یکی از دغدغه‎های وب مسترها و مسئولین سایت ها و فروشگاه های اینترنتی رسیدن ایمیل های ارسالی به دست کاربران و مشتریان است. برخی از این ایمیل ها می تواند بسیار مهم و برای کاربران بسیار کاربردی باشد. این مسئله برای فروشگاه های اینترنتی بسیار مهم تر و ضروری تر از یک سایر سایت هاست؛ زیرا این سایت ها اطلاعات مالی کاربران از جمله فاکتورها و بن های تخفیف را ایمیل میکنند و باید مطمئن باشند که ایمیل ها حتماً به دست مشتریانشان می رسد. در این مقاله چند سرویس خوب و کاربردی ایمیل به شما عزیزان معرفی میکنیم که می توانید از آن ها برای ارسال ایمیل استفاده کنید.

توجه کنید هدف از این مقاله استفاده از این سرویس ها برای ارسال خبرنامه نیست، بلکه هدف تنظیم ارسال ایمیل با استفاده از این سرویس هاست تا به جای استفاده از امکانات ارسال ایمیل سرور خودتان از این سرویس ها استفاده کنید. این کار شما را مطمئن می سازد که مشتریان شما همه ایمیل های اطلاع رسانی سفارش، ثبت نام و روند ارسال کالا را دریافت میکنند.

آیا ایمیل های ما به دست مشتریان می رسد؟

شاید سوال کنید که از کجا بفهمیم ایمیلی که ارسال میکنیم چقدر استاندارد است و چطور بفهمیم این ایمیل ها به پوشه اسپم کاربران می رود یا اینباکس؟

حقیقت این است که در حالت عادی شما یا از تابع mail در PHP استفاده می کنید و یا smtp را تنظیم کرده و از سرویس smtp داخلی هاست استفاده میکنید. اگر این چنین است احتمال این که بعد از مدتی بخشی از ایمیل های شما وارد پوشه اسپم سرویس های ایمیل شوند بسیار زیاد است. استفاده از سرویس های ایمیل Gmail و سایر سرویس های عمومی هم نتیجه را تغییر نخواهد داد و از طرفی پورت های مورد استفاده و یا ساختار امنیتی این سرویس ها باعث می شود در خیلی از هاستینگ ها امکان ارسال ایمیل وجود نداشته باشد و اوضاع را بدتر کرده و هیچ ایمیلی ارسال نشود!

سایت هایی وجود دارند که یمیل های ارسالی شما را بررسی کرده و رتبه بندی میکنند و به شما اعلام میکنند چه کارهایی انجام دهید تا ایمیل شما از نظر سرویس های ایمیل یک ایمیل معتبر و خوب باشد. می توانید یکی از بهترین سرویس های تست ایمیل را در » اینجا « بررسی کنید. این سایت ایمیلی به شما می دهد که میتوایند با آن ایمیل در سایتتان عضو شده و یا یک ایمیل تست ارسال کنید تا امتیاز ایمیل ارسالی شما را نمایش دهد. این مقاله برای معرفی و یا نحوه اجرای تنظیمات توصیه شده این سرویس نیست بلکه با معرفی سرویس دیگری قصد داریم به شما نشان دهیم چطور ایمیل های ارسالی شما به استاندارد نزدیک می شوند.

آشنایی با چند سرویس ارسال ایمیل برای افزایش امتیاز ایمیل های ارسالی

SendGrid.com

این سایت در حال حاضر بیشترین تعداد ایمیل رایگان را ارایه میکند. 12000 ایمیل رایگان در ماه که برای سایت هایی کوچک و متوسط و حتی نسبتا بزرگ کافی است. امکانات بسیار زیاد و حتی مدیریت فهرست ایمیل ها این سرویس را در حال حاضر مناسب ترین سرویس رایگان ارسال ایمیل کرده است. این سایت در حال حاضر بهترین گزینه برای فروشگاه های اینترنتی و سایت هایی با تعداد اعضای متوسط مناسب است.

Mandrill.com

یکی از بهترین سایت های ارایه دهنده سرویس ارسال ایمیل سایت مندریل یا Mandrill بود که متاسفانه اکانت رایگان خودش را حذف کرده و در حال حاضر فقط 2000 ایمیل رایگان به شما ارایه می کند که کاربرد چندانی ندارد. اما این سرویس تا 250 هزار ایمیل ماهانه را با قیمتی حدود 10 دلار ارایه میکند که با توجه به کیفیت فوق العاده این سرویس بسیار قیمت مناسبی است. در حال حاضر سایت های معروفی مانند سایت iPresta.ir (همین سایت) و مجوعه Envato (شامل themeforest و codecanyon و...) از این سرویس استفاده میکنند.

SendinBlue

یکی از گزینه های مناسب برای سایت های کوچک و متوسط سایت SendinBlue است. اگر تعداد ایمیل های ارسالی فروشگاه شما کمتر از 9000 ایمیل ماهانه و 300 ایمیل روزانه است این سایت یک سرویس بسیار مناسب برای استفاده رایگان از یک سرویس معتبر ارسال ایمیل است. پنل رایگان این سایت دارای امکان دسترسی به SMTP است و میتوایند با آسودگی تنظیمات SMTP اسکریپت های خود را انجام داده و از آن لذت ببرید. این سایت برای پرستاشاپ ماژول رایگان دارد تا از امکانات آن بیشتر استفاده کنید.

MailJet.com

یکی از سایت های قدیمی و نام آشنا در زمینه سرویس های ایمیل Mailjet است. این سایت 6000 هزار ایمیل رایگان در ماه و محدودیت 200 ایمیل روزانه ارایه می کند که گزینه مناسبی برای فروشگاه های اینترنتی کوچک و متوسط است. امکان استفاده از SMTP و API و داشتن ماژول رایگان برای پرستاشاپ از امکانات این سرویس ارسال ایمیل است.

پس از تنظیم SMTP یکی از سرویس های فوق می توانید دوباره با ارسال یک ایمیل تست با سرویس Email-Tester افزایش فوق العاده امتیاز را ببینید و با اطمینان خاطر برای مشتریان خودتان ایمیل ارسال کنید.

توجه کنید که این سرویس ها مناسب ارسال ایمیل های تبلیغاتی انبوه نیستند چون هم محدودیت هایی روی ارسال ایمیل دارند و هم در صورت مشاهده تخلف اکانت شما را مسدود خواهند کرد. اما اگر محدودیت های این سایت ها به شما اجازه داد می توانید برای ارسال ایمیل های خبرنامه ای استفاده کنید. توجه کنید که همیشه لیستی از ایمیل های معتبر سایتتان تهیه کنید.

(1 رای)
5 5 1 1
  • افشین
    1395-02-19

    بابت معرفی سرویس های ارسال ایمیل تشکر و قدردانی میکنم، خیلی کاربردی بود.