مشتریان، مخاطبان هدف و جامعه مخاطب شما محتوای ارزشمندی از کسب و کار شما می‌خواهند. این محتوا باید به گونه‌ای به مخاطبان برسد که در مقابل مخل بودن، طبیعی و ارگانیک باشد. بازاریابی محتوا به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا این کار را انجام دهند و فرآیند جذب، تعامل و حس خشنودی را برای مخاطبان و بازارهای هدف به وجود بیاورد.

 

راه اندازی سایت فروشگاهی رایگان با فروشگاه ساز رایگان پرستاشاپ

 

بازاریابی محتوایی چیست؟

تعریف ساده و جامعی که از بازاریابی محتوایی می‌توانیم ارائه دهیم به این شکل است:

بازاریابی محتوا فرآیند برنامه ریزی، ایجاد، توزیع، اشتراک گذاری و انتشار محتوا از طریق کانال‌هایی مانند رسانه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها، وب سایت‌ها، پادکست‌ها، برنامه‌ها، بیانیه‌های مطبوعاتی، نشریات چاپی و غیره است.

 

اهداف بازاریابی محتوای چیست؟

با تقویت بازاریابی محتوای مؤثر، می‌توانید دقیقاً همین کار را انجام دهید و در نتیجه، نرخ تبدیل را افزایش دهید، آگاهی از برند را بهبود بخشید، درآمد را افزایش دهید، خود را به عنوان یک مرجع در حوزه تثبیت کنید و ...

 

چرا بازاریابی محتوا مهم است؟

  •   به لیدها و مشتریان بالقوه خود در مورد محصولات و خدماتی که ارائه می‌کنید آموزش دهید
  •   افزایش نرخ تبدیل
  •   روابطی بین مشتریان و کسب و کار خود ایجاد کنید که منجر به افزایش وفاداری شود
  •   به مخاطبان خود نشان دهید که چگونه محصولات و خدمات شما چالش‌های آنها را حل می‌کند
  •   یک حس اجتماعی در اطراف برند خود ایجاد کنید

 

حال بیایید انواع مختلف بازاریابی محتوا را بررسی کنیم

 

انواع بازاریابی محتوا

 

انواع مختلفی از بازاریابی محتوا وجود دارد که می توانید آنها را در استراتژی خود بگنجانید. در اینجا برخی از رایج ترین آنها آورده شده است:

 

1. بازاریابی محتوای رسانه‌های اجتماعی 

با بیش از 3.6 میلیارد کاربر جهانی رسانه‌های اجتماعی، به راحتی می‌توان درک کرد که چرا بسیاری از مشاغل در بازاریابی رسانه‌های اجتماعی سرمایه گذاری می‌کنند. تعدادی پلتفرم (مانند فیس بوک، اینستاگرام، پینترست، لینکدین، اسنپ چت) برای کار و راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید در هر یک از آنها محتوا ایجاد و به اشتراک بگذارید (مانند عکس‌ها، ویدیوهای زنده، ویدیوهای از پیش ضبط شده، داستان‌ها). 

2. بازاریابی محتوای اینفوگرافیک

اینفوگرافیک‌ها محتوا، اطلاعات و داده‌ها را در قالب گرافیکی و قابل درک نمایش می‌دهند. اینفوگرافیک‌ها با ترکیبی از جمله بندی ساده، عبارات کوتاه و تصاویر واضح راهی عالی برای برقراری ارتباط موثر با محتوای شما هستند. اگر بخواهید یک موضوع آموزشی و یا پیچیده را از بین ببرید تا همه مخاطبان بتوانند آن را درک کنند، به خوبی کار می‌کنند.

3. بازاریابی محتوای وبلاگ

وبلاگ‌ها نوع قدرتمندی از محتوای ورودی هستند و از نظر هدف و موضوع، امکان خلاقیت زیادی را دارند. با یک وبلاگ، می‌توانید کارهایی مانند تبلیغ سایر محتواهای داخلی و خارجی و مقالات وبلاگ از طریق پیوندها، اضافه کردن دکمه‌های اشتراک گذاری اجتماعی و ترکیب اطلاعات محصول را انجام دهید.

4. بازاریابی محتوای پادکست

یک نظرسنجی در سال 2020 نشان داد که 49٪ از افراد 12 تا 32 ساله در ایالات متحده در ماه گذشته به یک پادکست گوش داده‌اند که میانگین آن 6 ساعت گوش دادن در هفته است. به همین دلیل، بسیاری از مشاغل و رسانه‌ها شروع به ایجاد و اشتراک گذاری پادکست‌های خود کرده‌اند. پادکست‌ها خلاقیت زیادی را امکان پذیر می‌کنند زیرا می‌توانند در مورد هر موضوعی که انتخاب می‌کنید باشد. به‌ علاوه، عوامل دیگری را که مربوط به پادکست هستند، مانند آهنگ قسمت‌ها، افرادی که در پادکست هستند، جایی که پادکست را تبلیغ می‌کنید و مدت زمان قسمت‌ها تعیین می‌کنید. 5. بازاریابی محتوای ویدیویی
بر اساس تحقیقات
Wyzowl، 69٪ از مصرف کنندگان می‌گویند که ترجیح می‌دهند در مورد محصول یا خدمات یک برند از طریق ویدیو یاد بگیرند. علاوه بر این، بازاریابی ویدیویی می‌تواند تبدیل‌ها را افزایش دهد، بازگشت سرمایه را بهبود بخشد و به شما در ایجاد روابط با اعضای مخاطب کمک کند. می‌توانید محتوای ویدیویی خود را در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، صفحات فرود یا در وب‌سایت یک بازاریاب مشترک به اشتراک بگذارید. 

استراتژی بازاریابی محتوا

اهداف SMART را تعیین کنید.

·        KPI های خود را تعیین کنید.

·        کانال‌های محتوای خود را انتخاب کنید.

·        در مورد نوع محتوا تصمیم بگیرید.

·        بودجه تعیین کنید

·        ایجاد و توزیع محتوا·

        تجزیه و تحلیل و اندازه‌گیری نتایج 

 



 



 

 



 

 

 



 



 

   

 



 



 



 

 

https://blog.hubspot.com/marketing/content-marketing

https://neilpatel.com/what-is-content-marketing/

https://www.forbes.com/sites/joshsteimle/2014/09/19/what-is-content-marketing/?sh=7963a0b710b9

(0 رای)
0 5 1 0
هیچ دیدگاهی وجود ندارد