متا تگ ها و اهمیت آنها در سئو سایت

سعید عشقی
1401-07-16 14:23:45
271

در این مقاله قصد داریم به توضیح انواع متا تگ های html و اهمیت آنها در سئو سایت بپردازیم. متا تگ‌هایی که قصد داریم در رابطه با آنها توضیحات را برای شما ارائه دهیم شامل تگ تایتل، تگ دیسکریپشن، تگ ویو پورت، تگ هدینگ، تگ ربات، تگ کیبورد است. همراه آی پرستا باشید...

متا تگ ها چیست؟

متا تگ کد html ای است که برای درک بهتره محتوای صفحه برای موتور های جستجو و کاربر از آن استفاده می شود در حقیقت زبان html زبان نشانه گذاری ابرمتن می باشد که با استفاده از آن محتوایی را که لازم است به کاربر نشان میدهیم.

کدهای متا در بخش head قرار می گیرد معمولاً برای نگارش این کدها نیاز به دانش برنامه نویسی می باشد هدف ما در این مقاله بیشتر آشنایی با آنها می باشد. در ادامه تعدادی از این متا ها را برای شما معرفی میکنیم.

متا تگ تایتل

تگ تایتل را شاید مهمترین تگ در صفحه html  یا صفحه سایت به نامیم. دلیل این موضوع این است که این تگ نشان دهنده عنوان آن صفحه و در نتایج موتورهای جستجو با اهمیت بیشتری نمایش داده می شود این تگ از نظر سئو ابعاد مارکتینگ دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد و با استفاده از آن می توانیم مخاطب را مجاب به ورود به سایت کنیم اهمیت دیگری که تگ تایتل دارند در رنکینگ صفحات وجود عبارات کلیدی در این تک باعث می شود که الگوریتم های موتور جستجو مفهوم و محتوای صفحه را به شکل بهتری در کرده و آن را پایش نمایند.

متا تگ دیسکریپشن

متا دیسکریپشن html دیگری است که دارای اهمیت بالایی در حوزه سئو می باشد. دلیل این موضوع این است که این تگ در نتایج موتورهای جستجو در بخش پایین عنوان نمایش داده میشود و برای مخاطب دارای ارزش است.

یکی از فاکتورهای رتبه بندی می باشد و از دید مارکتینگ نیز دارای اهمیت است با نگارش صحیح آن می توانیم مخاطب را مجاب به کلیک نماییم.

تگ هدینگ

یکی دیگر از انواع متا تک ها که دارای اهمیت از دیده سئو می باشد تگ هدینگ است. متا تگ هدینگ که دارای هدر یک تا شش می باشد در صفحات و مقالات دارای کاربرد است برای آشنایی بیشتر با اهمیت و انواع آن مقاله زیر را مطالعه نمایید.

مقاله  تگ هدینگ یا همان H و تاثیر آن در سئو

تگ ویوپورت viewport

این تگ برای تنظیمات نمایش صفحات سایت در دستگاهها و ابعاد مختلف به کار میرود. معمولاً سایز دستگاه موبایل تبلت و رایانه با هم متفاوت است. شاید این تک ارتباط خیلی مستقیمی با بحث سئو سایت نداشته باشد اما تاثیر آن بر روی تجربه کاربری است.

تگ ربوتس robots.txt

تگ ربوتس بخشی از سایت است که برای دسترسی و عدم دسترسی ربات های موتور های جستجو استفاده می شود و در آن به این ربات ها اجازه دسترسی و دنبال کردن یا عدم انکار را می دهیم.

تگ کیورد Keyword

این تگ برای نمایش عبارات اصلی صفحه به کار میرود البته با توجه به فعالیت های صحیح سیاه چند سالی است که اهمیت این طرح کاسته شده و ارزش خاصی ندارد.

(1 رای)
5 5 1 1
هیچ دیدگاهی وجود ندارد