برای خیلی از مدیران یا وب مستران فروشگاه های پرستاشاپ این سوال پیش میاد که چرا برچسب ها یا تگ های پرستاشاپ در گوگل ایندکس نمیشن؟، شاید به نظر خیلی از مدیر وب سایت ها و کارشناسان سئو یکی از موارد تاثیر گذار در سئو قرار دادن برچسب های مناسب با اون محصول یا مطلب باشه، در ادامه به توضیح برخی از خصوصیات های این موضوع خواهیم پرداخت.

در این مقاله خواهیم آموخت چگونه به طور صحیح از برچسب ها در پرستاشاپ استفاده کنیم و چگونه به موتورهای جستجو اجازه ایندکس کردن لینک برچسب های خود را صادر کنیم

برچسب یا تگ (tag) چیست؟

برچسب ها یا تگ ها عنواین مرتبط با موضوع ایجاد شده در سایت شما می باشد، حال این موضوع می تواند یک محصول باشد، یک مقاله یا یک ویدئو، این تکنیک به کاربر کمک میکند تا اگر به دنبال تمام مطالب مرتبط با موضوع مورد نظر خود می باشند تنها با چند کلیک به تمامی محتواهای مرتبط دسترسی پیدا کنند.

با به روی کار آمدن شبکه های اجتمای مانند اینستاگرام، توییتر و فیس بوک و ... این موضوع تا حدودی تغییر شکل داد و با عنوان هشتگ گذاری نام گذاری و استفاده شد، در واقع برچسب های یک سایت همان هشتگ های مطالب در شبکه های اجتماعی هستند.

اصلی ترین کاربرد ایجاد برچسب ها در فروشگاه سهولت دسترسی به مطالب می باشد اما با گذشت زمان برخی از این ویژگی ها علاوه بر کاربردی بودن در موارد دیگر مانند سئو تاثیر گذار شد، البته خیلی از کابران استفاده ابزاری از این موضوع کردن و بدون در نظر گرفتن هدف این امکان صرفاً جهت سئو و ایندکس بیشتر مطالب در گوگل استفاده کردند که استفاده از این ابزار به این گونه اشتباه است.

اولویت در تعیین تگ ها قرار دادن موضوع در گروه های مرتبط و در عین حال تعیین کلمات مناسب جهت سئو هست اما این 2 ویژگی به ترتیب اهمیت باید به کار برده شوند.

نحوه صحیح تعیین برچسب ها به چه صورت است؟

از تولید برچسب های زیاد خودداری کنید، استاندارد ساخت برچسب برای هر محتوا بین 3 تا 7 برچسب می باشد

ساخت برچسب های طولانی ممنوع است، به عبارتی از ساخت برچسب های طولانی اکیداً خودداری کنید، برای تولید برچسب ها از کلمات 1 الی 2 سیلابی استفاده کنید (نمونه 1 سیلابی: لپ تاپ، گوشی، موبایل و ... نمونه 2 سیلابی: قیمت لپ تاپ، لپ تاپ لنوو و ...)

از برچسب های قدیمی استفاده کنید، برچسب های خود را به گونه ای انتخاب کنید که مطالب آینده امکان قرار گرفتن در آن گروه را داشته باشند، البته این به این معنی نیست که نمی توانید از عنوان های خاص در برچسب ها استفاده کنید اما سعی کنید 70% برچسب های یک مطلب از برچسب های قبلی استفاده کنند.

آیا نمایش برچسب در فروشگاه ضروری می باشد؟

به طور قطع بله، « :-) Absolutly YES » دقت کنید که صرف تعریف برچسب ها در مدیریت مطالب کافی نبوده و باید این برچسب ها در جای مناسب و در صفحه مطلب نمایش داده شود، استفاده از روش های کدنویسی مانند CSS جهت مخفی کردن این مطالب از دید کاربر اسپم spam به شمار می آید و باعث اعمال پیامدهای منفی از طرف موتورهای جستجو مانند گوگل برای شما در بر خواهد بود

آیا استفاده از برچسب ها در seo تاثیر دارد؟

نمی توان به طور قطعی این موضوع را تایید یا رد کرد، اما چیزی که تا کنون با تجربه به اون رسیدیم این است که اهمیت برچسب ها تاثیر خود را در گذشته نه چندان دور (حدود 1 سال قبل از تهیه این مطلب) کاهش یافته، اما همچنان یک عامل مثبت در سئو به حساب می آیند.

چرا برچسب های فروشگاه من در گوگل ایندکس نمی شود (پرستاشاپ)

در پرستاشاپ برچسب ها زیر مجموعه ای از جستجو search (فروشگاه) به حساب می آیند، در پرستاشاپ جلوی index شدن نتایج جستجو برای موتورهای جستجو بسته شده به همین دلیل برچسب ها در گوگل ایندکس نخواهند شد، جهت حل این مشکل باید زیر رو از داخل فایل robots.txt حذف کنید

Disallow: /*&tag=
Disallow: /*?tag=

اما این کار به شما پیشنهاد نمیشه چون در نهایت صفحات برچسب با لینک غیر بهینه ایندکس خواهند شد و شاید تاثیر مناسب رو برای شما نداشته باشه، جهت حل این مشکل ماژول برچسب محصولات توسط سایت پرستااستور در این زمینه طراحی شده که می تونید با نصب این ماژول، به صورت بهینه تری برچسب ها رو روی فروشگاه خودتون داشته باشید که لینکش هم مطابق با اهمیت این موضوع به صورت بهینه خواهد بود.

(6 رای)
3.8333333333333335 5 1 6
  • mhematiha gmail.com
    1397-09-13

    سلام
    این دو مورد در فایل ربات من وجود داره و از ماژول برچسب پرستا استور هم استفاده میکنم آیا انها رو پاک کنم یا نه ؟

    پاسخ مدیر:

    اگر از ماژول استفاده می‌کنید نیازی به دستکاری فایل robots نیست.