در مقاله امروز به یک موضوع اساسی می‌پردازیم. مسئله اولین فروش تقریبا دغدغه تمامی افرادی است که فروشگاه اینترنتی راه اندازی کرده اند و منتظر هستند که به آن برسند. در این مقاله به این موضوع که چطور اولین فروش اینترنتی خود را انجام دهیم ؟ خواهیم پرداخت. همراه آی پرستا باشید...

ناگفته نماند اگر اول مسیر هستید می‌توانید مقاله چرا فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنیم ؟؟ مزایا و معایب فروشگاه اینترنتی و فیزیکی را مطالعه کنید. همچنین در صورتی که از راه اندازی آن مطمئن هستید مقاله مراحل راه اندازی سایت فروش اینترنتی را بررسی کنید و در صورتی که تصمیم نهایی خود را گرفته اید به صفحه راه اندازی فروشگاه اینترنتی با فروشگاه ساز رایگان پرستاشاپ مراجعه کنید.

چند قدم برای رسیدن به اولین فروش اینترنتی

در این بخش چند مرحله برای دستیابی به اولین فروش اینترنتی را بررسی می‌کنیم. توجه داشته باشید در صورتی که موارد زیر را به درستی انجام دهید. نه تنها فروش شما آغاز خواهد شد بلکه ادامه هم خواهد داشت. همراه ما باشید

1.بستر خود را کاملا آماده کنید

صفر تا صد مراحل فروش خود را آماده و مهیا کنید. از مرحله ورود مخاطب به سایت تا مرحله تحویل جنس به مشتری ، همه موضوعات را شفاف نمایید. خودتان و نزدیکانتان چندین بار این مراحل را بررسی کنید. هیچ جای ابهامی باقی نگذارید. تصور کنید سایت برای شما نیست، دید جانب دارانه را کنار بگذارید ، به عنوان مخاطب وارد شوید ، محصولات را بررسی کنید. جنس مورد نظر خود را انتخاب کنید. اطلاعات را وارد کنید ، پرداخت را انجام دهید . منتظر شوید تا محصول به دست شما برسد.
از دوستانتان بخواهید که این مراحل را انجام دهند. در این پروسه نکات بسیار زیادی را متوجه خواهید شد. نکات مطرح شده را بررسی کرده و رفع نمایید.
می‌توانید این پروسه را در بازه‌های‌ مختلف انجام دهید تا از صحت کارکرد سایت خود مطمئن شوید.


2.به خانواده و دوستان بگویید

نزدیکان شما می‌توانند اولین مخاطبان شما باشند. در مورد خدمات و محصولاتتان با خانواده و دوستانتان صحبت کنید. از آن‌ها بخواهید که با نزدیکان و دوستان خود در مورد کسب و کار شما صحبت کنند و بدین ترتیب می‌توانید به سرعت به اولین فروش خود برسید.

در نظر داشته باشید که نزدیکان شما بدون رودربایستی نظرات خود را به شما می‌گویند و شما می‌توانید خیلی راحت تر مشکلاتتان را دریابید و آن‌ها را برطرف کنید.


3.مشتریان فیزیکی را آنلاین کنید

در صورتی که کسب و کار فیزیکی دارید و برای کسب و کار فیزیکی خود سایت راه اندازی کرده‌اید. با چند روش ساده می‌توانید بخشی از مشتریان فیزیکی خود را به سمت خرید از سایت سوق داد.

به این روش می‌توانید هم تست های خود را انجام دهید و هم عادت خرید اینترنتی را در مشتریان خود ایجاد کنید. این مسئله زمینه ساز فروش‌های اینترنتی بعدی است.

 4.چت آنلاین


سعی کنیدیک راه ارتباط مستقیم برای مشتری ایجاد کنید. افراد بسیاری ممکن است در لحظه سوالاتی در مورد کالاها و نوع خدمات داشته باشند. همچنین افراد بسیاری با این ارتباط اعتمادشان جلب می‌شود و خرید خود را قطعی می‌کنند.

