![بهترین روش های تخفیف گذاری در فروشگاه اینترنتی](https://ipresta.ir/img/dmt/dmtblog/content/large-209.jpg)
یکی از روشهای افزایش فروش ارائه تخفیف در فروشگاه اینترنتی است. به همین دلیل در این مقاله سعی کردیم بهترین روشهای تخفیف گذاری در فروشگاه اینترنتی را بیان نماییم. همراه آی پرستا باشید…
تخفیف بدهیم یا خیر ؟
این موضوع که تخفیف بدهیم یا خیر بسته به نوع استراتژی بازاریابی و فروش هر کسب و کاری است. ممکن است برای تخفیف برنامه داشته باشید. ممکن است که برای این موضوع برنامه ای نداشته باشید.
چه زمانی تخفیف بدهیم؟
زمان تخفیف دادن نیز بسته به نوع و مدل تخفیف دادن دارد. پیشنهاد میکنیم ابتدا مقاله را تا انتها مطالعه نمایید، سپس در مورد آن تصمیم گیری کنید.
به چه کسانی تخفیف بدهیم؟
افرادی که به آنها تخفیف میدهید میتوانند شامل مشتریان جدید، مشتریان قدیمی ، گروه خاصی از افراد باشد. تصمیم این موضوع نیز بسته به نوع تخفیف و برنامههای شما دارد.
چگونه تخفیف بدهیم؟
برای ارائه تخفیف سه نکته زیر بسیار مهم است. آنها را رعایت نمایید:
هدف دقیقتان را از تخفیف مشخص کنید:
مشتریانتان را بخشبندی کنید:
قبل از شروع تخفیف، زیرساختها را بررسی کنید
بهترین روش های تخفیف گذاری در فروشگاه اینترنتی
در این بخش به معرفی بهترین روشهای تخفیف گذاری در فروشگاه اینترنتی میپردازیم. امیدواریم که این روشها برای کسب و کار شما مفید باشد و قابلیت استفاده از آن را در سایت و فروشگاه اینترنتی خود داشته باشید.
مشتریان وفادار
تخفیف برای مشتریان وفادار، یکی از روشهایی که باعث میشود مشتریان شما تبدیل به مشتریان وفادار و دوستدار برند شما شود. اگر شما برای آنها ارزش و احترام بیشتری قائل شوید و تجربه خوبی را از خرید برای آنها ایجاد کنید. این موضوع در ذهن و خاطر وی ماندگار خواهد شد.
بسیاری از بازاريابان معتقدند که محصولی که مخاطب از شما میخرد مهم نیست، بلکه وی هزینه میکند و تجربه خوب محصول و خدمتی است که شما به وی ارائه میدهید.
سعی کنید همیشه بهترین آسان ترین و سریعترین روش را برای رفع مشکل مشتری و رسیدن او به هدفش در پیش بگیرید. بدین صورت است که مشتری شما تجربه خرید خوبی را خواهد داشت و از آن در مراحل بعدی استقبال می کند.
تخفیف مناسبتی
تخفیفات مناسبتی که در حقیقت برای تخفیف به مناسبتهای مختلف لحاظ میشود. این روش ارائه تخفیفی است که در فروشگاههای اینترنتی و فروشگاه فیزیکی می توانیم مشاهده کنید. معمولاً این حالت فقط مورد استقبال مخاطبان شما قرار خواهد گرفت و دلیل این موضوع نیز این است که در مناسبتها معمولاً مقدار و درصد خریدشان نسبت به روزهای عادی بیشتر میشود.
جشن سال نو، ابتدای مهر، جشن شب یلدا، اعیاد مذهبی معمولاً میتواند هدف فروشگاهها برای برگزاری جشنوارههای تخفیفی باشد.
تکنیک فومو
تکنیک فومو (ترس از دست دادن) یک روش کاملا روانشناسی شده است که بر اساس آن به مخاطبان خود پیشنهاداتی میدهید و برای آن پیشنهادات روشی را پیش میگیرید که مخاطب حس کند در صورتی که آن محصول را خریداری نکند، حتماً چیز مهمی را از دست داده است معمولاً در تکنیک فومو برای پیشنهادات زمان اتمام قرار میدهند تا در بازه زمانی مخاطب از آن استفاده نماید.
تخفیف روی محصولات جدید
تخفیف روی محصولات جدید یکی دیگر از روشهای ارائه تخفیف برای مخاطب در فروشگاه اینترنتی این است که زمانی که محصولات جدید را بارگذاری میکنید بر روی آنها تخفیف لحاظ نمایید تا مخاطبان بتوانند از این تخفیفات بهره مند شوند و فروشگاه نیز محصولاتی که تازه و جدید هستند را سریعتر به فروش برساند. با توجه به اینکه این محصولات هزینه انبارداری کمتری را متحمل شدهاند، از نظر اقتصادی توجیه دارد که تخفیف بر روی آنها لحاظ گردد.
