تگ هدینگ یا همان H تگ یا قطعه کدی است در بخش طراحی سایت ، محتوا و سئو سایت دارای اهمیت است و آن را به کار می‌برند. این تگ ها را هدر (Header) نیز می‌گویند. افرادی که دانش فنی ندارند به آن ‌ها تیتر می‌گویند. این نام گذاری از مقاله نویسی الهام گرفته شده است. در این مقاله قصد داریم در خصوص این تگ ها و اهمیت و تاثیر آن در سئو صحبت کنیم و مواردی که لازم است را برای شما بیان نماییم . همراه آی پرستا باشید….

 

تگ هدینگ (هدر یا H ) چیست؟

در زبان نشانه گذاری ابرمتن یا همان اچ تی ام ال (HTML) از تگ ها به عنوان عنصری برای نمایش محتوای صفحات وب استفاده می‌کنند. در حقیقت هر تگ معنای خاصی دارد. تگ هدینگ یکی از این تگ هاست که تیتر متن مقالات و صفحات وب را به نمایش می‌گذارد. 

با توجه به گسترش سیستم مدیریت محتوا نظیر وردپرس ، پرستاشاپ ، جوملا و … افراد بسیاری نیازی به دانستن اطلاعات فنی نظیر تگ ها ندارند و با دانش کمی در خصوص روش مدیریت سیستم مدیریت محتوا نیاز خود را بر طرف کرده و کار خود را انجام می‌دهند. 

ساختار شکلی و کد نویسی هدینگ ها 

در این بخش ساختار شکلی تگ هدینگ (H1 تا H6) را برایتان نمایش می‌دهیم:
<H1/> تیتر 1  <H1>

تگ هدینگ و اهمیت ترتیب آن‌ها

تگ هدینگ به صورت کلی از 1 تا 6 نام گذاری شده است و ترتیب اهمیت آن‌ها از بالا به پایین است. یعنی H1 دارای بیشترین ارزش و H6 کمترین ارزش را داراست.

همچنین نکته مهم این است که تگ H2 در حقیقت زیر تیتر تگ H1 است. بیان این مسئله در قالب مثال بسیار راحت تر درک می‌شود. فرض کنید می‌خواهید در مورد طراحی سایت مقاله ای بنویسیم:

تیتر 1 : طراحی سایت

تیتر 2 : طراحی سایت آماده ، طراحی سایت کد نویسی شده

تیتر 3 : وردپرس ، پرستاشاپ، جوملا ، بک اند ، فرانت اند 

نکته 1 : هر مقاله یا هر صفحه معمولا یک تگ H1 بیشتر ندارد.

نکته 2 : تعداد تگ های H2 معمولا در مقالات و صفحات که محتوای کم و متوسطی دارند بیشتر است. 

نکته 3 : تعداد تگ های H3 در مقالات و صفحاتی که محتوای طولانی دارند دارای بیشترین تکرار هستند. 

نکته 4 : در مقالات معمولا از تگ H1 تا H4 استفاده می‌شود. 

 

تاثیر هدینگ بر سئو سایت

استفاده از هدینگ علاوه بر درک مخاطب از تقسیم بندی درست تیتر و زیر تیتر ها برای درک بخش بندی در مقاله و صفحات وب به درک درست گوگل از ارزش تیتر ها در صفحه نیز کمک می‌کند.

این موضوع در چند سال اخیر که اهمیت وب معنایی برای گوگل بیشتر شد بسیار تاثیر گذار است و می‌تواند فهم مطالب را برای گوگل بسیار ساده کند. 

نکته 5 : استفاده مناسب از کلمات کلیدی در تگ هدینگ می‌تواند بر سئو سایت تاثیر مثبتی بگذارد.

(1 رای)
5 5 1 1
هیچ دیدگاهی وجود ندارد