در این مقاله در مورد این موضوع که اگر فروشگاه اینترنتی نداشته باشیم چه چیزهایی را از دست می‌دهیم؟ صحبت می‌کنیم. همراه آی پرستا باشید...

فروش اینترنتی و بر بستر اینترنت موضوعی است که در چند سال اخیر بسیار بر سر زبان ها افتاده است و به دلایل بسیاری مردم نیز از آن استقبال کرده اند. دلیل این استقبال و رونق موضوعی است که در بحث این مقاله نمی‌گنجد، به همین دلیل در مورد آن صحبت نمی‌کنیم.

 

25 درصد فروش اینترنتی

بر اساس آمار منتشر شده از سوی سایت معتبر statisca.com  تا سال 2025 تقریبا 25 درصد از خرید های مشتریان به صورت آنلاین انجام خواهد شد. این موضوع به این معنی است که هر بیزنسی با راه اندازی کسب و کار خود بر بستر وب می‌تواند فروشش را تا 25 درصد شرایط معمول بیشتر نماید. 

اگر برای راه اندازی سایت فروشگاهی مردد هستید، برای شما یک پیشنهاد ویژه داریم:


راه اندازی سایت فروشگاهی رایگان با فروشگاه ساز رایگان پرستاشاپ

اما موضوع تنها به این مورد ختم نمی‌شود. در صورتی که فروشگاه اینترنتی نداشته باشید. چیزهای دیگری نیز وجود دارد که شما آن‌ها را از دست می‌دهید.

 

محدودیت مکانی : مشتریان راه دور

در صورتی که برند شما بر فضای آنلاین حضور داشته باشد. تمامی افرادی که در مورد حوزه کاری شما جستجو کنند ، امکان دیده شدن شما در این فضا برایشان مهیاست. تنها دو موضوع مهم وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

یک : موضوع کاری شما قابل سرچ باشد.

دو : مخاطبان به زبان سایت شما جستجو را انجام دهند.

مثلا فرض می‌کنیم شما فروشگاه فیزیکی عرضه دوچرخه دارید. بعد از راه اندازی سایت فروشگاهی به زبان فارسی ، تمامی افرادی که نام محصولات شما را به زبان فارسی جستجو کنند ، ممکن است سایت شما برایشان نمایش داده شود.

در نظر داشته باشد مبحث سئو و بهینه سازی (کسب رتبه های برتر نتایج جستجو) موضوعی جداست.

حال به بحث اصلی خود بر می‌گردیم. این افراد که در حال جستجو هستند ممکن است از دورترین نقاط نسبت به شما حضور داشته باشند. مثلا اگر شما در تهران حضور دارید، مخاطبان شما ممکن است از شهرهای جنوبی باشند.

محدودیت زمانی

موضوع دیگر در بحث اینکه اگر فروشگاه اینترنتی نداشته باشیم چه چیزهایی رو از دست می‌دهیم؟ این است که علاوه بر نداشتن محدودیت مکانی و داشتن مشتریان از راه دور ، هیچی محدودیت زمانی هم نخواهید داشت.

این مسئله به این شکل است که شما در فروشگاه فیزیکی زمان مشخصی در روز را برای مراجعه مشتریان مشخص خواهید کرد. در ان زمان حتما یک نفر نیرو برای پاسخگویی به مشتری حاضر خواهد بود.

در فروشگاه اینترنتی شما مشتریان به صورت 24 ساعته می‌توانند خرید کنند و نیاز به هیچ نیرویی برای پاسخگویی در لحظه نیست. 

محدودیت برند سازی

نکته نهایی و آخر در مقاله اگر فروشگاه اینترنتی نداشته باشیم چه چیزهایی رو از دست می‌دهیم؟ تاثیر بر برند سازی است. نمی‌توان به صورت صد در صد گفت که با حضور نداشتن در بستر اینترنت نمی‌توانیم برند خود را بسازیم.

اما به قطعیت می‌توانیم بیان کنیم که با حضور مستمر بر بستر آنلاین روند شناخت برند، حوزه فعالیت و محصولات و خدمات به شکل سریع‌تری به گوش و چشم مخاطبان خواهد رسید و جامعه مخاطب بیشتری با شما آشنا می‌شوند.

 

(0 رای)
0 5 1 0
هیچ دیدگاهی وجود ندارد