گوگل اپتیمایز یکی از ابزارهای اصلی که کمپانی گوگل در سال 2012 آن را معرفی کرد و کاربران زیادی برای بهینه سازی صفحات سایت شان از آن استفاده می‌کردند. اخیرا گوگل تصمیم جدید در خصوص ان ابزار گرفته است. برای ادامه مقاله همراه آی پرستا باشید.....

بعد از از کار افتادن نسخه یونیورسال گوگل آنالیتیکس اخیراً گوگل طی ایمیلی به مخاطبان خود خبر از توقف و ارائه این سرویس داد و به مخاطبان خود بیان کرد که تا تاریخ ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۳ سرویس گوگل اپتیمایز از دسترس خارج خواهد شد و دیگر دسترسی استفاده از خدمات آن برای مخاطبان گوگل ممکن نیست.

همچنین مخاطبان فعلی این سرویس از این تاریخ به بعد دیگر امکان استفاده از خدمات آن را نخواهند داشت و این سرویس برای همیشه از دسترس خارج شده و دسترسی به آن ممکن نیست.

متن ارسالی گوگل بیان نمود که برای دریافت اطلاعات و نسخه پشتیبان محتویاتی که کاربران در این ابزار دارند به آدرس زیر مراجعه نمایند و اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت نمایند.

همچنین یکی از اصلی ترین ویژگی های گوگل اپتیمایز ایجاد قابلیت A/B تست بود که در متن ارسالی به این موضوع اشاره شد و از اهمیت آن برای بازاریابان گفته شد و در نهایت راهکار جایگزین را استفاده از قابلیت تست در ابزار گوگل آنالیتیکس نسخه ۴ معرفی کرد.

غروب گوگل اپتیمایز

Google Optimize و Optimize 360 پس از 30 سپتامبر 2023 دیگر در دسترس نخواهند بود. آزمایش‌ها و شخصی‌سازی‌های شما می‌توانند تا آن تاریخ اجرا شوند. همه آزمایش‌ها و شخصی‌سازی‌هایی که هنوز در آن تاریخ فعال هستند، پایان خواهند یافت.

گوگل بیش از چند سال است که Google Optimize را راه‌اندازی کرده تا کسب‌وکارها در هر اندازه بتوانند به راحتی تجربیات کاربری خود را آزمایش کرده و بهبود بخشند. همچنان تعهد داده که کسب‌وکارها در هر اندازه‌ای این توانایی را دارند تا تجربیات کاربری مخاطبان را بهبود بخشند و روی ادغام‌های تست A/B شخص ثالث برای Google Analytics 4 سرمایه‌گذاری کنند.

ترجمه متن منتشر شده مربوط به Google optimize در اسناد گوگل:

چرا Optimize را متوقف نمودیم؟

ما همچنان متعهد به فعال کردن مشاغل با هر اندازه برای بهبود تجربیات کاربری هستیم و در حال ایجاد و توسعه در ادغام‌های تست A/B شخص ثالث برای Google Analytics 4 هستیم. ما بر ارائه مؤثرترین راه‌حل‌ها و ادغام‌ها برای مشتریان خود متمرکز شده‌ایم، به‌ویژه همانطور که در حرکت به سمت آینده با Google Analytics 4.

Optimize، اگرچه یک محصول قدیمی نیست اما بسیاری از ویژگی‌ها و خدماتی را که مشتریان ما برای آزمایش نمونه‌ها درخواست می‌کنند و نیاز دارند، ندارد. بنابراین ما تصمیم گرفتیم راه حل‌هایی را توسعه دهیم که برای مشتریان ما موثرتر باشد.

آزمایش در گوگل آنالیتیکس به چه صورت پیش می‌رود؟

Optimize تا سپتامبر 2023 در دسترس خواهد بود. پیش از آن، ما در حال ادغام با ارائه دهندگان تست A/B زیر (به ترتیب حروف الفبا) همکاری می کنیم:

تست AB

آپتیمایز

VWO

ما API های خود را در دسترس عموم قرار می دهیم تا هر کسی بتواند ابزار تست A/B خود را در ماه های آینده با Google Analytics یکپارچه کند.

آیا هنوز می توانم به داده‌های خود دسترسی داشته باشم؟

ما همه کاربران را تشویق می‌کنیم تا قبل از 30 سپتامبر 2023 داده‌های خود را از داخل رابط کاربری Optimize دانلود و ذخیره کنند.

برای دانلود داده‌های خود قبل از این تاریخ به export داده‌های گزارش Optimize خود مراجعه کنید. برای دسترسی به داده‌های خام خود، از Google Analytics Data API استفاده کنید. پس از کار افتادن google Optimize، نمی‌توانید به نتایج استنتاج تجربه یا داده‌های خام Google Analytics خود دسترسی پیدا کنید.

آیا می‌توانم قراردادم را برای یک سال دیگر تمدید کنم؟

هرکسی که قراردادهای Google Analytics 360 (Universal Analytics) خود را در نیمه اول سال 2023 تمدید کند، می‌تواند قراردادهای Optimize 360 خود را با تاریخ‌های پایان خدمات در 30 سپتامبر 2023 یا قبل از آن تمدید کند.

کسانی که قراردادهای Google Analytics 4 را امضا کرده‌اند، نمی‌توانند قراردادهای Optimize 360 را امضا کنند، اما تا تاریخ 30 سپتامبر 2023، از طریق ادغام در Google Analytics 4 به Optimize دسترسی خواهند داشت.

علاوه بر این، برای هر کسی که قرارداد Google Analytics 4 را امضا کرده است، اما قصد دارد به استفاده از Google Analytics 360 (Universal Analytics) در حین انتقال به Google Analytics 4 ادامه دهد، ما دسترسی رایگان به Optimize 360 را تا 30 سپتامبر ارائه خواهیم کرد. ، تاریخ 30 سپتامبر 2023 برای انجام این کار باید دیتاهای Optimize خود را به ویژگی‌های GA360 مرتبط نگه دارید.

چه اتفاقی می‌افتد اگر Optimize 360 را با تاریخ پایان گذشته از 30 سپتامبر سفارش دهم؟

هر گونه سفارش Optimize 360 که قبلاً با تاریخ پایانی گذشته از تاریخ آخر سپتامبر Optimize دریافت شده باشد به تاریخ اتمام خدمات محصول بازنگری می‌شود. برای زمان گذشته از آخر سپتامبر هزینه‌ای از شما کسر نمی‌شود.

چه اتفاقی برای Firebase A/B Testing خواهد افتاد؟

Firebase A/B Testing به شما کمک می‌کند تا با آسان‌کردن اجرا، تجزیه و تحلیل و مقیاس‌بندی آزمایش‌های محصول و بازاریابی، تجربیات برنامه‌تان را بهینه کنید. در حالی که ما اذعان داریم که Firebase از زیرساخت Google Optimize برای محاسبات استنتاج استفاده می کند، Google متعهد است به پشتیبانی و تکامل Firebase A/B Testing در آینده ادامه دهد. آزمایش Firebase A/B تحت تأثیر تاریخ 30 سپتامبر Google Optimize قرار نخواهد گرفت.

منبع : https://support.google.com/optimize/answer/12979939?hl=en&ref_topic=11608543

(1 رای)
5 5 1 1
هیچ دیدگاهی وجود ندارد