مدیریت حامل ها

شما باید حامل­ها را به پرستاشاپ نصب شده خود اضافه کنید آن یک شاخص روشن برای اینکه چه کسی محصول شما را تحویل خواهد داد. ممکن است فقط خودتان یا فروشگاه شما(به عنوان مثال اگر شما در حال فروش محصولات قابل دانلود و یا تنها در محل کار ، کار می کنید)،اما به محض اینکه شما در حال ارسال بسته ها با استفاده از تمبرها و تحویل شخص ثالث مانند سرویس پستی محلی خود یاFedEx ، UPS  و غیره، پس شما باید جزئیات خود را در پایگاه داده فروشگاه ­تان اضافه کنید. این کار مشتریان شما را قادر خواهد ساخت تا براساس  محدوده­ های تحویل، هزینه ­ها و تاریخ­ های خود را انتخاب کنند که چه چیزی استفاده کنند.

صفحه "حامل­ ها" لیستی از همه حامل ­های فعلی شما را ارائه می­دهد. از آنجا، شما می­توانید به طور مستقیم وضعیت خود را تغییر دهید، نشان می­دهد که حمل و نقل رایگان است یا نه، موقعیت خود را  زمانی که که به مشتریان ارائه می دهید،تغییر دهید.

بصورت پیشفرض دو تا حامل در پایگاه داده دارید:

  • فروشگاه شما: این نشان دهنده ­ی فروشگاه فیزیکی شما است که مشتریان به طور ظاهری می­توانند وارد شوند و خودشان محصولات را انتخاب کنند. این حامل محدوده قیمت یا محدوده وزن ندارد.
  • " My carrier": این یک حامل نمونه است و نباید در تولید استفاده شود. این محدوده قیمت ( از 0 تا 10.000 ریال) و محدوده وزن ( از 0 تا 10.000 کیلوگرم) دارد.

     این شما هستید که حامل­ های پیشفرض را حذف و موارد جدید را برای مشتریان خود اضافه می­ کنید.حداقل شما باید "MY Carrier" را ویرایش کنید و داده­ های خود را با یک حامل واقعی جایگزین کنید: نام، جزئیات و محدودیت­ ها. ما توصیه می­کنیم که حامل "MY Carrier" را حذف کنید و از یک ماژول حامل موجود استفاده کنید تا شریک حمل و نقل تان را در پرستاشاپ ثبت کنید.

 اضافه کردن یک حامل با استفاده از یک ماژول حامل توصیه شده

پرستاشاپ همراه با میزبانی از ماژول­های رایگان است که در میان آنها می­توانید تعدادی از ماژول ­های حامل را پیدا کنید که می­توانید آن­ها را برای بزرگترین و مهم ترین حامل­های داخلی نصب کنید.

حامل ­های موجود به تنظیمات اولیه فروشگاه شما بستگی دارند: اگر فروشگاه خود را در ایران مستقر کرده باشید با اینکه فروشگاه خود را در ایالات متحده تنظیم می کنید، ماژول های مشابه ای را دریافت نخواهید کرد. 

در صفحه ­ی "حامل ­ها"، شما می توانید بین ایجاد یک حامل با استفاده از حاملwizardیا با استفاده از ماژول­های حامل توصیه شده ما، انتخاب کنید. به شدت توصیه می­شود که با استفاده از یک ماژول حامل ثبت نام کنید: این روند را سریعتر می­کند و تنظیمات بسیار دقیق تر خواهد بود.

بسته به نوع ماژول شما می­توانید بر روی دکمه "نصب" کلیک کنید و اجازه دهید پرستاشاپ این کار را انجام دهد، یا بر روی دکمه سبد خرید کلیک کنید. در مورد دوم، شما به بازارچه آی پرستا جایی که می توانید ماژول را خریداری کنید منتقل می­شوید. هنگامی که ماژول را خریداری کردید می توانید آن را نصب کنید.

