پاسخ به سوال اینماد چیست یکی از مهمترین پاسخ‌هایی است که همه آنلاین شاپ‌ها باید با آن آشنایی داشته باشند. در این مطلب به صورت کامل به پاسخ این سوال و نحوه دریافت اینماد با هم می‌پردازیم. اگر شما هم سایت فروشگاهی دارید و تا به حال اینماد را دریافت نکرده‌اید این مطلب را تا انتها مطالعه کنید تا با مفهوم و نحوه دریافت آن آشنا شوید. همراه آی پرستا باشید ...

اینماد چیست؟

به زبان ساده اینماد (نماد اعتماد الکترونیکی)، الگو و نمادی است که نشانه قانونی بودن کسب و کار شما است. در واقع از هر سایتی که این نماد را دارا باشد را می‌توان با خیال راحت و بدون نگرانی از کلاهبردار بودن آن خرید انجام داد. در واقع این نماد را سازمان تجارت الکترونیکی ایران برای رسمی و قانونی بودن فروشگاه‌های آنلاین در قالب سایت صادر می‌کند.

فروشگاه‌های آنلاینی که این نماد را دارا می‌باشند ملزم به رعایت یک سری قوانین و استانداردهای از پیش تعیین شده در زمینه‌های شفافیت اطلاعات، امنیت پرداخت و احترام به حقوق مصرف کننده هستند.

ویژگی‌ها و اهمیت اینماد

1.ایجاد اعتماد: یکی از مشکلاتی که بسیاری از آنلاین شاپ‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی دارند عدم اعتماد مشتری به آن‌ها است. با دریافت این نماد به کاربران سایت یا همان مشتریان اطمینان داده می‌شود که شما یک فروشگاه آنلاین معتبر هستید.

 

2. مجوز رسمی: با دریافت اینماد از سازمان تجارت الکترونیکی وزارت صمت شما هم باید قوانین مربوط به آن را اجرا کنید و هم می‌توانید از ویژگی‌ها و مزایای این شاخصه استفاده کنید.

افزایش فروش: واضح است که زمانی که فروشگاه اینترنتی شما معتبر باشد تعداد سفارش و فروش شما بیشتر خواهد بود. آمار نشان می‌دهد که میزان فروش فروشگاه‌های اینترنتی که اینماد دارند به صورت قابل توجهی بیشتر از فروشگاه‌های اینترنتی است که فاقد این نماد هستند.

مدیریت مشتری: با دریافت این نماد رسمی و قانونی، ارزیابی‌های لازم در جهت ارتقا کیفیت خدمات و محصولات صورت می‌گیرد.

 

 مراحل دریافت اینماد

بعد از اینکه در مورد مفهوم و اهمیت اینماد با شما صحبت کردیم حالا نوبت به آن رسیده است که کمی بیشتر در مورد مراحل دریافت آن با شما صحبت کنیم.

1-       ثبت نام: در اولین مرحله باید به پایگاه اینترنتی سازمان تجارت الکترونیکی به نشانی https://enamad.ir  مراجعه کنید.

2-     ارائه مدارک: در گام بعدی باید مدارک مورد نیاز برای دریافت اینماد را ارائه کنید. این مدارک شامل مدارک هویتی شخصی مثل کپی کارت ملی یا کپی شناسنامه، در صورت داشتن واحد تجاری ارائه مدارک مربوط به آن مثل شماره ثبت، گواهی امضا الکترونیکی، آدرس سایت یا شبکه‌های اجتماعی (در صورت وجود) و ... است.

3-    ارزیابی و بررسی: مرحله سوم مربوط به ارزیابی اطلاعات و مدارک ارائه شده فروشگاه اینترنتی مربوطه است.

4-     صدور اینماد: بعد از بررسی و تایید اطلاعات و مدارک شما، اینماد برای فروشگاه اینترنتی شما صادر می‌شود. در حال حاضر این نماد قابل استفاده برای سایت شما است. به صورت کلی دریافت اینماد به 3 تا 10 روز کاری زمان نیاز دارد. این متغیر بودن این زمان به دلیل متفاوت بودن شرایط و مدارک هر فروشگاه اینترنتی است.

 

 

اعتبار اینماد چقدر است؟

یکی از سوالات مهمی که ممکن است برای شما پیش بیاید این است که آیا اعتبار اینماد دائمی است یا نیاز به تمدید دارد؟ در پاسخ باید گفت که به صورت کلی اعتبار اینماد 2 سال از زمان صدور آن است. البته با توجه به متغیر بودن قوانین تجارت الکترونیک بهتر است هر چند وقت یک بار آن را از سایت اینماد استعلام بگیرید.

از طرفی در صورتی که قوانین مربوط به اینماد را رعایت نکنید این نماد از شما باز پس گرفته می‌شود که برای دریافت آن باید دوباره اقدام کنید.

 

 نکات مهم در زمینه اینماد

تکمیل پروفایل: دقت کنید که برای دریافت اینماد بهتر است که اطلاعات مورد نیاز در پروفایل کاربردی خود را به صورت شفاف و دقیق و تا حد امکان کامل تکمیل کنید.

نظارت و تمدید: یکی دیگر از مواردی که در زمینه اینماد باید به آن توجه کنید مربوط به نظارت و تمدید آن است. توجه کنید که تمدید آن مستلزم رعایت به قوانین و نحوه عملکرد شما است.

کلام آخر

در این مطلب تلاش کردیم تا اطلاعات زیادی را در مورد اهمیت و نحوه دریافت اینماد با شما در میان بگذاریم. اگر شما فروشگاه اینترنتی دارید پیشنهاد ما به شما دریافت هر چه سریع‌تر اینماد است. بعد از دریافت اینماد متوجه خواهید شد که میزان سفارش و فروش شما تا چه حدی افزایش پیدا خواهد کرد.

 

(0 رای)
0 5 1 0