بعد از انتشار مقاله چرا فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنیم و به مزایا و معایب آن نسبت به فروشگاه فیزیکی ، در ادامه مقالات راه اندازی فروشگاه اینترنتی در این مقاله به موضوع مراحل راه اندازی سایت فروش اینترنتی می پردازیم.

با مطالعه این مقاله می‌توانید مسیر کلی راه اندازی کسب و کار آنلاین را به درستی درک کنید و در صورتی که قصد انجام این کار را دارید از مراحل آن اگاه باشید. این مقاله برای افرادی که در ابتدای این مهم هستند و قصد جستجو و تحقیق را دارند بسیار کاربردی می باشد. همچنین افرادی که به تازگی کسب و کار خود را آنلاین کرده اند نیز با مطالعه این مقاله می‌توانند جلوی اشتباهات خود را بگیرند و مسیرشان را با مشکلات کمتر ادامه دهند.

 

مراحل راه اندازی سایت فروش اینترنتی

انجام این کار چندین مرحله دارد. همراه آی پرستا باشید تا این مراحل را طی کنیم:

1. تحقیقات بازار

اولین مرحله که در حقیقت پایه کار هم محسوب می‌شود، تحقیقات بازار است. در این مرحله محصول و یا خدمتی که قصد عرضه و فعالیت بر روی آن را دارید انتخاب کنید. این انتخاب فاکتورهای مهمی دارد. از جمله این فاکتورها این است که محصول یا خدمت انتخابی مورد نیاز افراد جامعه باشد. همچنین اینکه مورد نیاز چه تعدادی از افراد جامعه باشد بسیار مهم است.

فاکتور دیگر که باید بررسی بفرمایید این است که آیا این محصول یا خدمت به صورت آنلاین و در قالب فروشگاه از نظر مخاطبان مورد تایید، استفاده و خرید است یا خیر؟

در صورتی که در انجام این مورد مشکل دارید می‌توانید از مشاوران کمک بگیرید. بعد از مطمعن شدن از این مرحله از مراحل راه اندازی سایت فروش اینترنتی ، مرحله بعد را مطالعه بفرمایید.

2. پلن بازاریابی و نقشه راه

پلن بازاریابی سند کاملی از فعالیت های شما جهت کسب سهم بازار و موفقیت در حوزه فعالیت شما خواهد بود. معمولا پلن بازاریابی را به مرور زمان تکمیل می‌کنند. تهیه آن کار آسانی نیست و توسط شخصی با تجربه و کارآزموده ایجاد و تکمیل می‌شود.

در صورتی که تهیه آن برای شما آسان نیست برای شروع میتوانید از بوم کسب و کار که سندی تک صفحه ای هست استفاده کنید.

 

3.انتخاب نام دامنه

 قدم بعدی در مسیر مراحل راه اندازی سایت فروش اینترنتی ، انتخاب نام دامنه است. همانگونه که برای فروشگاه فیزیکی نام انتخاب می‌کنید برای فروشگاه و سایت نیز نامی را برگزینید. بعد از انتخاب نام ، دامنه آن را تهیه نمایید.

نکته: معمولا هنگام تهیه هاست ، دامنه را هم خریداری می‌کنند.

4.سایت خود را بسازید

برای انجام این کار دو راه وجود دارد:

  1.      برنامه نویسی

معمولا سایت هایی که با برنامه نویسی ایجاد می‌کنند به دلایل مقاصد خواست و با دیزاین خاصی هستند. هزینه های آن از سایت های آماده بیشتر است و زمان تحویل آن طولانی تر می‌باشد.

  1.      سایت های آماده

سایت های آماده با توجه به هزینه های بسیار پایین و زمان تحویل چند دقیقه ای بسیار بسیار برای راه اندازی سایت فروش اینترنتی مورد تایید است.

 

نکته مهم : برای مخاطبان این مقاله پیشنهاد ویژه ای داریم. در صورتی که قصد راه اندازی سایت فروش اینترنتی خود را دارید، با شما پیشنهاد می‌کنیم از فروشگاه ساز رایگان پرستاشاپاستفاده نمایید.

5. محصولات را به فروشگاه اضافه کنید.

بعد از ساخت و طراحی سایت، پنجمین قدم در مراحل راه اندازی سایت فروش اینترنتی این است که محصولات خود را در فروشگاه درج کنید. درج محصول شامل نام ، تصویر ، توضیحات کامل و .... باعث می‌شود که مخاطبان شما تبدیل به خریدار شوند.

6.سیستم ارسال و سیستم پرداخت را مشخص کنید

سیستم ارسال یکی از موضوعات مهم است. روش های زیادی برای ارسال محصولات شما وجود دارد. سعی کنید روش های متنوعی را ارائه دهید.
سیستم پرداخت شما بیشتر شامل درگاه پرداخت و روش های پرداخت است. برای این موضوع نیز روش های بسیار وجود دارد. سعی کنید تا جایی که می‌توانید روش‌های پرداخت را متنوع کنید.

7. بازاریابی

مرحله بعدی این است که برای محصولات و خدمات خود بازاریابی و تبلیغات کنید. با این روش تعداد کسانی که از خدمات و محصولات شما آگاه می‌شوند بیشتر می‌شود. این موضوع باعث می‌شود که تعداد خریداران شما بیشتر شود.

سئو و بهینه سازی سایت ، فعالیت در شبکه های اجتماعی ، بازاریابی ایمیلی و پیامکی ، تبلیغات و کمپین های تبلیغاتی و ..... همگی از انواع روش های بازاریابی است.   

 

8. فروش شما آغاز می‌شود

اگر مراحل بیان شده را به درستی انجام دهید، معمولا بعد از گذشت 3 الی 6 ماه (حتی کمتر) فروش شما آغاز می‌شود. در صورتی که این اتفاق نیفتاد به دنبال پیدا کردن دلیل آن باشید.

 

نکته آخر

امیدواریم که مقاله مراحل راه اندازی سایت فروش اینترنتی برای شما مفید باشد و توانسته باشیم قدمی هر چند کوچک در راستای توسعه و ایجاد کسب و کار برداریم.

منبع:

https://www.bigcommerce.com/blog/how-to-create-online-store/#8-steps-to-creating-your-online-store

(0 رای)
0 5 1 0
هیچ دیدگاهی وجود ندارد