اضافه کردن یک حامل جدید با استفاده از حامل  Wizard

اگر شما نمی­توانید یک ماژول برای شریک حمل و نقل خود در ماژول­های بومی یا در بازارچه آی پرستا پیدا کنید، شما باید حامل خود را با استفاده از حامل Wizard ثبت نام کنید: روی "اضافه کردن حامل جدید" کلیک کنید تا این ابزار باز شود.

در این قسمت، ما قصد داریم یک حامل کامل را از ابتدا تا انتها با استفاده از حامل Wizard ایجاد کنیم.شما می­توانید تعداد زیادی حامل به دلخواه ایجاد کنید.

اگر یک حامل خدمات مختلف حمل و نقل داشته باشد، شما باید تعداد زیادی حامل  با اسامی مختلف در پرستاشاپ ایجاد کنید.

بسیاری از جزئیات درخواست شده توسط فرم­ های پرستاشاپ بوسیله­ ی حامل­ های شما پس از ایجاد یک حساب کاربری یا تحت قرار داد با آنها به طور مستقیم ارائه شده است.

برای ایجادیک حامل جدید، بر روی دکمه "افزودن جدید" در صفحه "حامل­ ها" کلیک کنید.حامل Wizard در اولین مرحله از چهار مرحله باز خواهد شد.

مرحله اول: تنظیمات عمومی

این جایی است که حامل را توصیف می کنید، ارائه اطلاعاتی که مشتری در سفارش برای شناسایی و انتخاب حامل مورد نظر خود نیاز خواهد داشت.

بیاید تمام اطلاعاتی را که باید وارد کنید را بررسی کنیم:

  •  نام حامل. نام عمومی است، بنابراین شما باید از نام رسمی استفاده کنید.اگر یک حامل پرستاشاپ را در یک سرویس حمل و نقل از یک حامل تک ایجاد کرده باشید، این نام به شما کمک می­کند تا آنها را متفاوت کنید.

شما همچنین می توانید شرح خدمات را اضافه کنید. به عنوان مثال، شما می توانید بیش از 500 "حمل و نقل" در پرستاشاپ پر کنید.

  • زمان انتقال. زمان حامل برای ارائه محصولات شما تخمین زده می­شود، در زبان ساده نوشته شده است. این در هنگام پرداخت به مشتریان نمایش داده می شود. به آنها کمک خواهد کرد که با توجه به میزان زمانی که مایل هستند منتظر دریافت محصولات خود باشند، و حامل خود را انتخاب کنند.

مشتریان اغلب می­توانند هزینه بیشتری برای حامل ­های سریع پرداخت کنند.

شما باید این فیلد را در تمامی زبان­ های موجود به ویژه در قسمت پیش فرض پر کنید.

  • درجه سرعت. از آنجا که فیلد "زمان انتقال" می تواند شامل هر متنی باشد، این نمی­تواند برای مقایسه زمان انتقال حامل ­ها استفاده شود. تنظیم" درجه سرعت" این امکان را به شما می­دهد تا درجه ی حامل  از 0(خیلی آهسته) تا 9(خیلی سریع) بگذارید. سپس برای مرتب کردن حامل­ ها با درجه سرعت خود استفاده می­شود و به مشتریان کمک می کند که یکی از آنها را ترجیح دهند.
  • لوگو. داشتن لوگو به مشتریان کمک می­کند تا آسان تر حامل ­های مختلف را انتخاب کنند. پرستاشاپ تصویر شما را ریسایز می کند تا در صفحه پرداخت قرار گیرد.

لوگو در هر مرحله ­ی حامل wizard ظاهر خواهد شد. به عنوان یک یادآوری که حامل شما در حال ویرایش/ایجاد کردن است.

  • آدرس پیگیری. این فیلد باید با آدرس پیگیری که بوسیله حامل شما (اگر موجود باشد) فراهم می شود، پر شود. علامت "@" که شماره ردیابی ظاهر خواهد شد. برای مثال، خدمات پستی فرانسه( (la postehdk)این را پیشنهاد می دهد.

URL:http://www.colissimo.fr/portail_colissimo/suivreResultat.do?parcelnumber=@. 

