مقاله چرا فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنیم؟ مناسب افرادی است که در حال تحقیق و جستجو برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی هستند. همچنین این مقاله برای افرادی که دارای کسب و کار فیزیکی هستند و قصد ایجاد فروشگاه آنلاین خود را جهت توسعه دارند می‌شود. در نهایت عزیزانی که بخشی از کار خود را راه اندازی کرده اند اما دچار مشکلات شده اند می‌توانند مخاطب این مقاله باشند.

در شرایط اقتصادی نا به سامان و هزینه های سر سام آورکار و زندگی، ایجاد بستر درآمد زایی که بتوانیم برآن اتکا کنیم، کار آسانی به نظر نمی‌آید. ریسک راه اندازی کسب و کار شامل رهن و اجاره محل ، خرید تجهیزات و لوازم مورد نیاز، خرید اجناس جهت ارائه و فروش، سیستم انبار داری ، مهارت و تخصص در آن حوزه همگی موضوعاتی است که باید ابتدای کار انجام دهید تا بتوانید کار خود را شروع کنید.  

اما در برابر راه اندازی فروشگاه فیزیکی، یک پیشنهاد خوب و مناسب می‌تواند راه اندازی فروشگاه اینترنتی و فروش آنلاین باشد. فروشگاه آنلاین نسبت به فروشگاه فیزیکی دارای مزایا و معایب است. در این مقاله به این نکات اشاره می‌کنیم و قصد داریم که به زبان ساده بیان کنیم چرا باید فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنیم؟

چرا فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنیم ؟؟

اما سوال اصلی این است که چرا ؟؟ و پاسخ آن را در چند بخش بیان می‌کنیم.

1.هزینه کمتر

در هنگام راه اندازی فروشگاه اینترنتی نسبت به فروشگاه فیزیکی هزینه های شما بسیار کمتر خواهد بود.

همانطور که در بخش های بالا بیان شد، راه اندازی فروشگاه فیزیکی شامل هزینه رهن و اجاره ، تجهیزات ، خرید اجناس و .... می‌شود. اما در سیستم آنلاین این هزینه‌ها بسیار کمتر است. (بیان این موضوع به این معنی نیست که راه اندازی فروشگاه اینترنتی نیاز به هزینه ندارد. )

2.جامعه مخاطبین

در فروشگاه فیزیکی شما می‌توانید به مردم نزدیک محل خود خدمات ارائه دهید و محصولاتتان را ارائه کنید.

حتی بعد از مدتی فعالیت و شناخته شدن نهایتا می‌توانید به مردم همان منطقه محصولات را ارائه دهید. 

با گذشت زمان بیش از 5 یا 10 سال و حسن نیت و صداقت شما در کار و تبلیغات و ... نهایتا می‌توانید به مردم شهر خودتان خدمت کنید و جامعه مخاطب شما هیچگاه بیش از این اندازه‌ها نخواهد بود.

اما در فروشگاه اینترنتی این موضوع از روز اول ایجاد می‌شود. در حقیقت اندازه مخاطبان شما تمامی افرادی هستند که به زبان سایت شما آشنا باشند. مثلا سایت های فارسی زبان می‌توانند به تمامی فارسی زبانان محصول ارائه دهند.

به عنوان نمونه مشتریان سایت آمازون در بیش از 150 کشور در جهان از این وب سایت استفاده می‌کنند تا نیازشان تامین گردد. آمازون هم تمامی محصولات خریداری شده را در تمامی این کشورها ارائه می‌کند.

سایت آمازون زبان تمامی مردم این کشورها را پوشش می‌دهد. (درصد زیادی از این مشتریان از زبان انگلیسی استفاده می‌کنند.)

 

3.توسعه و حجم فروش

فروشگاه های آنلاین به دلیل سیستماتیک بودن ساختارشان می‌توانند تعداد زیادی سفارش را در لحظه دریافت و مدیریت کنند. اما در فروش فیزیکی برای افزایش حجم فروش باید افراد و تجهیزات را بیشتر کنید.

نکته دیگر این است که در فروشگاه اینترنتی تمامی اطلاعات مخاطبان ثبت و ذخیره می‌شود و همیشه می‌توانید از این اطلاعات جهت افزایش فروش بهره ببرید. اما در فروشگاه فیزیکی هیچ اطلاعاتی ذیره نمی‌گردد. مگر اینکه خودتان بخواید این اطلاعات را ذخیره نمایید.

سخن آخر

به نظر شما مزایا و معایب دیگر فروشگاه آنلاین و فیزیکی نسبت به هم چیست ؟؟؟

برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی با پرستاشاپ کلیک کنید.

(0 رای)
0 5 1 0
هیچ دیدگاهی وجود ندارد