اشتباه لینک سازی سئو داخلی

سعید عشقی
1403-05-21 18:04:59
108

پیوند داخلی صحیح یکی از قوی ترین استراتژی‌های سئوی موجود است. در اینجا چیزی است که امروز باید در سایت خود اصلاح کنید. پیوند داخلی یکی از کم استفاده‌ترین آپشن‌هایی است که در ذهن صاحب سایت وجود دارد. اشتباهات لینک‌سازی سئو داخلی موضوع مهمی است که برای بهبود رتبه سایت در گوگل باید حتما به آن توجه شود. همراه آی پرستا باشید ....

استفاده صحیح از پیوندهای داخلی است که می‌تواند واقعاً یک سایت را به صورت الگوریتمی حرکت دهد، اگر به صورت استراتژیک انجام شود. گوگل سال هاست که درباره اهمیت لینک سازی داخلی صحبت کرده است.

به عنوان یک فرد فعال در حوزه سئوی سایت که به طور معمول روزانه چندین سایت و صدها سایت را در سال بررسی می‌کنم و می‌دانم که لینک‌سازی داخلی چقدر برای بازیابی و بهبود سایت اهمیت دارد.

رفع  اشتباهات خاص لینک‌سازی داخلی منجر به داشتن سایت‌های قوی‌تر، فهرست‌بندی آسان‌تر توسط گوگل و رتبه‌های بالاتر می‌شود.

اشتباه 1 لینک سازی سئو داخلی : متن‌های انکر غیرتوصیفی

یکی از ساده‌ترین چیزهایی که درباره لینک‌سازی داخلی می‌توان فهمید، موارد زیر است: ما براساس آنچه می‌خواهیم رتبه‌بندی کنیم، پیوند می‌دهیم.

به زبان ساده کلمه یا عبارتی که قرار است لنگر لینک مورد نظر شود باید به صورت جامع و کامل نشان دهنده لینک مورد نظر باشد. به طور مثال برای لینک دادن به دستور پخت کیک پای سیب بهتر است از عبارات "دستور تهیه کرم پای سیب"، "رسپی پخت کیک پای سیب"، "پای سیب آسان" و .... به جای "اینجا کلیک کنید"، "این را ببینید"، "اینجا"، "این دستور غذا را دریافت کنید" و ... استفاده کنید.

در صورت امکان، پیوند داخلی توصیفی باشد. از متن‌های لنگر استفاده کنید که دقیقاً به کاربر و Google توضیح می‌دهد که دقیقاً چه چیزی را می‌خواهید فهرست و رتبه‌بندی کنید.

هیچ چیزی بیشتر از کلیک کردن به متن‌های انکر غیرتوصیفی که نمی‌توانند از طریق کلیک کردن به مکان ارسال کاربر ارتباط برقرار کنند، کسی را که از صفحه‌خوان استفاده می‌کند را آزار نمی‌دهد.

 

 

اشتباه 2 لینک سازی سئو داخلی : کنیبالیزیشن متن انکر

ما می‌دانیم که داشتن متن‌های انکر واضح و توصیفی برای کاربران و گوگل مهم است. اما وقتی از انکر تکست‌های یکسان در چندین پست یا صفحه استفاده می‌کنید چه اتفاقی می‌افتد؟

در واقع شما با این کار دارید با یک کلمه یا عبارت یکسان چند صفحه را بهینه‌سازی می‌کنید. این موضوع به این معنا است که صفحات شما در حال تبدیل شدن به رقیب هم هستند.فرض کنید شما چهار دستور پخت مختلف کوکی با چیپس شکلاتی دارید و از متن انکر "کوکی های چیپسی شکلاتی" روی همه آن‌ها استفاده کرده‌اید.

شما اساساً تضمین کرده‌اید که هیچ‌کدام از آن‌ها تا حد امکان در رقابتی برای «کوکی‌های شکلاتی» قرار نخواهند داشت و احتمالاً اصلاً رتبه‌بندی نمی‌شوند.