 زمانی که مشتریان خرید خود را پایان می دهند، آنها این نشانی اینترنتی را با "@" جایگذین شماره پیگیری فراهم شده توسط حامل می­کنند،و این امکان برای کلیک بر روی آن لینک و مراجعه به مراحل تحویل وجود دارد.

 بر روی بعدی کلیک کنید تا به مرحله دوم برسید.

مرحله دوم. مناطق و هزینه ­های ارسال

این مرحلهT اول تعدادی تنظیمات را ارائه می­دهد:

  • اضافه کردن هزینه­ های جابجایی. شامل هزینه های حمل و نقل و جابجایی است که در قیمت این حامل تاثیر گذار باشد، همان طور  که در صفحه "تنظیمات"  (عوارض جابجایی) تنظیم شده است.
  • حمل رایگان. اگر فعال باشد، شما نمی توانید قیمتهای حمل و نقل را نشان دهید..

در صورتی که غیرفعال باشد، شما می­توانید محدوده ­ها و هزینه­ های هر کشور را در فرم زیر ویرایش کنید.

  • صورتحساب. در هنگام صدور صورتحساب مشتری، پرستاشاپ یکی از دو رفتار را اعمال می­کند که بسته به اینکه حامل چگونه صورتحساب را تنظیم می کند(پس مطمئن شوید که اسناد خود را در مورد این چک کرده باشید)
    • براساس قیمت کل. صورتحساب به کل قیمت سفارش بستگی دارد.
    • براساس وزن کل. صورتحساب به کل وزن سفارش بستگی دارد.
  •  مالیات. اگر این حامل به مالیات محلی برای تحویل نیاز داشته باشد یکی را نشان می دهد. مالیات باید در پرستاشاپ وجود داشته باشد( که در صفحه "مالیات" در منوی "بومی سازی" انجام میشود)
  • خارج از محدوده ­ی فعالیت­ ها. در صورتی که حامل انتخاب شده هزینه حمل و نقل برای منطقه یا وزن مورد نیاز را تعیین نکند، شما می توانید مشخص کنید که پرستاشاپ چگونه باید واکنش نشان دهد. دو گزینه دارید:
    • اعمال کردن بالاترین هزینه تعیین شده. پرستاشاپ با هزینه بالایی روبرو خواهد شد و شرایط آن را اعمال خواهد کرد.
    • غیرفعال کردن حامل. پرستاشاپ این حامل را پیشنهاد نمی کند، زیرا احتمالا نمی­تواند این سفارش را ارائه کند.

سپس بخش مهمی ازآن می آید: ایجاد محدوده حامل. این مرحله ­ی خیلی مهمی است، پرستاشاپ نیاز به این اطلاعات برای ارائه به مشتری به عنوان حامل است که در واقع می­تواند بصورت بسته بندی سفارش داده شود. در واقع، بسته به قیمت کل یا کل وزن سفارش، بعضی از گزینه­ های حامل در دسترس نخواهند بود در حالی که دیگران تنها با یک مقدار مشخص ظاهر می­ شوند. هنگام پر کردن این مقادیر و ترجیحا آنچه که توسط اسناد هر حامل پیشنهاد شده است، باید دقیق باشید.

این جایی است که حامل Wizard نام خود را می گیرد. در اینجا، محدوده­ ی قیمت یا وزن حامل خود را (بسته به گزینه "صورتحساب" در بالا)، یک محدوده بعد از دیگری، با استفاده از قیمت ­های خود برای هر منطقه در طول مسیر، خواهید ساخت.

منطقه ها باید قبل از آن تعریف شده باشند. برای این، به صفحه "منطقه ها" در منوی "بومی سازی" بروید.

برای  هر محدوده، فقط به چند مرحله نیاز دارید:

  1. محدودیت­های پایین و بالای محدوده ای که ایجاد می­کنید را تنظیم کنید. بسته به گزینه"صورتحساب" ، "به کار برده خواهد شد زمانی که قیمت است" یا "به کاربرده خواهد شد زمانی که وزن است برای حد پایین "و "به کار برده خواهد شد زمانی که قیمت است" یا "به کاربرده خواهد شد زمانی که وزن است" برای حد بالا نمایش داده خواهد شد.

