روز پرستاشاپ ایران

مهدی شاد
1397-10-04 05:28:58
744

روز پرستاشاپ ایران، مبارک

زمانی که چند سال پیش، ما شروع به بومی سازی و انتشار نسخه های بومی فروشگاه ساز پرستاشاپ کردیم، وضعیت وب ایران با آنچه امروز وجود دارد بسیار متفاوت بود. امکانات بسیار کم و دردسرها و محدودیت های بسیار زیادی بر سر راه فروشگاههای آنلاین وجود داشت. فروشگاههای اینترنتی ایرانی بسیار بی کیفیت بودند و این مساله، تجارت الکترونیک ایران را دچار چالش میکرد. وجود این مشکلات، مهمترین و اولین انگیزه ما برای توسعه پرستاشاپ و بالا بردن کیفیت فروشگاههای اینترنتی ایرانی بود و در حوزه ی کاری خودمان، تا جایی که در توان داشتیم، همیشه سعی کردیم به بهترین شکل ممکن این کار را انجام دهیم. همه پرستاشاپی های عزیز و همراهان ما شاهد بوده و هستند که ما در بومی سازی پرستاشاپ هرگز منافع شخصی را در نظر نگرفتیم و حتی محور اصلی گفتگوهای ما در پاریس، با تیم پرستاشاپ هم همین مساله بود که بومی سازی باید به گونه ای انجام شود که کوچکترین وابستگی ای به شخص یا تیم خاصی نداشته باشد و همه به راحتی از آن استفاده کنند. این مساله در نسخه 1.7 پرستاشاپ تحقق پیدا کرد و امیدواریم که در نسخه 1.7.6 کامل شود و پرستاشاپ اولین فروشگاه ساز معتبر بین المللی است که به طور ذاتی با زبان فارسی سازگاری دارد.

حتما بسیاری از شما در جریان هستید که تیم آی پرستا از ابتدا با تیم پرستاشاپ، ارتباط بسیار نزدیکی داشته و بخش های مختلفی از این فروشگاه ساز با نظر مستقیم آی پرستا دچار تغییر و تحول شده است که همگی در راستای بهبود کیفیت پرستاشاپ برای سازگاری با زبانهای مختلف و مخصوصا زبانهای راستچین بوده اند. مجموعه ی این همکاری ها و ارتباط آی پرستا با بخش های مختلف پرستاشاپ و نقش کلیدی تیم ما در تغییرات بنیادین این فروشگاه ساز، از جمله انتقال سیستم ترجمه به کرودین و ارائه راهکارهای راستچین سازی خودکار  باعث شد تا در تاریخ اول دیماه سال هزار و سیصد و نود و شش، آی پرستا صاحب بالاترین سطح نمایندگی رسمی شرکت پرستاشاپ، یعنی نماینده ی پرمیوم پرستاشاپ در ایران شود. پرستاشاپ، اولین فروشگاه ساز مطرح بین المللی (و تا جایی که بنده اطلاع دارم اولین CMS معتبر بین المللی) است که در ایران نمایندگی رسمی دارد. به همین مناسبت، روز عقد قرارداد این نمایندگی، به نام "روز پرستاشاپ ایران" نام گذاری شده است.

امسال اولین روز پرستاشاپ ایران را تحت عنوان جشنواره روز پرستاشاپ برگزار کردیم. جوایز نقدی و غیر نقدی مختلفی برای این روز در نظر گرفتیم و امیدواریم که مورد توجه و رضایت پرستاشاپی های عزیز قرار گرفته باشد. هر چند که این اولین تجربه ی ما در این زمینه بود و قطعا کاستی هایی به همراه داشته است. در بخش حامیان جشنواره، سعی کردیم از همکاری فروشگاههای مطرح پرستاشاپی استفاده کنیم که البته کمبود وقت باعث شد نتوانیم از تمام ظرفیت فروشگاههای مطرح پرستاشاپی در این روز استفاده کنیم. حتما برای سال آینده، برنامه بسیار بهتری تدارک خواهیم دید و جوایز ارزنده تری نیز دریافت خواهید کرد. بخش حامیان جشنواره پرستاشاپ نیز گسترده تر خواهد شد و از وجود سایر سرویس های مرتبط با فروشگاههای اینترنتی و همچنین سایر تیم های فعال در حوزه ی پرستاشاپ، در صورت تمایل استفاده خواهیم کرد تا بتوانیم خاطره ی خوبی از این روز در ذهن شما عزیزان ایجاد کنیم.

در پایان، زمستانی پررونق و موفقیت روز افزون برای همه شما آرزو داریم

(6 رای)
4.166666666666667 5 1 6
  • گردشگر
    1397-11-02

    تبریک به تیم شما .

    پاسخ مدیر:

    سپاس از توجه شما