افزایش اعتبار و ساختن بک لینک‌های مرتبط و با کیفیت، کار آسانی نیست، اما در بهینه‌سازی موتورهای جستجو بسیار حائز اهمیت است. به کمک این 4 راه می‌توانید جهت کسب و دریافت بک لینک به سایت خود اقدام کنید. همراه آی پرستا باشید …

ساخت لینک‌های ورودی مرتبط و با کیفیت برای یک وب‌سایت همیشه یکی از مهم‌ترین روش‌های ساخت اعتبار آن در فضای آنلاین بوده و بدین شکل باعث کسب رتبه بهتر در جستجوی ارگانیک محسوب می‌شود.

نکته : با توجه به بررسی‌های صورت گرفته، اعتبار وب سایت با حجم سایت‌های مرجع و مرتبط به او ارتباط مستقیم و واضح دارد. 

با این حال، به دست آوردن اعتبار و دریافت بک‌لینک‌های مرتبط و با کیفیت، روشی است که انجام آن‌ بسیار مشکل است.

4 راه خلاقانه برای کسب و دریافت بک لینک به سایت خود

در این مقاله، شما 4 راه خلاقانه برای کسب و ایجاد بکلینک‌های مرتبط و با کیفیت را پیدا خواهید کرد:

1- تولید محتوای منحصر به فرد.

2- پاسخ به یک مقاله معروف / جدید.

3- به‌روزرسانی یا توضیح لینک‌ها در پست‌های مرتبط.

4. تولید تصاویر یا فایل‌های گرافیکی 

1.تولید محتوای منحصر به فرد

با توجه به نوع و حوزه کسب و کار، شما ممکن است به داده‌های منحصر به فرد مشتری یا صنعت خود دسترسی داشته باشید.

می‌توانید تحقیقات ارزشمند مرتبطی را که مخاطبان هدفتان می‌خواهند بخوانند، لایک کنند و به اشتراک بگذارند، جمع‌آوری، گردآوری، تجزیه و تحلیل و سازماندهی کنید و برای آن‌ها به انتشار بگذارید.

مردم معمولا آمارها و اطلاعات مرتبط را دوست دارند. آن‌ها می‌توانند تجربه شخصی یا تجاری خود را با آن مقایسه کرده و ارزیابی کنند. این نمونه‌ای از محتوای با کیفیت و مفید است.

به عنوان مثال، Buzzsumo از پایگاه داده عظیم خود استفاده کرده است تا دید بازاریابی دیجیتال را در مورد تعامل محتوا و نحوه نوشتن عناوین ایجاد کند.

این نوع مقالات مفید، مملو از اطلاعاتی مبتنی بر داده‌ها است، بدون شک Buzzsumo.com بک لینک‌های فراوانی را از سایر سایت‌های بازاریابی دیجیتال که به آن‌ها ارجاع می‌دهند، جمع‌آوری می‌کند.

همه سازمان ها به انبوهی از داده های موجود در Buzzsumo دسترسی ندارند. به عقب برگردید و نگاهی به اطلاعات خود بیندازید و ببینید آیا اطلاعات منحصر به فرد و مفیدی برای به اشتراک گذاشتن دارید یا خیر؟

۲- پاسخ به یک مقاله معروف / جدید.

از دیگر راه های خلاقانه برای کسب و دریافت بک لینک به سایت خود بیان نظرات منحصر به فرد خود را در مورد مبحث یا مقاله‌ای که در حال رشد است ( از نوع مثبت یا منفی)، یک راه بسیار خوب برای ساخت اعتبار است. شما می‌توانید از طریق یک پست وبلاگ، ویدئو، پادکست یا ترکیبی از همه موارد بازخورد خود را ارسال کنید.

شروع با بررسی گسترده موضوعات پرطرفدار از طریق Google Trends شما می‌توانید با جستجو هشتگ مبتنی بر کلمات کلیدی مرتبط از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند توییتر، فیسبوک، اینستاگرام، یوتیوب، لینکدین و یا سایر پلتفرم‌هایی که مخاطبان خود را تشخیص داده‌اید، جستجو کنید

بعد از شناسایی یک موضوع (یا یک مقاله خاص) برای توضیح دادن، حتما از نویسنده مقاله بهمراه موسسه یا سازمانی که نویسنده به آن تعلق دارد، ارجاع و مشخصات کامل را ارائه دهید.

مطمئن شوید که نظر شما هم اصالت دارد و هم جامع بوده و حاوی لینک‌هایی به محتوای دیگری که توسط شما یا منبع دیگری منتشر شده است، باشد.

هدف نهایی این است که خوانندگان، شنوندگان و یا بینندگان را با مطالعه کاملی از موضوعی که نشان دهنده دانش، تخصص و اعتبار شما است، ارائه دهید.