توجه داشته باشید که حد پایین تر شامل (>=) در حالی که حد بالایی منحصر به فرد (<) است. این به این معنا است که حد بالادر محدوده می تواند همان مقدار را با مقدار پایین تر از حد محدوده بعدی داشته باشد، به عنوان دو همپوشانی نیستند.

2. قیمت ها را پر کنید. به محض اینکه هر دو حد پایین و بالایی پر شوند، پرستاشاپ فیلد "All"را برای ویرایش در دسترس قرار می دهد.این یک فیلد خاص است: هر مقداری را که در آن وارد می کنید، برای تمامی مناطق جغرافیایی موجود، بدون هیچ گونه اقدامی از طرف شما اعمال می­شود. برای ویرایش آن، کادر را علامت بزنید و سپس مقدار خود را وارد کنید.سپس می توانید مقادیر هر منطقه را به صورت جداگانه ویرایش کنید.

کادر تایید را برای هر منطقه که حامل را ارائه می دهد در این محدوده چک کنید. اگر این حامل در این منطقه جغرافیایی برای این محدوده فعلی تحویل نداشته باشد، اطمینان پیدا کنید که علامت چک را برداشته باشید.

3.محدوده را ایجاد کنید. . برای ایجاد محدوده­ ی دیگری، بر روی دکمه "افزودن محدوده ­ی جدید" کلیک کنید. پرستاشاپ یک ستون جدید از  فیلدهای منطقه اضافه خواهد کرد. محدودیت­های پایین و بالای این محدوه را ثبت کنید، دوباره پر کردن قیمت ­ها در هر منطقه را شروع کنید.

واحد های وزن و قیمت موارد پیشفرض پرستاشاپ نصب شده و محصولات مورد استفاده­ی شما هستند.

بر روی بعدی کلیک کنید تا به مرحله سوم برسید.

مرحله سوم. اندازه، وزن و دسترسی گروه است.

این پنل دو مجموعه از گزینه های زیر را ارائه می دهد:

  • حداکثر ارتفاع / عرض /عمق / وزن بسته. اکنون شما می توانید حداقل و حداکثر ارتفاع و وزن بسته را مشخص کنید، که بخش مهمی از انتخاب حامل بسته است.مقدار استفاده شده از واحد های پیشفرض وزن و ابعاد است، که در صفحه "بومی سازی" در منوی "بومی سازی" است.
  • دسترسی گروه. شما ممکن است فقط تعدادی از گروه های کاربری را بخواهید قادر به استفاده از این حامل کنید. برای این هدف این گزینه را انتخاب کنید.

برای رسیدن به مرحله چهارم و نهایی بر روی بعدی کلیک کنید.

مرحل چهارم. خلاصه

آخرین مرحله یک نمای کلی از تنظیمات این حامل به شما می دهد.

اگر بعضی از تنظیمات اشتباه هستند، می توانید با استفاده از دکمه­ ی "قبلی" یا به طور مستقیم با کلیک بر روی تب هر مرحله، به مرحله قبلی بروید.

اگر می خواهید در حال حاضر این حامل را به عنوان پیش نویس ذخیره کنید، بعدا به آن بازگردید، حامل را با استفاده از گزینه "فعال" در پایین مرحله نهایی غیر فعال کنید.

در هر صورت، روی دکمه "پایان" کلیک کنید تا کار شما ذخیره شود و حامل ایجاد گردد.

هنگام استفاده از پرستاشاپ در حالت چند فروشگاهی، پنل دیگری در دسترس است و مراحل سفارش کمی تغییر می کند.

1. تنظیمات عمومی

2. چند فروشگاهی

3. مناطق و هزینه های حمل و نقل

4.سایز، وزن، گروه دسترسی

5. خلاصه

تمامی مراحل در بالا توضیح داده شد. مورد جدید "چند فروشگاهی" این امکان را برای شما فراهم می کند تا این حامل را برای مجموعه ای از فروشگاه های خود محدود کنید.