گوگل آنالیتیکس 4 و مهاجرت به آن

سعید عشقی
1401-06-30 13:39:40
375

نسخه جدید گوگل آنالیتیکس به نام GA4 در اکتبر سال 2020 معرفی و رونمایی شده است. این نسخه بیشتر برای مدیریت اطلاعات و تجمیع اطلاعات کسب و کارهایی که دارای وب سایت و اپلیکیشن هستند معرفی و رونمایی شده است. عنوان این نسخه که ابتدا و قبل از این مدل نمایش web+app  بوده است. همراه آی پرستا باشید....

در حال حاضر از کدام نسخه آنالیتیکس استفاده کنیم؟

این موضوع بیشتر بستگی به سلیقه شما دارد در حال حاضر شما می توانید از دو نسخه موجود به نام های google analytics universal و google analytics 4 استفاده کنید برای این مورد می توانید هر کدام از نسخه ها را که تمایل دارید بر روی سایت خود تنظیم نمایید و از آن بهره ببرید. البته در نظر داشته باشید که طبق اعلام گوگل نسخه قبلی آنالیتیکس (google analytics universal) تا دهم تیرماه سال 1402 از دسترس خارج می شود و از آن پس نهایتا به مدت شش ماه می توانید اطلاعات لازم خود را از آن استخراج کرده و تحلیل های لازم را بر روی آن انجام دهید. در نظر داشته باشید که شما در این زمان هم می‌توانید از نسخه google analytics universal و google analytics 4 به صورت همزمان نیز استفاده کنید، البته بسته به نیاز و سلیقه شما دارد.

چرا باید به نسخه جدید مهاجرت کنیم؟

تنها دلیلی که شما را مجبور به انجام این مهم می‌کند، عدم پشتیبانی گوگل در تاریخ اعلام شده از نسخه قدیمی یا همان google analytics universal می باشد که شما باید از آن پس از نسخه جدید استفاده نمایید دلایل دیگر بیشتر به سلیقه و اطلاعات موجود در آن است که شما باید با توجه به نیازی که دارید از آن استفاده کرده و بهره لازم را ببرید.

در صورتی که به google analytics 4 مهاجرت کنیم آیا اطلاعات ما از بین می‌رود؟

همانطور که در متن بالای صفحه اشاره شد خیر اطلاعات شما تا ۶ ماه پس از، از دسترس خارج شدن نسخه قبلی قابل نگهداشت و استفاده می‌باشد. از آن پس تصمیمی در این خصوص اتخاذ نشده است. حتی ممکن است اطلاعات شما بیشتر از این مدت بر روی google analytics 4 وجود داشته باشد و از بین نرود. این بسته به درخواست‌های مارکترها از گوگل و تشخیص نیاز شان می‌باشد. اما بهتر است نسخه جدید را هرچه سریعتر نصب کنید تا بتوانید اطلاعات خود را در آن نسخه هم داشته باشید. نکته مهمی که در نسخه google analytics 4 وجود دارد این است که این اطلاعات نهایتا تا مدت زمان ۱۴ ماه بر روی ابزار گوگل آنالیتیکس google analytics 4 باقی می ماند و از آن پس در صورتی که اطلاعات را نیاز دارید می توانید به صورت دستی آنها را ذخیره نمایید. در غیر این صورت این اطلاعات برای شما ذخیره نخواهد شد. 

با توجه به این موضوع که چرا باید به نسخه google analytics 4 مهاجرت کنیم و چگونه اطلاعات ما از بین نرود توضیحات لازم را برای شما ارائه دادیم و امیدواریم توانسته باشیم اطلاعاتی که مد نظر شما است را برایتان منتشر کرده و نیازتان را رفع نماییم. در صورتی که سوال، پیشنهاد و یا مشکل داشتید می‌توانید در بخش کامنت با ما در میان بگذارید.

(1 رای)
5 5 1 1
  • جابر
    1401-07-08

    سلام
    آیا برای پرستاشاپ ماژول نسخه ۴ عرضه شده؟
    لینک محصول را لطف کنید

    پاسخ مدیر:

    با سلام

    ماژول Google Analytics رو خود پرستاشاپ به صورت پیش فرض داره و اون رو مدام به روز رسانی می کنه. ماژول ganalytics رو جستجو کنید در بخش مدیریتتون و به آخرین نسخه به روز کنید ببینید سازگار شده با این نسخه یا خیر (توسط ما تست نشده هنوز).

    موفق باشید