آیا می دانید 39% ترافیک عموم فروشگاه های اینترنتی از طریق جستجو هدایت می شوند؟

این دلیل اصلی است که چرا وب سایت فروشگاه اینترنتی شما باید در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) ظاهر شودیا هیچ وقت توسط کاربران علاقمند دیده نخواهید شد. اینجاست که اهمیت سئو (SEO) فروشگاه اینترنتی مشخص می شود.

زمانی که این کار به درستی انجام شده باشد، سئو اجازه می دهد که فروشگاه های اینترنتی بدون نیاز به پرداخت هزینه تبلیغات به مخاطبان هدف خود دست پیدا کنند. البته، هدایت کاربران به سایت فقط نیمی از کار است. هنگامی که آن ها شما را پیدا می کنند، شما باید با تصاویر تاثیر گذار، محتوای متقاعد کننده و سایر موارد آن ها را جذب کنید.

به این فکر می کنید که چطور قرار است صفحات محصول خود را بهینه سازی کنید تا به بهترین نتایج دست پیدا کنید؟ ما به شما خواهیم گفت.

از تصاویر و ویدیوهای جذاب استفاده کنید

استفاده از تصاویر و ویدیوهای جذاب برای محصولات

97% نتایج صفحه یک موتورهای جستجو حداقل دارای یک عکس در آن صفحه هستند. علاوه بر آن، 33.16% می خواهند چند تصویر مشاهده کنند در عین حال 58.03% تصاویر 360 درجه از محصول مشاهده کنند. این امری کاملا عادی و طبیعی است چرا که آن ها نمی توانند قبل از خرید محصول را به صورت واقعی ببینند، لمس کنند یا آن را تست کنند.

اغلب اوقات، تصاویر و ویدیوهایی که مشتری مشاهده می کنند مشخص می کنند که او خرید می کند یا خیر. استفاده از تصاویر با کیفیت بالا با نورپردازی مناسب به بالا بردن اهمیت محصول و ویژگی های آن کمک خواهد کرد. هم چنین، درج تصاویر از محصول در زندگی روزمره به مشتریان کمک خواهد کرد تا آن محصول را در زندگی خود تصور کنند و نوعی ارتباط احساسی با آن برقرار کنند.

به طور مشابه، درج ویدیوهایی به شکل تبلیغاتی، ارائه اطلاعات در خصوص نحوه کارکرد محصول (خودت انجام بده DIYs) و پیش نمایشی مشتری را قادر می سازند تا ببینند چگونه این محصول برای زندگی آن ها مناسب است و چطور قرار است مشکلات آن ها را حل کند. این کار آن ها را برای خرید بیشتر ترغیب خواهد کرد.

محتوای با جزییات فرآهم کنید

به طرز عجیبی 88% خریداران اعتقاد دارند اطلاعات با جزییات از محصول بسیار حائز اهمیت است. علاوه بر اهمیت دادن به تصاویر و ویدیوها، باید به خوبی اطلاعات کامل و عمیق از ویژگی ها و مزایای محصول فرآهم کنید.

توضیحات محصول شما باید مختصر، در عین حال جذاب باشد. تُن برند (هویت بصری برند) را در سرتاسر آن رعایت کنید، از سرتیترها و زیر عنوان های مرتبط استفاده کنید و نکات مهم را علامت گذاری کنید تا خواناتر باشند. اطمینان حاصل کنید که محتوای صفحه برای سئو بهینه سازی شده باشند و شامل کلیدواژه ها و عبارات مرتبط باشند تا بدین شکل در صفحات نتایج موتورهای جستجو رتبه بهتری بگیرند و در نتیجه مشتریان بیشتری را به خود جذب کنند.

از بهینه سازی برای موبایل اطمینان یابید

بهینه سازی فروشگاه اینترنتی برای موبایل

در سال 2018، مرورگر موبایل انتخاب اول برای جستجوی آنلاین میان 44% از بزرگسالان آمریکا بود. علاوه بر آن، انتظار می رود 54% از عموم فروش فروشگاه های اینترنتی در آمریکا تا سال 2021 از طریق تجارت موبایلی (m-Commerce) انجام پذیرد.