 

5.رسانه حوزه خود باشید

بازاریابی محتوایی، مفهومی بسیار پر اهمیت و کاربردی است. سعی کنید با برنامه زمانی منظم و مستمر در حوزه فعالیت خود تمامی محصولات ، موضوعات و نیازهای مخاطب را پوشش دهید.

بدین صورت شما به عنوان مرجع در آن حوزه شناخته خواهید شد. وقتی به این قدرت برسید ، شما در تمامی موضوعات و موارد حوزه حضور خواهید داشت و این موضوع باعث شناخته شدن شما خواهد شد. هر قدر این موضوع ادامه داشته باشد، به برندینگ شما کمک بیشتری خواهد کرد. در پس برندینگ ، فروش و تاثیر گذاری بر جامعه برای شما به ارمغان خواهد آمد.


6.بازاریابی و تبلیغات

هماهنطور که در مقاله "مراحل راه اندازی سایت فروش اینترنتی " بیان شد. اگر برنامه کسب و کار یا همان بیزنس پلن داشته باشید، بخش از آن به فعالیت بازاریابی و تبلیغات اختصاص داده شده است. با انجام فعالیت های بازاریابی و تبلیغات به آسانی می‌توانید اولین فروش اینترنتی خود را انجام دهید. بعد از آن روند فروش خود را مستمر کرده و آن را افزایش دهید. در ادامه چند نمونه از این فعالیت ها را برای شما بیان می‌کنیم.

6.1 بازاریابی محتوا ، همان طور که در مورد شماره 5 به آن اشاره کردیم. محتوا شاکله اصلی فعالیت های بازاریابی در فضای آنلاین است. فراموش نکنید محتوا را برای مخاطب تولید کنید نه برای گوگل!!

6.1 سئو و بهینه سازی ، فعالیتی نسبتا زمانبر اما با بازدهی بسیار مناسب. کافیست مخاطبان محصولات که شما عرضه می‌کنید را در موتور جستجو سرچ کنند. پیدا کردن این جستجو و کسب نتایج برتر وظیفه بخش سئو و بهینه سازی است.

با کسب رتبه های برتر می‌توانید فروش خود را تضمین نمایید.

6.3 شبکه های اجتماعی، جایی که امروزه افراد زمان زیادی را در آن سپری می‌کنند. تنها کافیست شما شبکه ای که مخاطبین شما در آن حضور دارند را پیدا کرده و به صورت مستمر و منظم در آن فعالیت کنید. بعد از مدت زمان پند ماه به آسانی بازدهی آن را مشاهده خواهید نمود.

6.4تبلیغات ، برای این موضوع روش‌های بسیاری وجود دارد. تبلیغات در موتور جستجوی گوگل ، تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی ، تبلیغات در دیگر سایت ها و ...

تمامی این روش‌ها برای هر کسب و کار نتایج متفاوت دارد. جهت بازدهی بهتر می‌توانید با افراد با تجربه مشورت نمایید تا درصد خطای شما کمتر شود و به نتای بهتری برسید.

فراموش نکیند ثبت اطلاعات هر تبلیغ در دراز مدت باعث می‌شود بتوانید آن را بهینه نمایید.

6.5ایمیل و اس ام اس ، فرآیندی با بازدهی بسیار فوق العاده که در بازهای زمانی و مناسبتی تاثیر زیادی بر روی کسب و کار شما خواهد گذاشت.

البته استفاده از این روش هنگام شروع بازدهی مناسبی نخواهد داشت زیرا مخاطب برند شما را نمی‌شناسد.

این موضوع زمانی تاثیر فراوان دارد که مخاطب، شما و برندتان را بشناسد. برای این روش باید اطلاعات خریداران را دخیره نمایید.

(0 رای)
0 5 1 0
هیچ دیدگاهی وجود ندارد