آپدیت helpful content گوگل

سعید عشقی
1401-10-27 16:49:09
422

آپدیت helpful content گوگل یکی از طولانی ترین آپدیت‌های چند سال اخیر موتور جستجوی گوگل است که در تیر ماه خبر آن توسط کارمندان کمپانی گوگل در رسانه‌ها منتشر شد. برای اطلاع از اخبار جدید همراه آِی پرستا باشید….

در ابتدا که خبر این موضوع پخش شد کمتر کسی فکر می‌کرد که این آپدیت به این سرعت رونمایی شود. اما سر انجام در روز 15 آذر سال 1401 از اکانت رسمی google search central در توئیتر خبر آپدیت دسامبر 2022 گوگل منتشر شد. بر اساس این خبر آپدیت  helpful content شروع شد و طی حدود دو هفته آپدیت roll-out نهایی می‌شود و نتایج آن قابل مشاهده است.

چرا آپدیت ؟

موتور جستجوی گوگل یک هدف اصلی و مهم دارد و برای رسیدن به آن و افزایش کیفیت آن هر کاری می‌کند. این هدف اصلی و مهم پاسخگویی سریع و درست به مخاطبانش است. 

برای رسیدن به این هدف نیاز به بهبود نتایج جستجو دارد و برای این بهبود لازم است که با استفاده از روش ها و الگوریتم های متفاوت کیفیت سایت ها را بسنجد و آن‌ها را رتبه بندی کند.

آپدیت الگوریتم ، کاهش آن و یا افزایش آن دقیقا فعالیتی است که معمولا در طول سال چندین بار اتفاق می‌آفتد و هدف آن بهبود تجربه کاربری مخاطبین گوگل است. 

چرا زمان انجام آپدیت بیش از دو هفته طول کشید ؟

دلایل طول کشیدن زمان نهایی شدن آپدیت helpful content گوگل را می توان در چند موضوع دانست.

دلیل اول این است که آپدیت بر روی تمامی زبان‌ها و نسخه‌ها اعمال شد، به همین دلیل بیشتر از حالت معمول به طول انجامید.

دلیل دیگر این موضوع مصادف شدن زمان آپدیت با تعطیلات سال نو میلادی بود که طی توئیتی به اطلاع همه رسید که با توجه به تعطیلات سال نو میلادی ممکن است آپدیت چند روز بیشتر طول بکشد تا نهایی شود.

چه حوزه ها و موضوعاتی تحت تاثیر آپدیت بودند؟

حوزه‌هایی که در آپدیت گوگل مورد تاثیر مستقیم قرار گرفتند ، حوزه پزشکی، حوزه آموزشی، حوزه فروشگاهی، حوزه ورزشی، حوزه مالی و … هستند. دقت داشته باشید که ممکن است حوزه کاری سایت شما در این موضوعات نباشد اما بخشی از محتوای شما در این حوزه باشد و اتفاقات خوشایند یا ناخوشایند در این بین رخ دهد که به نفع شما باشد یا به نفع شما نباشد.

نتایج اولیه آپدیت چگونه بود ؟

در مورد نتایج اولیه آپدیت بهتر است بدانیم که این نتایج در زبان فارسی به مذاق اکثر وبمستران، سئوکاران و صاحبان سایت ها خوش نیامده است. بسیاری از سایت هایی که دارای رتبه های برتر بودند ، افت کردند و دیگر صاحب آن‌ها نیستند و این موضوع باعث شده که نارضایتی از آپدیت بسیار زیاد باشد. 

برای حفظ رتبه ها چه کارهایی را انجام دهیم؟

برای حفظ رتبه و یا پس گرفتن آن کارهای بسیاری را می‌توان انجام داد، اما قبل از انجام آن بهتر است صبر کرده تا آپدیت گوگل تمام شود و رتبه‌های عبارات تثبیت شود. بعد از اینکه رتبه‌ها ثابت شد، آن باید بررسی کنیم که چه اتفاقی افتاده که در این عبارت کاهش رتبه داشتیم و نتوانستیم آنچنان که باید جایگاه خود را حفظ کرده و یا پیشرفت کنیم.

بررسی کنید آیا سایت های رقیب شما دچار افت شده اند یا خیر اگر رقبای شما نوساناتی داشتن مشخص می‌شود که آیا بر روی حوزه شما تاثیراتی داشته است یا خیر؟

مستندات فعالیت های قبلی خود را بررسی کنید که آیا در چند ماه قبلی فعالیتی انجام داده اید که بر خلاف قوانین و متن های ارائه شده گوگل جهت آپدیت بوده یا خیر؟

در صورتی فعالیتی داشته که برخلاف مستندات بوده نیاز است که آنها را به صورت دقیق در بررسی کرده و در صورت اطمینان از مشکلات به وجود آمده در جهت رفع آن بکوشید.

(0 رای)
0 5 1 0
هیچ دیدگاهی وجود ندارد