اینجاست که مفهوم هم نوع‌خواری پیوند داخلی مطرح می‌شود. گوگل به طور معمول نتایج حاصل از رتبه سایت را برای پرس و جوهای خاص محدود می‌کند. این محدودیت تنوع جستجو، مانع از تسلط هر سایتی بر SERP ها برای همان جستارهای هدف می‌شود.

با این حال، رفع این مشکل دشوار نیست. با چسبیدن به مثال "کوکی های چیپسی شکلاتی"، روی تمایز پیوندهای داخلی با تغییر متن های لنگر تمرکز کنید.

شاید یکی از دستور العمل‌ها یک دستور کوکی با چیپس شکلاتی بلغور جو دوسر باشد، دیگری دستور العمل بیسکویت چیپسی شکلاتی، و دیگری دستور پخت کوکی چیپسی شکلاتی با شکر قهوه‌ای باشد.

اشتباه 3 لینک سازی سئو داخلی: اسپم لینک فوتر

این یک واقعیت شناخته شده در سئو است که همه لینک‌ها یکسان ایجاد نمی‌شوند. پیوندهای درون محتوا، پیوندهای نوار کناری، پیوندهای فوتر و غیره، همه به عنوان پیوند به حساب می‌آیند، اما برخی از آن‌ها مهمتر از بقیه هستند.

یک قانون سرانگشتی خوب این است: پیوندی که کلیک می‌شود همیشه قوی‌تر از پیوندی است که کلیک نمی‌شود. در اکثر موارد، پیوندهای فوتر به ندرت کلیک می‌شوند و ترافیک زیادی را به همراه ندارند.

پیوندهای پاورقی بهتر است برای عمومی کردن صفحات درباره و تماس، پیوندها به صفحات دسته اصلی، پیوندهایی به خط مشی های حق چاپ و دسترسی و پیوندهایی به رسانه های اجتماعی و اطلاعات مکان خاص استفاده شوند.

اگر با پاورقی مملو از لینک‌های غنی از متن انکر به پست‌ها و صفحات مواجه می‌شوید، احتمالاً به این دلیل است که به ناشر به اشتباه توصیه شده است که پیوندهای فوتر راهی عالی برای افزایش اعتبار در سراسر سایت هستند.

با این حال، حقیقت در مورد پیوندهای پاورقی واضح است: چون به ندرت کلیک می‌شوند اسپم به نظر می‌رسند و از راه دور سیگنال مثبتی به Google ارسال نمی کنند.

 فقط پیوندهایی را در فوتر قرار دهید که کاربران انتظار دیدن آن‌ها را دارند. این به ندرت متن غنی از متن را در چندین ستون انکر می‌اندازد.

اشتباه 4 لینک سازی سئو داخلی : پیوند دادن به محتوای بدون فهرست

وقتی گوگل یک صفحه را می خزد و متوجه می شود که یک لینک در یک صفحه nofollow است، آن لینک ها برای اهداف الگوریتمی نادیده گرفته می شوند.

پیوندهای nofollow را به عنوان یک سیاهچاله در صفحه در نظر بگیرید که فقط ارزش پیوند و رتبه صفحه را به هیچ می‌کشد.

اشتباه 5 لینک سازی سئو داخلی : عدم اصلاح ارورهای 404 و 503

هیچ چیز برای کاربر آزاردهنده‌تر از بازدید از یک صفحه 404 یا 503 نیست. اگر کاربر در سایت شما جستجو کند و مکرراً 404 را ببیند، یک موضوع تضمین شده است: آن کاربر دیگر باز نخواهد گشت.

اگرچه گوگل برای سال‌ها گفته است که 404‌ها نشانه‌ای از کیفیت پایین نیستند، اما اگر این موضوع گسترده و سیستمی باشد، 404 می تواند به طور مطلق مانع از جریان صفحه رتبه و ارزش لینک از طریق محتوای سایت شما شود.

