آگاه باشید هیچ قاعده خاصی در مورد تعداد تصاویر لازم برای استفاده در مطلب وجود ندارد. حتی در مورد رنگ و نوع آن‌ها این مسئله صادق است. بهترین روش این است که با توجه به نیازی که مطالب دارند از فایل های تصویری استفاده کنید.

 

تگ ALT یا همان متن جایگزین را بهینه کنید

در تولید محتوای متنی سئو شده متن جایگزین تصاویر به درک بهتر موضوع آن کمک می‌کند. سعی کنید توصیف مناسبی از آن ارائه دهید.

 

حجم فایل را فشرده کنید

فایلهای تصویری دارای حجم نسبتا بالایی می‌باشد. هنگام بارگذاری سعی کنید تا جایی که به کیفیت تصویر صدمه وارد نشود، فایل‌ها را از نظر حجم بهینه کنید.

 

نمایش تصاویر در تلفن همراه و دسکتاپ را بررسی کنید

با توجه به استفاده مخاطبان از چند نوع رزولوشن سعی کنید نوع نمایش فایل‌ها را در تلفن همراه و دسکتاپ بررسی کنید و از نمایش صحیح آن اطمینان حاصل کنید.

 

ادامه دارد...

 

(0 رای)
0 5 1 0
  • شهریار احسانی
    1400-08-26

    مطلب خیلی خوبی بود. برای تمامی کسب و کارهای که در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعالیت می کنند و می خوان در گوگا دیده بشن بسیار مفید. موفق باشید

    پاسخ مدیر:

    خوشحالیم که براتون کاربردی بوده