آپدیت اسپم برین گوگل

سعید عشقی
1401-11-04 17:16:08
404

اپدیت اسپم گوگل که در روز 14 دسامبر 2022 و همزمان با اپدیت HCU از آن رونمایی شد ، جزو سنگین ترین آپدیت های گوگل است که لینک سازی را زیر ذره بین برد و شناسایی اسپمینگ را بسیار پیشرفته کرده است. همراه آی پرستا باشید تا اطلاعات لازم در مورد آپدیت اسپم گوگل را در اختیار شما قرار دهیم.   

عملکرد الگوریتم اسپم برین به چه شکل است؟

اسپم برین با الگوریتم ساختار یافته از فناوری هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ وارد بازی شد تا فعالیت های اسپم سایت ها شامل لینک سازی های اسپم، ساید واید و … را مورد هدف قرار دهد و تاثیرات آن‌ها را در خصوص رتبه بندی خنثی نماید.

چرا آپدیت اسپم برین؟

دلایل آپدیت های گوگل در حقیقت برای دستیابی به هدف و رسالت اصلی این موتور جستجو است. هدف و رسالت اصلی موتور جستجوی گوگل دستیابی سریع و درست مخاطبان به اهداف شان است. در همین راستا گوگل تصمیم دارد سایت‌هایی که با روش‌های غیر طبیعی و مصنوعی دارای رتبه هستند شناسایی کنند و در صورتی که سایت های بهتری برای پاسخگویی به مخاطب وجود دارد جایگزین آن‌ها نمایند. 

چرا زمان انجام آپدیت بیش از دو هفته طول کشید ؟

دلیل این موضوع را اینگونه بیان می‌کنیم که چون این آپدیت بروی تمامی زبان‌ها اعمال شد، رول اوت نهایی آن زمان نسبتا بیشتری را نیاز داشت.  

چه حوزه ها و موضوعاتی تحت تاثیر آپدیت بودند؟

بیشترین تاثیر اپدیت اسپم برین بر روی موضوعات و حوزه هایی است که دارای لینک‌سازی های بسیار ضعیف و غیر طبیعی هستند. البته دقت داشته باشید که این لینک‌سازی‌ها از منظر گوگل به عنوان لینک بی کیفیت شناسایی شده و سایت هایی که این لینک ها را ارائه می‌دهند (پولی یا …) مورد جریمه قرار خواهند گرفت. 

سایت های حوزه گردشگری، خدمات طراحی سایت، تجارت الکترونیک و پزشکی معمولا جزو پر تاثیر ترین این سایت ها از نظر اپدیت اسپم برین هستند.

نتایج اولیه آپدیت چگونه بود ؟

آپدیت در طول رول اوت شدن چندین بار سرپ را تحت تاثیر قرار داد و رتبه های بسیاری را جابجا نمود. جایجایی رتبه ها در طول این مدت زمان بدون هیچ گونه ثباتی اتفاق می‌افتاد و هیچ کس نمی‌توانست در این خصوص تصمیم درستی بگیرد که بهترین کار برای این جابجایی چیست و با چه کاری می‌تواند از ریزش رتبه هایش در امان بماند.
در مجموع در سایت‌های که زبان فارسی دارند تغییرات برای سئو کاران ، وبمستران بسیار نگران کننده بوده و درصد رضایت بسیار پایین تر از حد انتظار است. البته این موضوع ممکن است در طولانی مدت به این شکل باقی نماند و رتبه های از دست رفته به جایگاه خود برگردد.

در ادامه چه کاری درست است؟

رعایت چند نکته برای جلوگیری از افت بیشتر می‌تواند تاثیرات مناسبی را بر جای گذارد:
1. تولید محتوای با کیفیت
2. توجه بیشتر و رعایت اصول EEAT
.3 کسب بک لینک و رپورتاژ با کیفیت تر و اعتبار بیشتر

ذکر چند نکته مهم :

  1. هنگامی که وب سایت‌ها از روش های لینک دهی غیر طبیعی استفاده می کنند و حتی از چنین الگویی آگاه نیستند، رتبه، جایگاه و اعتبار صفحات قبلی را در نتایج جستجو از دست می دهند.

  2. گوگل همزمان با گسترش دامنه عملیات خود، چندین به روز رسانی اصلی را برای الگوریتم های خود(Google Penguin، Google Panda، Rank Brain) پیاده سازی کرد که نتایج را تا 40% بهبود بخشید.

  3. در سال 2021، الگوریتم اسپم برین SpamBrain توانست تقریبا 6 برابر بیشتر از سال 2020 سایت های هرزنامه را شناسایی کند

  4. گوگل در لینک اسپم از داده های قدیمی هم استفاده می کند و شواهد حاکی از آن است اسپم برین رفتاری مانند پنگوئن از خود ابراز می کند. انکر تکست های اگزکت مچ ویدئوها، تصاویر، فایل های صوتی و همچنین اگزکت روی بخش مطالب مرتبط واقع در سایدبار و همچنین پست مهمان بی کیفیت از جمله الگوهایی است که توسط لینک اسپم هدف قرار گرفته است.

(0 رای)
0 5 1 0
هیچ دیدگاهی وجود ندارد