گوگل دیسکاور Google Discover چیست ؟

سعید عشقی
1401-03-30 12:26:53
498

در دنیایی مملو از مقالات و اطلاعات، پیدا کردن مطالبی که واقعاً مورد علاقه شما هستند دشوار است. همانطور که از نام آن پیداست، گوگل دیسکاور Google Discover یکی از راه حل‌های این مشکل است و احتمالاً قبلاً آن را داشته‌اید.


راه اندازی سایت فروشگاهی رایگان با فروشگاه ساز رایگان پرستاشاپ 

تاریخچه مختصری از گوگل دیسکاور Google Discover

خاستگاه گوگل دیسکاور Google Discover به سال 2012 باز می‌گردد که «Google Now» نام داشت. ایده «Google Now» این بود که بدون کمک شما اطلاعاتی را در طول روز به شما بدهد. به عبارت دیگر، گوگل جستجوها را برای شما انجام می‌دهد.

Google Now می‌تواند بلیط هواپیما و قطار، رویدادهای ورزشی آینده، رویدادهای تقویم، شماره‌های پیگیری و موارد دیگر را به شما نشان دهد. بسیار ارام، گوگل این محصول را حذف کرد.
در نهایت، بیشتر مقالاتی که از سراسر وب در این قالب و بستر موجود شد به نام «Google Feed» نامیده شد. در سال 2018، گوگل رسماً نام جدیدی را اعلام کرد و این همان گوگل دیسکاور Google Discover است که امروز داریم.

گوگل دیسکاور Google Discover برای چیست؟

هدف گوگل دیسکاور Google Discover در نام آن مشخص شده است که به شما کمک کند محتوایی را از سراسر وب کشف کنید که به علایق شما مربوط می‌شود. فید گوگل دیسکاور Google Discover هر کسی بر اساس ترجیحات آنها شخصی سازی شده است.
شما مجبور نیستید وب سایت ها را بازدید کنید یا فیدهای RSS خود را مدیریت کنید. Google کار را برای شما انجام می‌دهد و صفحاتی را از سراسر وب جمع‌آوری می‌کند که فکر می‌کند به آن‌ها علاقه دارید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که برنامه Google را باز کنید و مجموعه‌ای از محتوا برای مطالعه کردن و لذت بردن دارید.

در زمان نوشتن این مقاله، گوگل دیسکاور Google Discover فقط یک تجربه در تلفن همراه است. می‌توانید از آن در گوشی یا تبلت آیفون، آی پد یا اندروید استفاده کنید. در صفحه سایت Google نیز در دسترس نیست. فقط برنامه Google موجود در فروشگاه Google Play و Apple App Store آن را دارد.

 

گوگل دیسکاور Google Discover چگونه متوجه می‌شود من چه چیزی را دوست دارم؟

گوگل دیسکاور Google Discover برای شما شخصی سازی شده است، اما دقیقاً چگونه کار می‌کند؟ اول و مهمتر از همه، گوگل از اطلاعاتی که قبلاً به آن داده‌اید، استفاده می‌کند. این می‌تواند شامل فعالیت وب، سابقه YouTube، عبارت‌های جستجو و موارد دیگر باشد.

مهم‌تر از همه این‌ها، نحوه شخصی‌سازی Discover است. فید Discover را به عنوان یک الگوریتم در نظر بگیرید. این فقط به اندازه اطلاعاتی است که دارد، بنابراین هر چه بیشتر به آن کمک کنید، بهتر می‌شود.

در ابتدا ممکن است چیزهایی پیدا کنید که برایتان مهم نیست. فقط به این دلیل که یک بار برای امتیاز تیم فوتبالی جستجو کرده‌اید، به این معنی نیست که شما یک طرفدار فوق العاده هستید که باید همه چیز را در مورد تیم بدانید. اگر به گوگل بگویید که به آن علاقه‌ای ندارید، بهتر می‌شود. نحوه شخصی سازی گوگل دیسکاور Google Discover
شخصی‌سازی گوگل دیسکاور Google Discover به معنای انجام اقداماتی در مورد محتوا آن‌طور که می‌بینید است. داستان‌ها در فید به صورت کارت ارائه می‌شوند و این کارت‌ها شامل کنترل‌هایی برای تنظیم دقیق هستند.
به عنوان مثال، در اینجا یک کارت در مورد یک نمایش جنگ ستارگان است. با زدن دکمه منو چند گزینه ظاهر می‌شود. در این مثال، موضوعی که گوگل فکر می‌کند به آن علاقه دارم «Disney+» است. می‌توانم به Google بگویم که به آن علاقه‌ای ندارم یا موضوع را برای اطلاعات بیشتر در مورد آن «دنبال کنید».

منبع : www.howtogeek.com/

(1 رای)
1 5 1 1