خرید بیشتر = تخفیف بیشتر
در روش خرید بیشتر، تخفیف بیشتر توجه نمایید که به ازای افزایش مبلغ خرید درصد تخفیف بیشتری را دریافت نمایید. بدین روش مخاطب شما تمایل دارد که تخفیف بیشتری بگیرد پس ترجیح میدهد مبلغ سبد خرید خود را افزایش میدهد.
تخفیف برای پکیج
قرار دادن تخفیف بر روی پکیج های از پیش آماده شده روش دیگری است که مخاطب شما را ترغیب مینماید تا از تخفیف های شما استفاده کند. معمولاً در این روش محصولاتی که از نظر دسته بندی و نوع استفاده نزدیک به هم میباشند استفاده میشوند. به عنوان مثال شوینده یا پاک کنندهها
روش استفاده از این تخفیف و توجیه اقتصادی آن را به این شکل میتوان متوجه شد که در این تخفیف مخاطب با یک خرید هزینه چندین محصول را میپردازد و هزینه بازاریابی شما طبیعتا کاهش خواهد داشت. کاهش هزینه بازاریابی میتواند توجیه این موضوع باشد که تخفیف هزینه بر روی پکیج منطقی بوده و بدین طریق فروشگاه ضرر نمیکند و خریدار حس بهتری نسبت به خرید محصولات با قیمت پایینتر پیدا خواهد کرد.
بازیابی سبد خریدهای رها شده
بازیابی سبد خرید رها شده فروش, تخفیفی است که معمولاً دارای مشکلات و چالش های بسیار کمی بوده و در صورتی که مخاطب را برای خرید قانع نکند. حداقل هزینه و زیرساخت زیادی را بر روی دست فروشگاه بر جای نمیگذارد. در این روش تخفیفی سبدهای خرید که نیمه کاره رها شده را با ارسال ایمیل یا اس ام اس به صاحب آن زنده میکنیم و آنها را به فروش نزدیک میکنیم. معمولاً این روش تخفیفی بازدهی نسبتاً مناسبی خواهد داشت مگر در مواقع خاص که نتوان برداشت خوبی از آن کرد.
تخفیف معرفی
تخفیف معرفی از انواع دیگر تخفیفهای است که شما به وسیله مشتریان که قبلا آنها را جذب کردید مشتریان جدید پیدا میکنید. در حقیقت این روش جزو روش های بازاریابی دهان به دهان است.
در این روش تخفیفی به ازای معرفی هر مشتری و خرید توسط وی درصد یا مقداری از مبلغ خرید وی را به مشتری که خریدار را معرفی کرده اختصاص میدهیم.
در نظر داشته باشید که تخفیفهای معرفی عموماً بازگشت سرمایه بسیار مناسبی را دارد. دلیل این موضوع هم این است که اعتماد میان آشنایان بسیار بیشتر از افراد غریبه است.
تخفیف شخصی سازی شده
تخفیف های شخصی سازی شده یکی دیگر از انواع تخفیف هایی است که تاثیر بسیار زیادی در فروش شما و استفاده مخاطبان دارد. در تخفیف شخصی سازی شده شما تخفیفی را فقط برای گروه خاصی از مخاطبین ارسال میکنید. همچنین در متن ارسالی برای تخفیف نام وی یا ویژگی خاصی که برای او طراحی شده است استفاده میکنیم.
مرسومترین تخفیفهای شخصی سازی شده ایمیلهایی است که به مناسبت تبریک تولد مشتریان برای آنها ارسال میشود. این ایمیلها شامل بیان تبریک و ارسال انواع محصولات دارای تخفیف میباشد.
کش بک
کش بک یکی از روش های تخفیفی در فروشگاه های اینترنتی و آنلاین است. روش کار در کش بک به این صورت است که مخاطب شما پس از خرید مقدار یا درصدی از مبلغ خرید خودرو در حساب کاربری دریافت میکنند تا در خریدهای بعدی بتوانند از آن استفاده نمایند. این روش معمولاً مشتری شما را جهت خرید دوم ترغیب میکند و همچنین باعث میل بیشتر به خرید میشود.
در این روش اگر محصولات جانبی برای فروش دارید یا تعداد محصولات شما زیاد باشد مثلاً بیش از ۲۰۰۰ نوع میتواند به فروش شما بسیار کمک نمایند.
در صورتی که هر کدام از این روشها را انجام داده و تجربهای دارید. لطفا این موضوع را با ما در میان بگذارید.