شاید موضوع توزیع محتوا را تا به حال نشنیده باشید. تقریبا برای تمامی افرادی که در حوزه بازاریابی مشغول هستند، زمانی که اسم محتوا می‌آید. ذهن و فکرشان به سمت و سوی تولید محتوا معطوف می‌شود. اما بهتر است بدانید یکی از مراحل مهم بازاریابی محتوا، توزیع محتوا است. در این مقاله به این موضوع که توزیع محتوا چیست؟ چگونه انجام می‌شود؟ چه تاثیری در کسب و کار دارد؟ خواهیم پرداخت. همراه آی پرستا باشید...

راه اندازی سایت فروشگاهی رایگان با فروشگاه ساز رایگان پرستاشاپ 

اکثر افراد و مجموعه ها مرحله توزیع محتوا را به اهمیت بقیه مراحل نمی‌بینند. آن‌ها پس از اینکه محتوا تولید شد، آن را در سایت و شبکه های اجتماعی که مالک آن هستند منتشر می‌کنند و تصورشان این است که دیگر فعالیتی از دستشان بر نمی آید. در حقیقت تصور اینگونه افراد این است که گمان می‌کنند مخاطبان خودشان محتوا را پیدا کرده و مورد مطالعه و بررسی قرار می‌دهند، در صورتی که اینگونه نیست. فضای اینترنت بسیار شلوغ و پر تلاطم است، برای اینکه محتوای شما مورد مصرف مخاطب باشد نیاز به انجام کارهای بیشتری نیز هست.

 

توزیع محتوا چیست ؟

در حقیقت توزیع محتوا تکمیل کننده پاژل بازاریابی محتوا است. محتوا با هزینه‌های بسیار زیاد و زمان نسبتا طولانی تولید می‌شود. پس از طی مراحلی که تایید شود نوبت بارگذاری آن می‌رسد. اما اگر به دست مخاطب هدف نرسد و از آن بهره لازم برده نشود، زحمات تیم تولید محتوا تقریبا به هیچ تبدیل می‌شود.

توزیع محتوا به اشتراک گذاری آن در رسانه ها و بسترهایی که مخاطبان کسب و کار در آن حضور دارند گفته می‌شود.

به این شکل تعداد افراد بیشتری می‌توانند به محتوای تولید شده دسترسی داشته باشند. همچنین استفاده آن‌ها از محتوا سبب آشنایی با برند ، تعامل و اشتراک گذاری و در نهایت اعتماد آن‌ها می‌شود.

استمرار داشتن برنامه توزیع محتوا زمینه سازی لازم برای فعالیت‌های تبلیغاتی بسیاری در آینده است.

چگونه محتوا را توزیع کنیم؟

برای اینکه توزیع محتوا به خوبی انجام شود. نیاز هست که مخاطبان کسب و کار را به خوبی بشناسیم، در واقع نیاز هست که پرسونای کسب و کار خود را به حدی بشناسیم که بدانیم در چه رسانه ای ، در چه زمانی و حتی در چه ساعتی ، چه نوع محتوایی را می‌پذیرند تا بتوانیم در رسانه درست ، زمان درست ، محتوای درست را برایشان مهیا نماییم. 

 

توزیع محتوا چه تاثیری در کسب و کار ما دارد؟

توزیع محتوا یا همان بازاریابی محتوا در صورتی که به درستی انجام شود تاثیر بسیاری بر روی کسب و کار دارد.

شاید اولین و مهمترین آن این است که شما نیاز مخاطبان را پاسخ داده اید. با پاسخ درست به نیاز مخاطب در یک یا چند مرحله مخاطب با نام برند شما و سایتتان آشنا می‌شود.

در صورتی که محتوای شما برای مخاطب جالب باشد. او را به تفکر وا می‌دارد. برایش چالش ایجاد می‌شود. در این نقطه احتمال اینکه مخاطب با شما تعامل کند بسیار بالا می‌رود.

نا گفته نماید اگر محتوای با کیفیتی تولید کنید که نیاز مخاطب را رفع نماید. احتمال اشتراک گذاری آن با دیگران بسیار بالا می‌رود. 

(0 رای)
0 5 1 0