اگر وبلاگ نویس هستید، توصیه می کنم از افزونه Broken Link Checker استفاده کنید یا از ابزارهایی مانند Semrush، Moz، Ahrefs، Clarity یا ده‌ها گزینه دیگر برای خزیدن داخلی سایت خود و رفع این مشکلات در صورت بروز آن‌ها استفاده کنید.

اشتباه 6 لینک سازی سئو داخلی : تغییر مسیرهای پیوند ثابت داخلی

غیرمعمول نیست که سایت‌هایی که سال‌ها وجود داشته اند URL های خود را در مقطعی تغییر دهند. گاهی اوقات، این تغییرات ساده هستند، مانند تغییر اندکی یک URL برای افزودن یا حذف کلمات کلیدی. موارد دیگر، جزئیات بیشتری دارند، مانند حذف تاریخ ها از URL های شما و تغییر کل ساختار پیوند دائمی سایت شما.

گوگل سال‌هاست که مشخص کرده است که باید از تغییر URL‌ها اجتناب شود، به خصوص اگر تنها کاری که انجام می‌دهید اضافه کردن یا حذف کلمات کلیدی باشد.

اما یکی از بزرگترین دلایل برای جلوگیری از تغییر URL‌ها این است که این امر باعث ایجاد تغییر مسیرهای پیوند دائمی داخلی می‌شود. این پرش‌های اضافی سرور می‌تواند جریان PageRank را از طریق سایت کاهش دهد و حتی بر سرعت صفحه در مقیاس تأثیر بگذارد.

این می تواند منجر به ده ها، اگر نه صدها، تغییر مسیر داخلی شود که می تواند کیفیت پایین سایت را تا حد زیادی کاهش دهد.

برای رفع این مشکل، با هاست خود تماس بگیرید و از آن بخواهید که سایت شما را اسکن کند تا آن را در مقیاس بزرگ برطرف کند. همچنین می‌توانید افزونه‌ای مانند Search and Replace را نصب کنید و خودتان این کار را انجام دهید.

اشتباه 7 لینک سازی سئو داخلی : نادیده گرفتن مکان قرار دادن لینک

لینک‌ها با هم برابر نیست. به طور کلی یک پیوند درون محتوا، بالاتر در صفحه، قوی ترین شکل پیوند برای اهداف سئو است.

مطمئناً، می‌توانید پیوندهایی را در نوار کناری، پاورقی، در فهرست پیوندها، خرده نان یا به عنوان تصویر داشته باشید. همه آن پیوندها ارزش دارند. اما پیوند درون محتوا که در بالاترین رتبه قرار می گیرد.

گوگل یک صفحه را از بالا به پایین می خزد: ابتدا سرصفحه، سپس بدنه و هر چیز دیگری بعد از آن.

در سال 2016، گوگل گفته بود که پیوندهای درون محتوا در ناحیه اصلی یک صفحه همیشه مرتبط‌تر از لینک‌های موجود در هدر، منو، پاورقی و نوار کناری تلقی می‌شوند.

برای اهداف پیوند داخلی، همیشه ایده خوبی است که به طور طبیعی از بالای صفحه به پایین پیوند دهید.

لینک‌سازی داخلی با کیفیت بالا برای شما رای اعتماد است. پیوندهای داخلی که به درستی برای موتورهای جستجو برای درک رابطه بین پیوندها، موجودیت ها و رضایت کاربر استفاده می‌شوند، ضروری است. این اطمینان لینک برای رتبه‌بندی سایت و محتوای شما به صورت رقابتی ضروری است.

اگر در تلاش هستید که در سال 2024 روی سایتی که تلاش‌های سئوی خود را انجام دهید تمرکز کنید، پیوند داخلی باید در اولویت باشد. انجام این کار به شما کمک می‌کند تا ارتباط سایت خود را به طور مؤثرتری با Google برقرار کنید.

 

منبع : https://searchengineland.com/internal-linking-blogger-mistakes-444009

 

 

 

(0 رای)
0 5 1 0
هیچ دیدگاهی وجود ندارد