چرا بیشتر فروشگاه های اینترنتی (آنلاین) در ابتدای راه شکست می‌خورند؟ سوالی که برای افراد بسیاری پیش آمده و به دنبال پاسخ آن هستند. در ادامه به توضیح بیشتر این موارد می‌پردازیم و چند نکته مهم که جلوی اشتباهات رایج گرفته شود تا در مسیرتان پیروز شوید. همراه آی پرستا باشید...

بعد از راه اندازی فروشگاه اینترنتی رایگان با پرستاشاپ، اولین و مهم‌ترین موضوع دستیابی به اولین فروش است. البته در خصوص اینکه چطور به اولین فروش اینترنتی خود دست پیدا کنید؟ می‌توانید به مقاله با همین عنوان مراجعه نمایید ( روی متن بالا کلیک کنید). همچنین مسئله ای مهم بحث اعتماد سازی در فروشگاه اینترنتی است که برای آن هم مقاله با همین عنوان در بلاگ آی پرستا منتشر شده است ( روی متن بالا کلیک کنید).

اما این موضوع که چرا بیشتر فروشگاه های اینترنتی (آنلاین) در ابتدای راه شکست می‌خورند؟ با توجه به شرایط و بررسی هایی که ما انجام دادیم دلایل زیادی ندارد. در حقیقت بیشتر نیاز به آموزش و برنامه ریزی دارد تا به شکست منجر نشود. در ادامه برخی از این فاکتورها را بیان می‌کنیم.

توقع بالا

موضوعی بسیار مهم و چالش بر انگیز، توقع بالا برای رسیدن به فروش زیاد در مدت زمان کوتاه است.

بعد از راه اندازی و طراحی سایت، شما تنها و تنها یک سایت دارید. داشتن یک سایت به معنای شروع فروش و کسب درآمد نیست.

در حقیقت شما توانسته اید بستری را برای عرضه و فروش مهیا نمایید. این موضوع دقیقا مانند رهن و اجاره یا خرید یک مغازه برای فروشگاه فیزیکی است.  رهن و اجاره یا خرید مغازه دقیقا محلی برای فعالیت است و با تهیه آن فروشی اتفاق نخواهد افتاد.

مدیریت هزینه ها و بودجه

موضوع مهم دیگر که در بحث چرا بیشتر فروشگاه های اینترنتی (آنلاین) در ابتدای راه شکست می‌خورند؟ مطرح می‌شود، مدیریت درست هزینه‌ها و بودجه بندی است. برای اطلاع از هزینه‌های حدودی در ابتدای مسیر از مشاوره استفاده نمایید. بسیاری از شرکت ها و آژانس‌های بازاریابی اینترنتی با توجه به ارائه خدماتشان، مشاوره رایگان دارند.

کافیست تماس بگیرید و در حد چند دقیقه بابت هزینه های صفر تا صد فروشگاه اینترنتی سوال نمایید. هزینه مشاوره، طراحی سایت، ثبت محصول، تولید محتوا ، سئو و بهینه سازی ، تولید محتوا و مدیریت شبکه های اجتماعی و تبلیغات از جمله های هزینه های شما در طول مسیر است.

به این روش می‌توانید از هزینه های لازم برای مسیر خود آگاه شوید و بودجه خود را مدیریت نمایید. فراموش نکنید که کیفیت انجام کار نیز بر روی هزینه‌ها تاثیر گذار است.  

مشتری را نادیده گرفتید

همه فعالیت های شما از صفر تا صد فقط و فقط در یک لحظه به نتیجه می‌رسد. آن هم لحظه ای است که مشتری به شما اعتماد می‌کند و خریدش را انجام می‌دهد. پس در نتیجه باید مسیر مشتری را از لحظه ورود تا خرید و دریافت کالا رصد کنید و تمامی دلایلی که ممکن است این خرید به نتیجه نرسد را از بین ببرید.

این مسئله یکی از مهمترین کارهایی است که باید انجام دهید.

 

عدم بازارایابی صحیح

مشکل اساسی دیگر در این مرحله عدم بازاریابی صحیح است. مطمئنا اگر تحقیقات بازار شما درست باشد و برای محصول شما مشتری وجود داشته باشد با بازاریابی صحیح می‌توانید تعداد زیادی مخاطب جلب نمایید. حتی اگر فروش نداشته باشید شما تعداد زیادی از افراد را با محصولات و خدماتتان آشنا نموده اید.

این موضوع نشان دهنده این است که فعالیت بازاریابی شما به شکل درستی در حال انجام است.

 

در نهایت ممکن است دلایل دیگری برای موضوع چرا بیشتر فروشگاه های اینترنتی (آنلاین) در ابتدای راه شکست می‌خورند؟ وجود داشته باشد. اما مسائل عمده همین موارد است. خوشحال می‌شویم دیگر دلایل شکست را شما بیان نمایید تا بتوانیم لیست کاملی از این عوامل داشته باشیم و با اطلاع رسانی آن جلوی شکست های بیشتر را بگیریم.

(0 رای)
0 5 1 0
هیچ دیدگاهی وجود ندارد