علاوه بر همه این ها، به روز رسانی گوگل در خصوص تقدم ایندکس نتایج موبایل بهینه سازی وب سایت و صفحات محصول را برای غنی سازی تجربه کاربری جهت کار با دستگاه ها و پلتفرم های مختلف و همچنین کمک به آن ها برای خرید در هر مکان و هر زمان، تسهیل و تسریع فرآیند پرداخت در کنار ایمن سازی آن گریز ناپذیر می کند.

با درج امتیازها و نقدهای مشتریان اعتماد سازی کنید

اعتماد سازی در فروشگاه اینترنتی با درج امتیاز و نقدهای کاربران

امتیازدهی و نقدهای صادقانه محصول شبهات مشتری را برطرف می کند و آن ها را به خرید از شما تشویق می کند. خریداران مدرن به نقدهای آنلاین همچون یک توصیه شخصی که خودشان برای ایجاد اطمینان به دیگران می کنند به نقدهای آنلاین اعتماد دارند. در واقع، 86% از مصرف کنندگان نقدهای فروشگاه را مطالعه می کنند (که 95 درصد آن ها شامل افراد 18-34 سال هستند).

مشتریان اگر از محصول رضایت داشته باشند در مورد آن نقدهای فوق العاده ای می نویسند. اگر می بینید که یک مشتری در مورد محصول شما نقد و نظری درج نمی کند، به طور محترمانه ای به صورت ایمیلی از ایشان می توانید درخواست کنید. مطمئن شوید که دستور عمل ها و لینک های مورد نیاز را در آن درج کنید. همچنین می توانید به آن ها قابلیت درج فوری تا 5 ستاره را پیشنهاد کنید.

نقدهای منفی باید کم باشند و به عنوان یک پیشنهاد برای بهبود در نظر گرفته شوند. نرخ سالمی از میزان نقدهای مثبت و منفی می تواند باعث اعتماد سازی در فروشگاه شما شود. پس از حل مشکلات مشتریان می توانید محترمانه از آن ها درخواست کنید تا نقد خود را آن طور که می خواهید تغییر دهند. این کار به شما کمک خواهد کرد تا برای خود اعتبار و وفاداری ایجاد کنید.

بهترین راهکارهای سئو را انجام دهید

تعداد کمی از بهترین راهکارهای سئو که به شما کمک می کنند بدون خطا محتوای سازگار با سئو تولید کنید در زیر اشاره شده اند:

