در مطلب موجود در رابطه با بروزرسانی helpful content system سپتامبر 2023 توضیحاتی را برای شما مخاطب عزیز توضیح خواهیم داد. همراه آی پرستا باشید...

انتشار بروزرسانی helpful content system 

اخبار بروزرسانی سپتامبر ۲۰۲۳ محتوای مفید در روز ۱۴ سپتامبر به وسیله اکانت رسمی گوگل در توییتر مخابره شد. این موضوع باعث شد که توجه بیشتری به مسئله محتوای مفید و سند منتشر شده از آن گردد. طی این خبر درباره سیستم محتوای مفید یا همان helpful content system توضیحاتی را در برای شما بیان می‌نماییم.

سیستم محتوای مفید یا helpful content system چیست؟

سیستم محتوای مفید یکی از مسائلی است که طی سال‌های اخیر گوگل توجه خاصی به آن داشته و اهمیت و ارزش گوگل برای مخاطب را بیشتر از قبل  نشان می‌دهد. در این سند به شکل آشکار بیان شده است که محتوای صفحات وب دارای چندین فاکتور بسیار مهم می‌باشد که با رعایت آنها می‌توانیم اعتبار لازم را کسب کرده و جایگاه مناسبی را کسب نماییم.

این سیستم دارای موضوعات بسیار طولانی در راستای محتوای مفید می‌باشد که با بررسی آنها متوجه اهمیت محتوا و ارزش آن برای مخاطبان این موتور جستجو می‌شود. یکی از معروف‌ترین الگوریتم eeat است که آن را در زیر یه شکل خلاصه توضیح می‌دهیم.

این دومین بروزرسانی مربوط به این سند می‌باشد که در سپتامبر ۲۰۲۳ عرضه شده است.

اولین بروزرسانی آن مربوط به دسامبر 2022 می باشد که اطلاعات مربوط به این را در زیر می توانید مطالعه نمایید.

رول اوت آپدیت

در تاریخ 28 سپتامبر 2023 خبر رول اوت نهایی این بروزرسانی بر روی تمامی ریجن ‌ها منتشر شد. در زمان انتشار و بعد از این آپدیت نمودارهای سرچ کنسول سایت های بسیاری رشد و افول غیر منتظره ای را تجربه نموده است. 

این موضوع به شکلی بوده است که سایت های بسیار زیادی تغییراتی فراوانی را برروی رتبه های خود مشاهده نمودند.

تغییرات اساسی Helpful Content system

یک طبقه بندی بهبود یافته، به این معنی است که تغییرات به صورت 

گوگل تمایل دارد محتوای سوم شخص (هوش مصنوعی) را میزبانی کند البته نه در این بروزرسانی

تاثیر زبان اصلی تولید محتوا کمرنگ تر از قبل شده می‌شود

گوگل بیان کرده که محتوای خود را شکل بهتری ارزیابی کرده و بهبود دهید

همچنین نیاز است محتوای شما توسط کارشناس بررسی شود

تغییر تاریخ محتوا بدون تغییرات قابل توجه صحیح نیست

کورکورانه محتوا اضافه یا حذف نکنید.

گوگل چه می‌گوید؟

گوگل به ما گفت که هدف این به روز رسانی الگوریتم کمک به جستجوگران برای یافتن محتوای با کیفیت بالا است. گوگل می خواهد به محتوای بهتر و مفیدتری که برای انسان نوشته شده و به کاربران کمک کند پاداش دهد.

جستجوگران وقتی به صفحات وب غیر مفیدی می‌رسند که رتبه خوبی در جستجو دارند، زیرا برای رتبه‌بندی در موتورهای جستجو نوشته شده‌اند، ناامید می‌شوند. این نوع محتوایی است که ممکن است آن را «محتوای موتور جستجو» یا «محتوای سئو» بنامید.

هدف الگوریتم محتوای مفید Google کاهش رتبه آن نوع از وب سایت ها در حالی که وب سایت های مفیدتری را که برای انسان ها طراحی شده اند، بالاتر از موتورهای جستجو تبلیغ می کند.

گوگل گفت این تلاشی مداوم برای کاهش محتوای بی کیفیت و آسان‌تر کردن یافتن محتوایی است که در جستجو معتبر و مفید باشد.

اگر ضربه خوردید چه کار کنید. گوگل لیستی از سوالاتی را ارائه کرده است که می توانید در مورد محتوای خود از خود بپرسید. همانطور که در اینجا پست کردیم، آن سوالات را بخوانید و به شیوه ای بی طرفانه، از خود بپرسید که آیا محتوای شما با این به روز رسانی هماهنگ است یا خیر.

لطفاً توجه داشته باشید که اگر این به‌روزرسانی به شما ضربه زده است، اگر همه کارها را درست انجام دهید و در طول زمان تغییراتی در محتوای خود ایجاد کنید، ممکن است چند ماه طول بکشد تا بازیابی شود.

اخبار تکمیلی

با توجه به زمان کمی که از رول اوت این آپدیت گذشته در روزهای آینده اخبار و اطلاعات کامل‌تری در این خصوص منتشر خواهد شد.

بر اساس ارائه آخرین تغییرات سند محتوای مفید تولید محتوا با ابزارهای هوش مصنوعی بر خلاف قوانین موتور جستجوی گوگل نیست البته انجام این موضوع نیازمند داشتن و رعایت شرایط و نکاتی می‌باشد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم نمود.

مهمترین نکته در این خصوص رضایت کاربر و در نظر داشتن نیاز او و کوشش جهت رفع این نیاز می‌باشد.

توجه به این موضوع از این پس حساسیت بر روی تولید کننده محتوا کاهش می‌یابد و مهم‌ترین اصلی که همیشه بر روی آن تاکید وجود داشت کیفیت محتوا می‌باشد که باید در جهت رفع نیاز کاربر و مشخصاً برای وی نگارش شود نه به جهت رضایت موتور جستجو و کسب رتبه.

نکته دیگری که قبل‌تر به آن اشاره شد دن مخاطب در سریع‌ترین زمان ممکن به پاسخ خود می‌باشد از سایت شما خواهد داشت.

(0 رای)
0 5 1 0
هیچ دیدگاهی وجود ندارد