این نوشته یا پاسخ خود را در شبکه های اجتماعی یا کانال‌های مرتبط مناسب منتشر کنید. امیدوار باشید که مخاطبان بیشتری مطلب شما را ببینند و بک لینک های دیگری دریافت کنید. 

3. به روز رسانی یا بیان لینک‌ها در پست‌های مرتبط

انتشار و قرار دادن لینک پست‌ها در مقالات و مطالب مرتبط یکی دیگر از روش‌های دیده شدن و بازدید مخاطبان است. 

در مرحله ابتدایی، نیاز است که مقالات و پست‌های محبوب و پر بازدید را شناسایی کنید. 

لینک‌های موجود در متن را بررسی کنید. به دنبال لینک‌هایی باشید که دارای محتوای قدیمی و منسوخ شده دارند و یا لینک آن‌ها به جای درستی هدایت نمی‌شود.

این موقعیت مناسب برای شماست. می‌توانید محتوای خود را به وبمستران و صاحبان سایت پیشنهاد دهید تا جایگزین آن‌ها شوند.

به طور مشابه، در مواردی که لینک ها به همراه محتوا آنها منسوخ شده و یا قدیمی شده‌اند، می‌توانید لینک خود را به محتوای جدید و مرتبط به عنوان جایگزینی ارائه دهید.

بسیاری از مالکان سایت به سادگی زمان بررسی صحت همه لینک هایشان را ندارند و شما به آن‌ها مفید خواهید بود، همچنین این به شما لینک ورودی بهینه می‌دهد.

4. تصاویر، گرافیک یا ویدئوهای منحصر به فرد ایجاد کنید

تصاویر ، گرافیک و ویدیوهای منحصر به فرد آخرین راه خلاقانه برای کسب و دریافت بک لینک به سایت خود است. اینترنت تا حد زیادی یک رسانه بصری است. به این ترتیب، تصاویر و گرافیک های منحصر به فرد می‌توانند برای جذب خوانندگان و دریافت بکلینک‌ها حیاتی باشد.

تصاویر استوک برای بارگذاری و انتشار پست‌های وب‌سایت و وبلاگ مفید است، اما تصاویر خلاقانه و محتوای منحصربه‌فرد دارای اعتبار فراتر از آن چیزی است که تصور می‌کنید.

در هر دو نوع کسب و کار B2C و B2B، استفاده از عکس‌های خلاقانه از افراد یا محصولات واقعی در عمل، به احتمال زیاد منجر به ارتباط و تعامل انسانی واقعی می‌شود، تعاملی که شامل اشتراک‌گذاری‌ها و ایجاد لینک‌ها می‌شود.

رشد رسانه‌های اجتماعی گواه قدرت استفاده از تصاویر انسانی برای بیان داستان‌ سرایی است.

شبکه های اجتماعی یوتیوب، اینستاگرام، اسنپ چت و تیک تاک به عنوان خط مقدم در انتشار و پخش انواع محتوای ویروسی عمل کرده و قدرت خود را به نمایش می‌گذارند.

ویدیوها، مانند تصاویر، به راحتی می توانند در پست های وبلاگ و صفحات وب جاسازی شوند تا تعامل و درگیری مخاطب را افزایش دهند. ویدیو ها تقریبا نصف  آمار بازدیدها، لایک ها، اشتراک گذاری‌ها و پیوندها را به خود اختصاص می‌دهند.

به عبارت ساده تر، به محتوای ویدیویی جذاب بیشتر از متن ساده پیوند داده می‌شود.

از منتشر کنندگانی که ویدیوی شما را منتشر می‌کنند بخواهید تا به سایت شما بک لینک بدهند. 

اینفوگرافیک

اینفوگرافیک‌ها زمانی شکل بسیار محبوبی از محتوا بودند، زیرا روشی بصری دلپذیر و جذاب برای ارائه اطلاعات و داده‌های ساده یا پیچیده ارائه می‌کردند.

در حالی که محبوبیت اینفوگرافیک‌ها تا حدودی کم شده است، اما زمانی که با هدف و برنامه ریزی ایجاد شوند، می‌توانند راهی موثر برای جذب لینک باشد.

با بررسی صفحه‌ای از بالا به پایین، تعیین کنید که چه داده‌ها یا اطلاعاتی دارید که بهتر است از طریق یک اینفوگرافیک منحصر به فرد ارائه کرد.

سپس اینفوگرافیک را می توان در یک پست وبلاگ یا صفحه وب قابل اشتراک گذاری گنجاند.

(0 رای)
0 5 1 0
هیچ دیدگاهی وجود ندارد