  • از کلیدواژه اصلی در عنوان صفحه و توضیحات متا استفاده کنید. علاوه بر آن، این المان ها را تا حد امکان جذاب درج کنید تا مشتری برای کلیک رو آن ها ترغیب شود.
  • از لینک دهی داخلی استفاده کنید تا مشتری بیشتر در سایت شما گشت و گذار کند. اگر بتوانید آن ها را در سایت خود نگه دارید، احتمال خرید آن ها از شما بیشتر خواهد شد. همچنین این لینک ها، به بات های موتورهای جستجو کمک می کند تا راحت تر در سایت شما جست و خیز کنند، که این به این معناست که حرکت رتبه شما به طرف شمال خواهد بود!
  • محتوای وب سایت شما باید به روز، اورجینال و جذاب باشد. نکات مختلف را به صورت سرتیترها/زیر عنوان ها بخش بندی کنید و برای هر یک از آن ها توضیحات مناسب شامل کلیدواژه های مرتبط درج کنید.
  • استفاده از ریچ اسنیپت ها باعث می شود موتورهای جستجو اطلاعات بخش های مختلف صفحه شما را بهتر درک کنند. این کار، در نتیجه، کمک خواهد کرد تا توضیحات محصول شما رتبه بهتری بگیرند و نرخ کلیک بالاتری را کسب کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص انتخاب های مختلف ریچ اسنیپت ها برای موجودی ها، قیمت ها و نقدهای محصول به سایت schema.org مراجعه کنید.
  • تمامی تصاویری که برای محصولات خود استفاده می کنید باید شامل توضیحات ALT بهینه باشند که کمک می کند تا کاربران ابزارهای مطالعه-الکترونیکی (معمولا نابینایان) درک بهتری از محتوای درون تصویر داشته باشند. در واقع، گوگل وب سایت هایی را که در تصاویر خود از ALT استفاده نکنند جریمه خواهد کرد. متن ALT باید با معنا باشد، به نکات مهم اشاره کند و هم چنین توصیف کننده باشد. گاهی اوقات، می تواند شامل کلیدواژه ها نیز باشد.
  • از ابزار موثر برای سئو در فروشگاه خود استفاده کنید، هم چون افزونه ها و ماژول های سئو پرستاشاپ که به شما در بهبود سئو فروشگاه اینترنتی کمک خواهند کرد. آن ها می توانند به طور ویژه ای در ظاهر شدن فروشگاه شما در موتورهای جستجو با پر کردن تگ های سئو، لینک سازی داخلی، سایت مپ و هرچیزی که در این رابطه است تاثیر گذار باشند.

برای جستجوی صوتی بهینه سازی کنید

بهینه سازی فروشگاه اینترنتی برای جستجوی صوتی

22% از جستجوهای صوتی به محتوای محلی هدایت می شوند. 82% از کاربران گوشی های هوشمند از جستجوی "اطراف من" هدایت می شوند، که بیش از 50% این جستجوها منجر به بازدید از یک فروشگاه می شوند. با افزایش تعداد افرادی که به طور روزمره از دستیارهای دیجیتالی استفاده می کنند، بهینه سازی صفحات محصول برای جستجوی صوتی برای موفقیت سئو ضروری به نظر می رسد. این تکنولوژی از پردازش زبان طبیعی یا NLP برای شناسایی بافت صوتی، علایق و رفتار مشتریان استفاده می کند.

این موضوع را در ذهن داشته باشید که لغات استفاده شده در جستجوی صوتی طولانی تر و محاوره ای تر هستند. برای مثال هنگام جتجو برای یک رستوران مکزیکی محلی جستجو کننده احتمالا از عباراتی مانند "بهترین رستوران مکزیکی اطراف من" یا "بهترین رستوران مکزیکی اطراف من را پیدا کن" استفاده می کند.

بدین صورت، بنابراین، موارد زیر را در استراتژی سئو خود برای جستجوی صوتی مد نظر قرار دهید:

  • عباراتی که به طور عمومی محل شما را مشخص می کند.
  • عبارت "اطراف من" را در تگ های عناوین، توضیحات متا، لینک های داخلی و متون لینک ها بگنجانید.
  • ویژگی های مهم محل خود را مشخص کنید.

نتیجه گیری

زمانی که هدف تمام فروشگاه های اینترنتی افزایش نرخ تبدیل است، منطقی است که این پروسه را مرحله به مرحله پیش ببرید. قبل از تبدیل نرخ (بازدید کننده به مشتری)، شما باید دیده شوید و اینجاست که سئو فروشگاه اینترنتی به طور فوق العاده ای کمک کننده خواهد بود. از استفاده از تصاویر و ویدیوهای تاثیر گذار گرفته تا استفاده از بهترین راهکارهای سئو، دنبال کردن ترفندهای بالا کمک می کند تا فروشگاه شما رتبه های بهتری را در موتورهای جستجو کسب کند و ترافیک بیشتری را جذب کنید.

منابع: https://seotribunal.com/blog/stats-to-understand-seo/

https://www.nchannel.com/blog/ecommerce-strategy-mistakes/

منبع مقاله اصلی: E-Commerce SEO: How to Optimize Product Pages

(4 رای)
5 5 1 4